Toon posts:

CD-ROM speler gaat steeds open

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik de lade van mijn CD-ROM speler dichtdoe, gaat hij direct daarna weer open. Dat gebeurt in Windows 98. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het lijkt me wel heel vaag, dit probleem.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:43

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb dit probleem ooit bij een pc van een klant gehad.. enige oplossing was nieuwe cdromspeler erin

blup

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Bezulba
  • Laatst online: 14:43

Bezulba

Formerly known as Eendje

nooit geweten dat cdromspelers ook onder opslagMEDIA vielen.. maar tzal wel goed zijn

blup

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gaat hij direct weer open :? Dus als je hem dichtduwt dat hij niet eens klikt en weer openschuift?

Of gaat ie eerst lezen en gooit hij hem er dan uit?
Heb je het ook gehad onder een ander OS?

Misschien is er van binnen wel iets geknapt ofzo.
Of misschien heb je een vaag proggie op de achtergrond draaien.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Kan ook zijn dat iemand van 'buiten' je probeert te kraken met Netbus, daarmee kan je namelijk cdrom opengooien... Firewall installed??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Virus :?

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik heb het ook wel eens gehad, in beide pc-tjes deed ie hetzelfde... wast misschien een Creative 52x? Gewoon nieuwe gehaald en draait weer als een trein!

Verwijderd

Denk eigenlijk dat het apparaat 'gewoon' stuk is...

Controleer even of hij door het BIOS goed herkend wordt en of die lade ook blijkt openen buiten windows (bijv. ff booten met win98 cd ZONDER ondersteuning voor cdrom)

succes

Verwijderd

Kan ook zijn dat de cd-rom speler denkt dat ie niet goed sluit en zichzelf ook automatisch weer opent.

Meestal komen er twee ijzeren plaatjes tegen elkaar als ie dicht gaat, gebeurt dit niet kan ie ook weer automatisch open gaan dit is een soort van beveiliging.

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

1. Software
Heel simpel, start ff in DOS op.. bij het Opstarten op F8 blijven rammen en dan kiezen voor Command Prompt only (of druk ff op Shift F5).

Als hij in die DOS modus nog steeds opengaat is het GEEN software.

2. Standalone.
Haal de IDE kabel ff uit de CDrom speler (als de PC uit staat). En zet dan de PC aan. Doet ie het nog steeds? Dan kun je er echt vanuit gaan dat de speler zelf DEF is.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Pagina: 1