Nee.Op maandag 03 december 2001 08:10 schreef Exterazzo het volgende:
En als het anwoord nee is, dan waarom niet. Het gebruikt toch alleen idle time. Of is er geen client voor?
Omdat ze het beest er niet op willen hebben ivm:
- warmte
- evt. onnodige belasting
- misschien nog iets
Maja er zitten wel heeel veeel mhz'en in die bakken, dus het is wel mooi meegenomen!
1
2
| PID USER PRI NI SIZE RSS SHARE STAT LIB %CPU %MEM TIME COMMAND 717 root 20 19 388 364 300 R N 0 98.2 0.1 90835m dnetc |
hmm, zonder koe zou deze server dus maar een cpu gebruik van 1.8% hebbenOp maandag 03 december 2001 18:33 schreef Chaos het volgende:
De dutchpowercows.org server wel:
code:
1 2 PID USER PRI NI SIZE RSS SHARE STAT LIB %CPU %MEM TIME COMMAND 717 root 20 19 388 364 300 R N 0 98.2 0.1 90835m dnetc
tja, dán kan je een koe installeren...
Expanding the inexpandable
Rare redenatie, omdat koe sowieso alleen maar ongebruikte tijd gebruikt. Dus dat kan als je maar 10% over hebt nog net zo goed.Op maandag 03 december 2001 18:39 schreef Expander het volgende:
tja, dán kan je een koe installeren...
Verwijderd
Maar Onno, toch vind je dat er op servers geen koeien moge loeien, toch ? Of alleen geen "onbekende software", wat een heeel ruim begrip is ?Op maandag 03 december 2001 18:41 schreef Onno het volgende:
[..]
Rare redenatie, omdat koe sowieso alleen maar ongebruikte tijd gebruikt. Dus dat kan als je maar 10% over hebt nog net zo goed.
Ok, load maakt niets uit.. Was ongelukkig gekozen laatste zinOp maandag 03 december 2001 18:41 schreef Onno het volgende:
[..]
Rare redenatie, omdat koe sowieso alleen maar ongebruikte tijd gebruikt. Dus dat kan als je maar 10% over hebt nog net zo goed.
Expanding the inexpandable
Beide heb ik nooit beweerd. Geen dingen uit hun verband rukken aub. (en daarnaast is load niet de enige overweging, dus als reactie op wat ik zei is het ook nog eens onzinnig)Op maandag 03 december 2001 18:45 schreef Nemesis het volgende:
Maar Onno, toch vind je dat er op servers geen koeien moge loeien, toch ? Of alleen geen "onbekende software", wat een heeel ruim begrip is ?
Reken er maar op dat als je koetjes aanzet op de T-Net servers, zelfs die hele mooie nieuwe zuiginstallatie het niet red om de boel koel te houden ...
Als je serverpark zichzelf opblaast bij 100% belasting denk ik dat je je toch eens af moet gaan vragen of je niet iets verkeerd doet. Ik denk trouwens dat ze het wel aan moeten kunnen.Reken er maar op dat als je koetjes aanzet op de T-Net servers, zelfs die hele mooie nieuwe zuiginstallatie het niet red om de boel koel te houden ...
Vandaar dat ik soms errors krijg bij het laden van die plaatjes op de siteOp maandag 03 december 2001 18:33 schreef Chaos het volgende:
De dutchpowercows.org server wel:
code:
1 2 PID USER PRI NI SIZE RSS SHARE STAT LIB %CPU %MEM TIME COMMAND 717 root 20 19 388 364 300 R N 0 98.2 0.1 90835m dnetc
Je gebruikt IE? Die vindt het leuk om als referer een random URL uit de history op te sturen ofzo.. en dat werkt niet echt als je verkeerde referers blockt bij de plaatjes.Vandaar dat ik soms errors krijg bij het laden van die plaatjes op de site
Verwijderd
als we het dan toch nog ff over wdo hebben.Op maandag 03 december 2001 20:31 schreef Chaos het volgende:
[..]
op de mac kan ik niet scrollen. dat is vet irri.
