Asus A7V266-E Raid NIET stabiel

Pagina: 1
Acties:

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 22:13
Ik heb het volgende systeem
Asus A7V266-E Raid
AMD XP1800+
Asus V7700 GF2-32mb
2* 256 DDR
2* Maxtor D740X 40GB
32 speed Hitachi CD

Het systeem is vreselijk instabiel. Ik heb WinMe/Win2000 en WinXP geprobeerd, maar het loopt allemaal voor geen meter.
Of hij loopt geheel vast, of hij reboot vanzelf of ik krijg mooie blauwe plaatjes.
De kloksnelheid wordt steeds automatisch teruggezet naar een lagere snelheid (en dan werkt het nog niet).
Heeft er iemand enig idee waar het aan kan liggen?
:?

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Misschien een bios update :?

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 10:19 schreef Lorn het volgende:
Wat voor voeding heb je?
iid wat voor voeding?? dit klinkt nl als een 250wat probleem

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Mjah, lijkt me ook een voedingsprobleem, of een koelingsprobleem.. Wat voor temperatuur haalt het ding!?

• HaveBlue
  • Laatst online: 10-07 06:20
Ik had met dezelfde hardware (a7v266e en v7700 deluxe) van een vriend van me exact dezelfde problemen. Het was 1 groot drama. Hij liep te pas en te onpas vast; in 2d na een kwartier, in 3d na 1 seconde. Ik heb alles uitgeplozen; geheugen, videokaart, periferie, niets hielp. Ben er ten einde raad mee terug geweest naar Norrod in Leeuwarden, waar ik de onderdelen gekocht had. Ik kreeg te horen dat het moederbord defect was en ik mocht een nieuwe meenemen. Sindsdien functioneert hij in zowel 2d als 3d vlekkeloos. (Hoewel ik persoonlijk liever een radeon 8500 in die bak had gezien :P)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou als ie 'm auto-terugklokt iedere keer kan het net zo goed zijn dat je proc niet spoort of dat het moederbord niet in orde is. Gewoon onderdelen uitwisselen dus.

Verwijderd

Probeer eens met 1 reepje DDR geheugen op te starten!

• wdv
Whoaw snelle reacties. Thanx!

Ik heb de boel in een Aopen HQ08 tower zitten met een 300w AMD goedgekeurde voeding. Lijkt me dus geen probleem.

Hmmmm moederbord stuk? Wat is er dan precies stuk? Misschien kan im em nog omruilen bij computerland.

Zijn er nog suggesties voor te proberen acties met het systeem?

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde config in een Aopen toren. Die voeding is te licht.

Verwijderd

Ik heb er ook last van, en ik heb zo goed als dezelfde configuratie: athlon xp 1600+, a7v266, 2x256 DDR en 7700 Gforce 2.

Ik ben het hele weekend bezig geweest, en tijdens de installatie van windows 98 liep het continu vast op een snelheid van 1400 Mhz. Op 1050 Mhz (dus een gewijzigde bussnelheid van 133 naar 100 Mhz) is installatie geen probleem.

Ik merkte wel dat er tijdens de installatie wat verkeerd gaat (als je ueberhaupt zover komt natuurlijk) met een AGP driver, viagarth oid. Deze wil niet installeren, zelfs handmatig niet. Ik vermoed dan ook dat er wat met het moederbord aan de hand is.

Ik heb er dus ook een oude S3 trio kaart met 1MB (je moet toch wat) erin gezet, en de installatie van windhoos verliep vlekkeloos op 1400 Mhz. Ook verdere installaties van hardware en software gingen goed.

Nog een kleine verwijzing voor eventuele andere tips:
[topic=338396/1/25]

Ik heb verder nog een update van via gedownload. Na installatie starte windows helemaal neit meer op: het zette zich vrolijk uit... :(

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op maandag 03 december 2001 11:14 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ik heb exact dezelfde config in een Aopen toren. Die voeding is te licht.
Die is helemaal niet te licht, ik heb die kast en voeding en het draait vlekkeloos op onderstaand systeem:

Athlon XP 1400MHz
Asus A7V266
GeForce Ti500
Soundblaster Live
256MB DDR
DVD Speler
Plextor brander
Fasstrak 100 TX2 kaartje
2x30gig Maxtor schijfjes
3Com nic
FDD

ps: Dit is wel op Windows98se, W2K en WinXP heb ik vastlopers in 3D :?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Het lijkt mij dan dat het probleem zich bij het moederbord bevindt. Gezien bovenstaande gegevens en mijn ervaringen bij [topic=338396/1/25] lijkt zijn er volgens mij twee mogelijkheden:

* moederbord kapot
* moederbord vindt de asus 7700 niet lekker. Dit laatste zou op zich weer vreemd zijn, omdat beiden van dezelfde fabrikant zijn.

