Iwill of Soyo?

Pagina: 1
Acties:

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
Ik wou een van de volgende mobo's aanschaffen een:
XP333-R
Soyo SY-K7V Dragon Plus

alleen ik weet niet wat nu de beste keus is, ik heb enkele reviews gelezen maar ben er nog niet uit, any suggestions?

en waar kan ik websties vinden in nl. die deze moederborden verkopen? tot nu toe heb ik alleen deze site

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Wat ik weet is dat je geen iwill hoeft te nemen omdat die dat 333Mhz gedoe heeft omdat alle huidige AMD proc allemaal op 266 lopen en ik denk zelf dat dat nog wel ff zo blijft. Ik ga zelf waarschijnlijk binnen nu en 24 uur de soyo bestellen.

Taal fouten inbegrepen ;)

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
ik heb een ge unlockte xp 1800 hier liggen, als ik een soyo mobo koop welke cooler moet ik dan nemen???

Verwijderd

De xp333-r natuurlijk!.

Lijkt me een zeer makkelijke keus; als je goed ddr geheugen hebt en een unlockte xp, dan zorg je dat je een fsb hebt van 166 mhz; via de extra dividers lopen de kaarten gewoon op de normale snelheid en je bent veel sneller dan welk ander mobo ook. Kijk maar eens bij http://www.accelenation.com/?doc=101&page=1

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
waarom geen soltek? :+ http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-10.html

ook nog eens 150/200 piek goedkoper *D

Verwijderd

Alweer een maand verder en ik zit nog steeds te twijfelen net als markoh .
Soyo Dragon Plus kwam in de laatste KT266A test met nog 3 andere boardjes als minst goede eruit en de Iwill XP333-R
heeft nog geen ondersteuning v/d Amdtjes ( 266 )

btw .ik heb net de Ati Radion 8500 retail (built by Ati) besteld en wil het op een v/d boardtjes plaatsen .
Ze zijn ook al bezig met een KT333 chipset ( binnenkort dan de KT333A chipset !)
Ik heb nu een ECS K7S5A met een GTS/Pro/400 met 2xCrucial 256Mb en een Live 5.1 (ik wil daar vanaf ,servertje of zo)
Raid 0 wil ik gaan gebruiken .
Helup !

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op zondag 13 januari 2002 21:25 schreef charles het volgende:
Alweer een maand verder en ik zit nog steeds te twijfelen net als markoh .
Soyo Dragon Plus kwam in de laatste KT266A test met nog 3 andere boardjes als minst goede eruit en de Iwill XP333-R
heeft nog geen ondersteuning v/d Amdtjes ( 266 )

btw .ik heb net de Ati Radion 8500 retail (built by Ati) besteld en wil het op een v/d boardtjes plaatsen .
Ze zijn ook al bezig met een KT333 chipset ( binnenkort dan de KT333A chipset !)
Ik heb nu een ECS K7S5A met een GTS/Pro/400 met 2xCrucial 256Mb en een Live 5.1 (ik wil daar vanaf ,servertje of zo)
Raid 0 wil ik gaan gebruiken .
Helup !
Die Soyo is gewoon lekker compleet.
Ik heb hem zelf nu ook.

De review op tweakers was een beetje vaag.
Tis gewoon een compleet mooi boardje, een keer iets anders dan dat MSI, ASUS of ABIT.

Als je wilt wachten op andere mobo's tja, zou gaat dat nu eenmaal. Je koopt nu iets , een paar maand later is er iets anders.

Een completer board dan de Soyo dragon + zul je niet vaak zien. (RAID,10/100LAN,SOUND(minst belangrijk vind ik),3xu66kabel,USB/Smartcard bracket,Dik handboek,CD met paar leuke progs (Norton AV2002/Ghost2002 en nog 6 andere)

• Hoyden
Op http://www.amdmb.com staan genoeg leuke boarden.

Wat je ook zult kiezen, een mobo van een redelijk merk is nooit slecht.

En het verschil merk je echt niet :)

Ik ben gewoon niet zo'n meeloop tweaker die een AOPEN kast moet hebben + Asus of Msi mobo :+

Verwijderd

Die tweakers.net review was ging echt nergens over... zoek ff naar reviews op www.neoseeker.com. De soyo komt in alle reviews bij beste 2 dusssssss :)

• Hoyden
Op zondag 13 januari 2002 22:08 schreef KaoZ het volgende:
Die tweakers.net review was ging echt nergens over... zoek ff naar reviews op www.neoseeker.com. De soyo komt in alle reviews bij beste 2 dusssssss :)
Dat zeg ik , tis gewoon een cool mobo'tje ;/

Verwijderd

Oks ,thx voor de weggenomen twijfel :z

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Ik post hier nu ook weer een maand later en ik ben heeel tevreden over mijn systeempje. Hij laat zich lekker overklokken via het BIOS. En nog een dingetje wat je waarschijnlijk niet weet van de SoYo is dat de RAID uitschakelbaar is en als gewone ide gebruikt kan worden.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Ik heb de knoop door gehakt !
Over een paar dagen komt mijn Soyootje met een Xp1800+ binnen ! :P

Kan niet w88 !

Verwijderd

Ik zal dan wel ff posten wat mijn ervaringen zijn !

Verwijderd

Ik heb mijn Soyo'tje met de 1800+ nu ongeveer een weekje en werkt goed (1800+@2000+) :9
Het enigste wat mij niet lukt is de vga ,nic en de sound te schijden van de zelfde irq (11).

En ook (als ik zeg dat ik 5.1 speakers heb) dan hoor ik iedere keer als mijn soundkaart word aangesproken uit de rearspeakers een tik (uit/aan tik) irq ?
Ik heb al diverse drivers geprobeerd ,maar als ik zeg dat ik 2 speakers heb dan is die tik weg .
Mijn vga is een Ati Radion 8500 en daar heb ik ook iets over gelezen met deze combinatie .
Ik heb ook nog een sb live 5.1 maar dat is niet mijn bedoeling om die hierbij te gebruiken .
Helup !

Verwijderd

Mijn oude Sb live 5.1 erin gezet en cmedia soud gedisabled
En nu ben ik tevreden over het geheel !
Volgen de week komt mijn Audigy binnen ! :9
En gaat die Sb5.1 in mijn andere systeem .
Voor de rest draait het systeempje helemaal naar wens .
Lekker snel en stabiel .
Pagina: 1