Toon posts:

6 hdd + dvd + brander op raid??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar heb geen antwoord op mijn vraag gevonden..

Kan ik op een moederbord met een raid controller 6 ide hdd's een ide dvdspeler en een ide brander aansluiten? .. ik wil dus gewoon op mijn moederbord 6 verschillende hdd's aansluiten voor veel opslagruimte .. wil dus niet de raid functie gebruiken .. primary ide 2 hdd's .. secundary ide dvd + brander en op raid controller 4 hdd's?

Thanx

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ligt aan het mobo..

op m'n a7v133 kan ik bijv. instellen dat de raid-controller gewoon wordt gebruikt als ata-100 controller.. Dan gaat het wel werken!
Als jij op jouw mobo alleen maar raid kunt gebruiken werkt het niet..

Verwijderd

Hallo,

Volgens mij moet dit kunnen, staat er niets in je moederbordboekje daarover? Zelf heb ik een fasttrack daarvoor en dat werkt erg goed.

Tips:
-Wel aan te raden brander altijd primair op je moederbord zetten!

-Als het eenmaal werkt: niet meer aankomen dan!

gr.
Arthur

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 12:52
Zoals je het beschreef moet het gewoon werken. Je krijgt pas problemen als je de cd of dvd aan de raidcontroller hangt.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Zou om een MSI K7T266 Pro2-RU gaan .. heeft een Promise IDE Raid controller ..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je RAID controller 4 apparaten aan kan en deze ook "zonder RAID" kan gebruiken is het geen probleem. Heb zelf hier een Abit bord draaien met 6 IDE apparaten verdeeld over 4 kanalen = 8 plaatsen, no problemo.

Wat misschien nog een tip is: hang je DVD niet aan dezelfde controller als de CD-brander als je veel on-the-fly CD-tjes wilt kopieren, dit kan nl. voor veel problemen zorgen (zowel conflicten tussen de apparaten als problemen bij hogere snelheden > 8 speed).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1