Ik heb sinds vrijdag een nieuwe kast en daarmee dus ook een nieuwe voeding. Ik had een AOpen HQ08 en nu heb ik een Antec SX1030BEC, beiden hebben een 300W voeding. Mijn moederbord, Asus A7V266-E, heeft de optie om de PC aan te zetten via 't toetsenbord en in de kast van AOpen heeft dit ook altijd goed gewerkt. Maar nu komt 't, in mijn nieuwe kast werkt 't af en toe. Als 't niet werkt dan wil het wel eens helpen om 't toetsenbord eruit te halen en weer opnieuw aan te sluiten (het is een USB-keyboard maar met verloop stuk aangesloten op de PS/2-poort).
Ik heb gekeken in de handleinding van mijn mobo wat de randvoorwaarden zijn om de PC met het toetsenbord aan 't kunnen zetten. Je moet een jumperblok instellen, dat staat goed, en je voeding moet minstens 300mA kunnen leveren op de +5VSB. Die voeding in de AOpen kast voldeed want daar had ik geen problemen mee maar als ik kijk naar de specs van mijn nieuwe voeding zou 't toch ook geen probleem mogen zijn.
V | Max. load | Min. Load | Load Reg. | Ripple V (p-p) |
+5V | 30A | 2A | +/- 5% | 50mV |
-5V | 0.5A | 0A | +/- 10% | 100mV |
+12V | 15A | 0.8A | +/- 5% | 120mV |
-12V | 0.8A | 0A | +/- 10% | 120mV |
+3.3V | 20A | 0.2A | +/- 5% | 50mV |
+5VSB | 2A | 0A | +/- 5% | 50mV |
Heeft er iemand enig idee waarom het me nou niet lukt om gewoon altijd mijn PC aan te zetten via 't keyboard?
PS: Hoe post ik een tabel?
Ik heb gekeken in de handleinding van mijn mobo wat de randvoorwaarden zijn om de PC met het toetsenbord aan 't kunnen zetten. Je moet een jumperblok instellen, dat staat goed, en je voeding moet minstens 300mA kunnen leveren op de +5VSB. Die voeding in de AOpen kast voldeed want daar had ik geen problemen mee maar als ik kijk naar de specs van mijn nieuwe voeding zou 't toch ook geen probleem mogen zijn.
V | Max. load | Min. Load | Load Reg. | Ripple V (p-p) |
+5V | 30A | 2A | +/- 5% | 50mV |
-5V | 0.5A | 0A | +/- 10% | 100mV |
+12V | 15A | 0.8A | +/- 5% | 120mV |
-12V | 0.8A | 0A | +/- 10% | 120mV |
+3.3V | 20A | 0.2A | +/- 5% | 50mV |
+5VSB | 2A | 0A | +/- 5% | 50mV |
Heeft er iemand enig idee waarom het me nou niet lukt om gewoon altijd mijn PC aan te zetten via 't keyboard?
PS: Hoe post ik een tabel?