Het is nog wel opmerkelijk dat dit meerdere malen zo voor kan komen. Wellicht een overstap naar een MSI moederbord? :)

Voeding is het probleem niet.

• wdv
Geen voedingsprobleem, dacht ik ook.

Ik ga vanavond eerst e.e.a. eruit rukken om te kijken wat er gebeurt.
Ik heb met computerland al afgesproken dat ik em mag ruilen voor een nieuwe! Gekocht op de HCC, dus best wel goede service.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 12:31 schreef BeyondHorizon het volgende:

[..]

Die is helemaal niet te licht, ik heb die kast en voeding en het draait vlekkeloos op onderstaand systeem:

Athlon XP 1400MHz
Asus A7V266
GeForce Ti500
Soundblaster Live
256MB DDR
DVD Speler
Plextor brander
Fasstrak 100 TX2 kaartje
2x30gig Maxtor schijfjes
3Com nic
FDD

ps: Dit is wel op Windows98se, W2K en WinXP heb ik vastlopers in 3D :?
Nee, dan draait-tie vlekkeloos :P

Verwijderd

Er zit een jumpertje op je moederbord in de buurt van je onboard sound (als je dat hebt) zet die een goed,...

dat scheelt en zet je mobo eens op de palaminostand (ook een jumper)

Verwijderd

[topic=338396/1/25]
Ik ben er net dus ook achtergekomen van die palomino stand. De keuze tussen athlon/duron en palomino heb ik dus gewoon default laten staan. "Athlon xp 1600+".
Ik wist dus niet dat PALOMINO een codenaam voor athlon xp was.....
waarschijnlijk ligt dus ook daar mijn probleem, maar ik kan dat pas as vrijdag testen....|:(

• wdv
Op maandag 03 december 2001 17:19 schreef KingRichje het volgende:
Er zit een jumpertje op je moederbord in de buurt van je onboard sound (als je dat hebt) zet die een goed,...

dat scheelt en zet je mobo eens op de palaminostand (ook een jumper)
Natuurlijk staat ie al op de Palomino instelling. Volgens de handleiding zou ie anders helemaal niets doen, en dat is niet het geval. Dus (helaas) is dit niet het probleem.

Gisteravond vanalles eruit gehaald. Reepje DDR, UTP kaartje, SB Live. Maakt allemaal geen!@#$% uit.
Ik denk dat het moederbord dan ook inderdaad gaar is. Vanmiddag ga ik em omruilen.

Ik laat de resultaten nog wel horen.

Thanx voor alle reacties!

Verwijderd

Ziet eruit als een DOA

Iig als je TFM ge-R'd hebt ;)

Does this make any sense? *D

Verwijderd

heb ongeveer hetzelfde prob, zie onder voor mijn specs, hij werkt stabiel als ik de bussnelheid op 100 mhz zet, dus de snelheid van de proc wordt dan 1150 mhz, als ik de bus op 133 zet (dus dan wordt het 1533 mhz), loopt hij best snel vast.
is mijn processor kapot? of is het moederbord niet goed? of moet ik mijn bios updaten (ik heb gewoon nog de fabrieks-bios) vervalt de garantie op je mobo als je je bios update?

• wdv
Gisteren nieuw moederbordje gekregen. Toen kwam ik er achter dat de XP1800+ er een beetje geroosterd uitziet.

Misschien is dit wel de reden voor de instabiliteit. Ik had er een TT SuperorbII op zitten die ze op de HCC aanraadden bij MyCom. Ik stomkop niet echt goed opgelet. Er staat op het doosje tot max 1,5Ghz. Laat een XP1800 nou net op 1,53Ghz lopen.Hmmm.. Terug naar MyCom. 'Sorry vandaag testen lukt niet meer, kom morgen maar terug'. En de ventilator kunnen we niet terugnemen, want die ziet er gebruikt uit. Grrrrr.

Vanmiddag hopenlijk meer.

|:(

• wdv
Yyyyeessss het is eindelijk gelukt.

Nieuw mobo gekregen van computerland, nieuwe XP1800+ van MyCom en nu een coolermaster AMD recommended cooler ipv die !@#$ super orb. Ander geheugen erin en sinds gisteravond draait ie op ME en XP eindelijk stabiel.

Nu kan ik hopenlijk gaan genieten.
:) >:) *D

Verwijderd

Ik heb exact ditzelfde gehad...

ik had 2 reepjes geheugen, en ik heb er 1 uitgehaald..toen deed hij het nog niet....maar toen ik datzelfde reepje naar het andere uiterste bankje gooide....voila....perfect!

• Da_Patriot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 20:53
Nog een tip: schakel in het BIOS SOUND uit.... wil nog wel es helpen 8-)

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

Pagina: 1