gebruik laatste ie. met netschaap is het hetzelfde probleem
Hoe kom je daarbij?Op maandag 03 december 2001 21:35 schreef DSmarty het volgende:
De tw.n servers hebben zoiezo nauwelijks idle-time,
<TABLE border=0 cellpadding=0 cellspacing=0><TR><TD bgcolor='#9B9B9B'><TABLE border=0 cellpadding=3 cellspacing=1 width=490><tr bgcolor='#e4e4e4'><td class=b6 width=60> </td><td class=b6 width=295>Server uptime en load</td><td class=b6 width=50>CPUt</td><td class=b6 width=85>Apache</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Aphrodite</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>12 days, 3:38, load average: 2.65, 2.82, 2.86</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>34,1%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>11.60 req/s</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Athena</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>12 days, 1:54, load average: 0.98, 0.70, 0.59</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>20,2%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>52.20 req/s</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Iris</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>12 days, 1:30, load average: 0.55, 0.26, 0.15</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>10,7%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>35.00 req/s</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Achelois</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>11 days, 23:12, load average: 1.80, 1.43, 1.21</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>17,6%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>9.50 req/s</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Artemis</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>9 days, 22:33, load average: 2.24, 1.98, 1.83</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>33,9%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85> </td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Apollo</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>10 days, 5 min, load average: 0.44, 0.63, 0.64</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>17,2%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85> </td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Argus</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>12 days, 2:49, load average: 0.64, 0.84, 0.79</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>11,3%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>31.00 req/s</td></tr><tr bgcolor='#f6f6f5'><td class=b6 valign=top> </td><td class=b6>11 dagen, 11:23 gemiddeld</td><td class=b6>20,5%</td><td class=b6>+139.3 req/s</td></tr></table></td></tr></table>
Dat is 80% idle time...
(wilde gok was het dus... hehe)
Hmm.. opzich vind ik dat de schuld bij je browser ligt, de site is volgens de W3C-validator volledig correcte HTML en ziet er goed uit in de moderne browsers. Maar als je een idee hebt hoe dit te fixen is, laat het weten.op de mac kan ik niet scrollen. dat is vet irri.
gebruik laatste ie. met netschaap is het hetzelfde probleem
DSmarty: het is 'sowieso'
Onno; meng je es wat vaker in discussies op GoT/DPC
Tis geweldig om je reacties te lezen
[/very offtopic]
Owja, en ik vind dat er idd koetjes moeten lopen op Tnet servers; ze moeten toch ook een 100% load aan kunnen?
OuchOp maandag 03 december 2001 22:23 schreef Chaos het volgende:
[..]
DSmarty: het is 'sowieso'
-1 Ernstige spelfout
Is deze toename van +oneindig niet al genoeg?Op maandag 03 december 2001 22:29 schreef B-Force het volgende:
[very offtopic]
Onno; meng je es wat vaker in discussies op GoT/DPC
Tis geweldig om je reacties te lezen
[/very offtopic]
Kun je meteen eens zien of de stelling "het beinvloed je snelheid niet" waar is of niet.
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
En dan krijgt DPC de schuld als er weer een crash is zeker, of wanneer er een netwerkkaart kapot gaat, kweet niet of dat zo'n succes is.Op dinsdag 04 december 2001 00:19 schreef Mr.CeeJay het volgende:
We moeten het eigenlijk eens uitproberen omeens te laten grazen op onze T.net servers. Kijken wat het uitmaakt. Niet geschoten is altijd mis.
Kun je meteen eens zien of de stelling "het beinvloed je snelheid niet" waar is of niet.
100% cpu belasting is niet hetzelde als 100% loadOp maandag 03 december 2001 22:29 schreef B-Force het volgende:
Owja, en ik vind dat er idd koetjes moeten lopen op Tnet servers; ze moeten toch ook een 100% load aan kunnen?
'Load' zoals dat in Unix-achtige systemen gebruikt wordt, wordt helemaal niet uitgedrukt in percentages. Als je het wel met een percentage gebruikt zullen de meeste mensen dat toch wel interpreteren als cpu gebruik.Op dinsdag 04 december 2001 09:29 schreef IceStorm het volgende:
100% cpu belasting is niet hetzelde als 100% load
Verwijderd
Dirac impuls detected !! Hij bestaat dus echt !Op maandag 03 december 2001 23:17 schreef Onno het volgende:
Is deze toename van +oneindig niet al genoeg?
