Toon posts:

Beeldscherm trillingen V7700Ti

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst mijn systeem:

ASUS A7V266-E
AMD XP1600
ASUS V7700Ti 32MB DeLuxe
HP 8100i Writer
AOPEN 52 Speed CDROM
Floppy
Maxtor 40GB 7200rpm
300W ATX Voeding
ADI Microscan 5p+ Monitor

Ik heb hetvolgende probleem:

Als ik een cdrom in mijn aopen speler laad, krijg ik beeldscherm trillingen (zodra de cdrom begint te draaien) Als hij dan weer afzakt is het weg.
Als ik de pc koud aanzet er probeer het dan, is het niet.
Als mijn V7700 ± 55 graden is (is dit normaal?) en probeer het dan, is het weer wel. MAAR, als mijn pc ± 30-45 minuten aan is, gaat alles goed (en is mijn V7700 nog steeds 55 graden).

Wat kan het probleem zijn? Voeding, Koeling, Drivers, Beeldscherm, of de AOpen Speler??
Als ik een cd laad in de writer, is het prbleem veel minder!!! (is ook maar een 24 speed). :?

Verwijderd

Hier is niet makkelijk antwoord op te geven.
Het enige wat ik zou proberen is de kabels langs je asus kaart zover mogelijk weg te halen.
Data overdracht kan beinvloeden.
Haal alles zo ver mogelijk weg bij je videokaart en geluidskaart.
Grote kans dat het probleem weg is.

Verwijderd

Topicstarter
De enige kabel die erlangs loopt, is de kabel van de cdrom naar mijn sound kaart. Maar ik ga het iig proberen. Nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Nou de kabels zijn uit de buurt van de kaart, maar toch blijf ik het probleem hebben. Heeft iemand nog meer suggesties?

Verwijderd

Zit je kaart er wel goed in :? Misschien door de trillingen van een slecht gebalanceerde :P CD :? dat je kaart trilt in z'n AGP slotje :) :?

Ik bedenk ook maar wat :P

Verwijderd

Topicstarter
JA, die zit er goed in. Zou het evt. mijn monitor kunnen zijn?

Verwijderd

Zet je monitor is op de hoogste refresh rate wat die aan kan en sluit hem is aan op een appart stop contact, als het kan op een andere groep. ( niet die waar je pc op zit)

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

zoiets heeft een vriend van me ook gehad, bleek dat de voeding niet goed was!! dus check de waardes ff in je bios..
Overigens bij die vriend ging t beeld ook trillen als je tegen de kast aansloeg.. frustraties he? >:)

inderdaad AAD

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 21:45 schreef edgar108 het volgende:
zoiets heeft een vriend van me ook gehad, bleek dat de voeding niet goed was!! dus check de waardes ff in je bios..
Overigens bij die vriend ging t beeld ook trillen als je tegen de kast aansloeg.. frustraties he? >:)
Wat bedoel je met de waardes in de BIOS checken? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 09:03 schreef The-Unknown het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de waardes in de BIOS checken? :?
Enig idee?

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

owh, ja sorry, beetje laat, maar de waardes van je voeding, vaak kan je die wel in je bios vinden, en dus ook zien of de 12V wel echt 12V geeft etc.

inderdaad AAD

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het niets mogen uitmaken met je 12volt lijn, want je videokaart maakt gebruik van de 5volt lijn die door het mainboard wordt omgezet naar 3.3volt voor AGP x1 en x2 kaarten en 1.54volt voor AGP x4 kaarten.
Probeer eens je cdrom uit te bouwen en gewoon naast je pc te leggen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1