Draaien de t.net servers een koetje?

Pagina: 1
Acties:

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
En als het anwoord nee is, dan waarom niet. Het gebruikt toch alleen idle time. Of is er geen client voor?

Audentia

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 08:10 schreef Exterazzo het volgende:
En als het anwoord nee is, dan waarom niet. Het gebruikt toch alleen idle time. Of is er geen client voor?
Nee.
Omdat ze het beest er niet op willen hebben ivm:
- warmte
- evt. onnodige belasting
- misschien nog iets

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:08

Kettrick

Rantmeister!

Geen enkele zelfrespecterende beheerder zet een koe op zijn server(s) om bovenstaande redenen :)

• Exterazzo
  • Laatst online: 20:57
jah oke, warmte is de enige reden waarom het dan niet zou kunnen. want overbodige belasting, tsjah. Dat zou er niet in moeten zitten, toch?

Maja er zitten wel heeel veeel mhz'en in die bakken, dus het is wel mooi meegenomen! :)

Audentia

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Het Tweakers.net server rack is al te warm, maarja, dat krijg je als je allemaal dual AMD's in je servers stopt, wat een verrassing.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
voor zover ik weet hebben de t.net servers het al druk genoeg om ons vrolijk door te kunnen laten surfen, dus ze extra gaan belasten met een }:O is niet echt handig... (tenminste ik neem aan dat je niet wil dat GoT langzamer wordt of wel?)

Maak je eigen poll

• Chaos
  • Niet online
De dutchpowercows.org server wel: :)
code:
1
2
  PID USER     PRI  NI  SIZE  RSS SHARE STAT  LIB %CPU %MEM   TIME COMMAND
  717 root  20  19   388  364   300 R N     0 98.2  0.1 90835m dnetc

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 18:33 schreef Chaos het volgende:
code:
1
2
hmm, zonder koe zou deze server dus maar een cpu gebruik van 1.8% hebben

tja, dán kan je een koe installeren...

Expanding the inexpandable

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 18:39 schreef Expander het volgende:
tja, dán kan je een koe installeren...
Rare redenatie, omdat koe sowieso alleen maar ongebruikte tijd gebruikt. Dus dat kan als je maar 10% over hebt nog net zo goed.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 18:41 schreef Onno het volgende:

[..]

Rare redenatie, omdat koe sowieso alleen maar ongebruikte tijd gebruikt. Dus dat kan als je maar 10% over hebt nog net zo goed.
Maar Onno, toch vind je dat er op servers geen koeien moge loeien, toch ? Of alleen geen "onbekende software", wat een heeel ruim begrip is ?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 18:41 schreef Onno het volgende:

[..]

Ok, load maakt niets uit.. Was ongelukkig gekozen laatste zin :) misschien..

Expanding the inexpandable

• Onno
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 18:45 schreef Nemesis het volgende:
Maar Onno, toch vind je dat er op servers geen koeien moge loeien, toch ? Of alleen geen "onbekende software", wat een heeel ruim begrip is ?
Beide heb ik nooit beweerd. Geen dingen uit hun verband rukken aub. (en daarnaast is load niet de enige overweging, dus als reactie op wat ik zei is het ook nog eens onzinnig)

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:54

Jive

MooMooMastah

Zit toch een behoorlijk verschil in warmteproductie hoor, tussen een proc die 100% van de tijd 100% van zijn warmteafgifte doet, of een pro die af en toe een uitschieter heeft naar 75%, en voor 75% van de tijd onder de 50% draait ...

Reken er maar op dat als je koetjes aanzet op de T-Net servers, zelfs die hele mooie nieuwe zuiginstallatie het niet red om de boel koel te houden ...

Jive's Box
Jive @ DNET

• Chaos
  • Niet online
Reken er maar op dat als je koetjes aanzet op de T-Net servers, zelfs die hele mooie nieuwe zuiginstallatie het niet red om de boel koel te houden ...
Als je serverpark zichzelf opblaast bij 100% belasting denk ik dat je je toch eens af moet gaan vragen of je niet iets verkeerd doet. Ik denk trouwens dat ze het wel aan moeten kunnen.