Ff serieus : ik ben geen sysadmin ofzo, maar ik heb toch het gevoel dat als je server geen
Bij ons draaien meerdere servers (en d'er zijn best stevige beestjes bij), en allemaal doen ze Seti... en toch koeling genoeg (o.a. airco). Wel een heerlijke herrie in dat server lokaal
Dat zijn waarschijnlijk geen zelfbouwservers. De servers van t.net zijn allemaal(?) amd zelfbouw en die kunnen net iets minder aan dan officiel gekeurde merkservers.Op dinsdag 04 december 2001 21:01 schreef _piranha_ het volgende:
[..]
Dirac impuls detected !! Hij bestaat dus echt !![]()
Ff serieus : ik ben geen sysadmin ofzo, maar ik heb toch het gevoel dat als je server geentrekt omwille van de warmte, dat je dan toch verkeerd bezig bent...
Bij ons draaien meerdere servers (en d'er zijn best stevige beestjes bij), en allemaal doen ze Seti... en toch koeling genoeg (o.a. airco). Wel een heerlijke herrie in dat server lokaal
Denk dat de heren van t.net echt wel weten waar ze mee bezig zijnOp woensdag 10 april 2002 19:17 schreef AMDtje het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk geen zelfbouwservers. De servers van t.net zijn allemaal(?) amd zelfbouw en die kunnen net iets minder aan dan officiel gekeurde merkservers.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
oude koeien uit de sloot schoppen ofsow?
Maar goed... antwoord:
Is het verstandig om een al volledig zwaar draaiende server nog voller en zwaarder te maken met een koe die dan niet eens lekker tot zn recht komt!?
dacht het ook niet..
Enneh, ik weet van personal experience, dat T.Net dudes wel wat servers in elkaar kunnen zetten (met al dan niet hulp van True/2fast
Dusse komt wel goed
(PS slotje?)
Gekkie is a proud member of TheBenny!
lol moet je voor de grap es de uptime van die bakken zien danOp woensdag 10 april 2002 19:44 schreef RobzQ het volgende:
[..]
Denk dat de heren van t.net echt wel weten waar ze mee bezig zijn
hmmz neuh dit is een hele gewone vraag, waar het andwoord misschien ook wel te vinden was in de search, maar in /5 vinden we dat compleet geen probleem, en zoals je ziet is hier een normale 'discussie' gaande dus is een slotje compleet onnuttigOp woensdag 10 april 2002 20:05 schreef _Gekkie_ het volgende:
wat is dit nou weer...
Maar goed... antwoord:
Is het verstandig om een al volledig zwaar draaiende server nog voller en zwaarder te maken met een koe die dan niet eens lekker tot zn recht komt!?
dacht het ook niet..
Enneh, ik weet van personal experience, dat T.Net dudes wel wat servers in elkaar kunnen zetten (met al dan niet hulp van True/2fast)
Dusse komt wel goed
(PS slotje?)
letters zijn moooi maar moeilijk
Dat er ooit een x een discussie over is geweest, wil toch niet zeggen dat je het er verder nooit meer over mag hebben of welOp woensdag 10 april 2002 20:05 schreef _Gekkie_ het volgende:
wat is dit nou weer...
Jaja, jij hebt je mening gegeven en dan mag het op slotMaar goed... antwoord:
dacht het ook niet..
Enneh, ik weet van personal experience, dat T.Net dudes wel wat servers in elkaar kunnen zetten (met al dan niet hulp van True/2fast)
Dusse komt wel goed
(PS slotje?)
https://u24.gov.ua/
Mja .. gek he met crashende powerswitchesOp woensdag 10 april 2002 20:15 schreef mythor het volgende:
[..]
lol moet je voor de grap es de uptime van die bakken zien dan
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
http://uptime.netcraft.com/up/graph?display=uptime&site=www.tweakers.netOp woensdag 10 april 2002 23:26 schreef NightBird het volgende:
[..]
Mja .. gek he met crashende powerswitches
100% belasting is een alternatieve toepassing van de staatsvorm communisme
demm, typo....
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)