Toon posts:

Database-stage probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen, help AUB !!!
Hier op mijn stage wordt gebruik gemaakt van een Beaufort database. Ik wil het volgende doen: Als er een nieuwe persoon wordt ingevoerd in Beaufort, EN/OF als er gegevens wijzigen van een al opgenomen werknemer, wil ik een bericht laten zenden. Stel dat er een nieuwe medewerker wordt opgenomen, dan zijn hiervoor veel gegevens nodig. Echter, de afdeling Helpdesk hier heeft maar een paar van deze gegevens nodig om in te voeren, zodat de persoon in het systeem kan. Nou wil ik dus, als er een nieuw persoon wordt opgenomen, dat de voor de helpdesk relevante gegevens middels een mail of iets derdelijks naar de helpdesk worden gestuurd. Probleem is echter dat ik de Beaufort database niet mag wijzigen. Hoe maak ik nou iets dat ervoor zorgt dat er een bericht naar de helpdesk wordt gestuurd, wanneer er voor de helpdesk relevante gegevens worden toegevoegd of gewijzigd ?????

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Trigger die een mailtje verstuurt?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat heeft dit met stage te maken :? :P

En maybe een kopie maken van de database zodat je er wel ik kan wijzigen?
Overigens is je vraag niet helemaal duidelijk. Is jouw applicatie de enige applicatie die wijzigt of zijn er ook nog andere?

Verwijderd

Topicstarter
oke misschien even wat duidelijker:

Ik loop stage. Bij dit bedrijf wordt gebruikt gemaakt van verschillende databases, maar mijn opdracht heeft maar met 1 database te maken. In deze database worden verschillende gegevens ingevoerd van van medewerkers. Ook worden hier gegevens van medewerkers gewijzigd (adresgegevens en zo).
Een paar van deze gegevens zijn van belang voor de helpdesk. Dit zijn de volgende gegevens :

h Naamsgegevens (roepnaam, voorletters, familienaam, tussenvoegsel)
h Unit
h Functie
h Welke programma¡Ŝs

Deze gegevens worden ook allemaal ingevoerd in die database. Dit zijn tevens ook de gegevens die de helpdesk dus nodig heeft. Wat ik dus wil is dat als deze gegevens worden ingevoerd, of als een van deze gegevens bij een al bestaande medewerker wordt gewijzigd, dit door middel van een mailtje of iets dergelijks bekend wordt gemaakt aan de helpdeskmedewerker, zodat hij deze gegevens ook kan wijzigen. Ik heb echter geen idee hoe ik dat moet doen... :(

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:31
Probeer eens de gegevens uit te lezen, vervolgens weg te schrijven naar een bestand.

Vervolgens zou kunnen proberen een batch verwerking dat je elke x uur draait te doen die:

1. Gegevens van je gemaakte bestand vergelijkt met de database.

2. Als er een record gewijzigd is een mailtje sturen met daarin de benodigde gegevens.

Klinkt makkelijker dan het is denk ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 10:47 schreef argi het volgende:
Probeer eens de gegevens uit te lezen, vervolgens weg te schrijven naar een bestand.

Vervolgens zou kunnen proberen een batch verwerking te doen die:

1. Gegevens van je gemaakte bestand vergelijkt met de database.

2. Als er een record gewijzigd is een mailtje sturen met daarin de benodigde gegevens.

Klinkt makkelijker dan het is denk ik ;)
JUIST !!! Dit is het precies !! Maar HOE doe ik dat ?

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 18:55

me1299

$ondertitel

Met wat voor programmeer taal werk je dan?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm SQL en MS Acces...

Verwijderd

Dus het is een ms access applicatie die gebruikt maakt van een Beaufort database ?

/me snapt er geen ... van :?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 03 december 2001 14:11 schreef ScarFace_2000 het volgende:
Dus het is een ms access applicatie die gebruikt maakt van een Beaufort database ?

/me snapt er geen ... van :?
Je kan gebruik maken van linked databases/tables in access, dan gebruik je access als frontend als het ware.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 14:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kan gebruik maken van linked databases/tables in access, dan gebruik je access als frontend als het ware.
Kewl :) dat wist ik niet. Ik gebrukte bij access applicatie ook de database van access. voor multi-user stuff genruik ik andere progs (Delphi met Interbase, Foxpro, enz)
Pagina: 1