Is het mogelijk om in asp de huidige ingelogde gebruikers-gegevens op te vragen? Zodat je niet dubbele gegevens hoeft bij te houden, maar gebruik kan maken van de gebruikers-authenticatie die al in windows ingebakken zit?
[topic=330895/1/25]
en je moet ff goed zoeken
ik kan me herinneren dat er laatst nog eens een topic over is geweest
kan het alleen zo 1-2-3 niet vinden voor je
en je moet ff goed zoeken
ik kan me herinneren dat er laatst nog eens een topic over is geweest
kan het alleen zo 1-2-3 niet vinden voor je
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
En als je meer gegevens nodig hebt van een user (bv in welke usergroups hij/zij zit), kijk dan eens naar ADSI.
http://www.vbxml.com/conference/wrox/1999_dc/text/adamadsi.asp
http://www.vbxml.com/conference/wrox/1999_dc/text/adamadsi.asp
we gebruiken hier alleen geen active directory 
en request.servervariables("logon_user") geeft helaas niks terug
en request.servervariables("logon_user") geeft helaas niks terug
Logt die gebruiker met NT authenticatie wel in dan ?
Wat voor gegevens heb je trouwens nodig ?
Wat voor gegevens heb je trouwens nodig ?
ADSI werkt anders dan de naam misschien doet vermoeden ook gewoon met NT4 domeinen, NDS, enz enz.Op maandag 03 december 2001 11:21 schreef Mas*Mind het volgende:
we gebruiken hier alleen geen active directory
oei 
Heb je helemaal gelijk in! Toppie, het enige probleem is dat de snelheid nou niet helemaal geweldig is...
Heb je helemaal gelijk in! Toppie, het enige probleem is dat de snelheid nou niet helemaal geweldig is...
Is dit niet mogelijk in PHP + Apache op Linux?? Dat zou echt goed uitkomen voor veel mensen!
Verwijderd
Als je normaal gesproken een ASP pagina opvraagd, gebeurd dat anoniem. Als je wilt dwingen dat iemand in moet loggen, kun je dat bij de security van IIS Console (of hoe heet dat ding) instellen.
Eigenschappen van je server (of application) en dan ergens Security, en schakel Anonymous uit. Als je meer moet weten, geef een gil. Hier heb ik geen IIS, op het werk wel.
Eigenschappen van je server (of application) en dan ergens Security, en schakel Anonymous uit. Als je meer moet weten, geef een gil. Hier heb ik geen IIS, op het werk wel.
nee, daar heb ik niks aan... Het gaat er niet alleen om dat ze moeten inloggen, maar ook dat ik ze moet herkennen. En dat ik gegevens uit het winnt domein kan gebruiken om zo niet een dubbele gebruikersdatabase bij te houden...
Zitten ze niet allemaal in een Exchange adressenboek ?
Ik heb op een cd denk ik nog wel wat scripts staan met functies om dat te benaderen vanuit ASP
Ik heb op een cd denk ik nog wel wat scripts staan met functies om dat te benaderen vanuit ASP
ik weet niet of het nuttig is, maar kan je voor de zekerheid toch mij een mailtje doen met die scriptjes?
[mail]ihehenkamp@idion.com[/mail]
[mail]ihehenkamp@idion.com[/mail]
Verwijderd
Ow..! Zou ik die scriptjes misschien ook eens mogen inzien ?Op dinsdag 04 december 2001 08:53 schreef ParaNoiMia het volgende:
Zitten ze niet allemaal in een Exchange adressenboek ?
Had nl. pas geleden ook ee dergelijk probleem (zie de link in dit topic ergens boevenaan
Jawel, ik zal ze vanavond wel even mailen (zit nu bij een klant) naar de liefhebbers
Ik heb voorlopig dit stukje code, dat goed schijnt te werken:
Ik vind deze, if(typename(myUser) = "Object"), check alleen niet zo mooi, maar heb tot nu toe nog geen betere kunnen ontdekken en om een of andere reden wordt ik ook ingelogd als ik niks als wachtwoord en gebruikersnaam invul (waarom?)
Daarnaast vraag ik me af of er ook een manier is om een lijst met domeinen op te vragen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <? dim username, password, winNTAuthDomain, myUser, domain username = Request.Form("username") password = Request.Form("password") domain = Request.Form("domain") On Error Resume Next Set winNTAuthDomain = GetObject("WinNT:") set myUser = winNTAuthDomain.OpenDSObject("WinNT://" & domain, username, password, ADS_SECURE_AUTHENTICATION) if(typename(myUser) = "Object") then Response.write("Je bent ingelogd") else Response.write("Geen geldig account") end if ?> |
Ik vind deze, if(typename(myUser) = "Object"), check alleen niet zo mooi, maar heb tot nu toe nog geen betere kunnen ontdekken en om een of andere reden wordt ik ook ingelogd als ik niks als wachtwoord en gebruikersnaam invul (waarom?)
Daarnaast vraag ik me af of er ook een manier is om een lijst met domeinen op te vragen.
Voor de geinteresseerde, onderstaande code werkt perfect:
winntloginForm.asp
winntlogin.asp
Bovenstaande problemen zijn hiermee opgelost.
winntloginForm.asp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <%@ Language=VBScript %>
<%option explicit%>
<html>
<head><title></title></head>
<body>
<form method="post" action="winntlogin.asp">
<table>
<tr>
<td>Username</td>
<td><input type="text" name="username"></td>
</tr>
<tr>
<td>Password</td>
<td><input type="password" name="password"></td>
</tr>
<tr>
<td>Domain</td>
<td><select name="domain">
<%
dim cont, obj, domainName
set cont = getObject("WinNT:")
for each obj in cont
if(obj.class = "Domain") then
domainName = obj.name
response.write("<option value=""" & domainName & """>" & domainName & "</option>")
selected = ""
end if
next
%>
</select</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" align="center"><input type="submit" name="submit" value="Login"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html> |
winntlogin.asp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <%@ Language=VBScript %>
<%
dim username, password, winNTAuthDomain, myNTUser, domain
username = request.form("username")
password = request.form("password")
domain = request.form("domain")
on error resume next
set winNTAuthDomain = getObject("WinNT:")
set myNTUser = winNTAuthDomain.OpenDSObject("WinNT://" & domain & "/" & username, username, password, ADS_SECURE_AUTHENTICATION)
if(err.number = 0) then
response.write("You are logged in " & myNTUser.FullName)
else
response.write("Invalid username/password combination")
end if
%> |
Bovenstaande problemen zijn hiermee opgelost.
Pagina: 1