• Witlof
  • Laatst online: 08:20
Op maandag 03 december 2001 18:33 schreef Chaos het volgende:
code:
1
2
Vandaar dat ik soms errors krijg bij het laden van die plaatjes op de site :D

• Chaos
  • Niet online
Vandaar dat ik soms errors krijg bij het laden van die plaatjes op de site :D
Je gebruikt IE? Die vindt het leuk om als referer een random URL uit de history op te sturen ofzo.. en dat werkt niet echt als je verkeerde referers blockt bij de plaatjes.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb wel een koe op mijn servers draaien. Het geeft mij een goede inschatting wat er kan gebeuren (vooral qua warmte) als de systemen op 100% zouden lopen. Het is wel zo dat in geval van extreme warmte (fan stuk of zo) hij netjes gekilled wordt.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 20:31 schreef Chaos het volgende:

[..]
als we het dan toch nog ff over wdo hebben.
op de mac kan ik niet scrollen. dat is vet irri.
gebruik laatste ie. met netschaap is het hetzelfde probleem

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De tw.n servers hebben zoiezo nauwelijks idle-time, dus is het weinig zinvol om er nog eens een dnet client op te zetten.

• Onno
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 21:35 schreef DSmarty het volgende:
De tw.n servers hebben zoiezo nauwelijks idle-time,
Hoe kom je daarbij?

<TABLE border=0 cellpadding=0 cellspacing=0><TR><TD bgcolor='#9B9B9B'><TABLE border=0 cellpadding=3 cellspacing=1 width=490><tr bgcolor='#e4e4e4'><td class=b6 width=60> </td><td class=b6 width=295>Server uptime en load</td><td class=b6 width=50>CPUt</td><td class=b6 width=85>Apache</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Aphrodite</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>12 days, 3:38, load average: 2.65, 2.82, 2.86</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>34,1%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>11.60 req/s</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Athena</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>12 days, 1:54, load average: 0.98, 0.70, 0.59</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>20,2%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>52.20 req/s</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Iris</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>12 days, 1:30, load average: 0.55, 0.26, 0.15</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>10,7%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>35.00 req/s</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Achelois</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>11 days, 23:12, load average: 1.80, 1.43, 1.21</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>17,6%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>9.50 req/s</td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Artemis</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>9 days, 22:33, load average: 2.24, 1.98, 1.83</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>33,9%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85> </td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Apollo</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>10 days, 5 min, load average: 0.44, 0.63, 0.64</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>17,2%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85> </td></tr><tr bgcolor=white><td class=b6 bgcolor='#f6f6f5' valign=top width=60>Argus</td><td class=b6 bgcolor='white' width=295>12 days, 2:49, load average: 0.64, 0.84, 0.79</td><td class=b6 bgcolor='white' width=50>11,3%</td><td class=b6 bgcolor='white' width=85>31.00 req/s</td></tr><tr bgcolor='#f6f6f5'><td class=b6 valign=top> </td><td class=b6>11 dagen, 11:23 gemiddeld</td><td class=b6>20,5%</td><td class=b6>+139.3 req/s</td></tr></table></td></tr></table>

Dat is 80% idle time...

• DSmarty
  • Niet online
Afgeleid van de schijn-performance gezien de absolute aantallen storingen die er zijn... :P
(wilde gok was het dus... hehe)

• Chaos
  • Niet online
op de mac kan ik niet scrollen. dat is vet irri.
gebruik laatste ie. met netschaap is het hetzelfde probleem
Hmm.. opzich vind ik dat de schuld bij je browser ligt, de site is volgens de W3C-validator volledig correcte HTML en ziet er goed uit in de moderne browsers. Maar als je een idee hebt hoe dit te fixen is, laat het weten. :)

DSmarty: het is 'sowieso' :)

• B-Force
  • Laatst online: 20-05 19:28
[very offtopic]
Onno; meng je es wat vaker in discussies op GoT/DPC
Tis geweldig om je reacties te lezen :P
[/very offtopic]

Owja, en ik vind dat er idd koetjes moeten lopen op Tnet servers; ze moeten toch ook een 100% load aan kunnen? :?

• DSmarty
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 22:23 schreef Chaos het volgende:
[..]
DSmarty: het is 'sowieso' :)
Ouch :o

-1 Ernstige spelfout

• Onno
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 22:29 schreef B-Force het volgende:
[very offtopic]
Onno; meng je es wat vaker in discussies op GoT/DPC
Tis geweldig om je reacties te lezen :P
[/very offtopic]
Is deze toename van +oneindig niet al genoeg? :P

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
We moeten het eigenlijk eens uitproberen om }:O eens te laten grazen op onze T.net servers. Kijken wat het uitmaakt. Niet geschoten is altijd mis.
Kun je meteen eens zien of de stelling "het beinvloed je snelheid niet" waar is of niet.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Op dinsdag 04 december 2001 00:19 schreef Mr.CeeJay het volgende:
We moeten het eigenlijk eens uitproberen om }:O eens te laten grazen op onze T.net servers. Kijken wat het uitmaakt. Niet geschoten is altijd mis.
Kun je meteen eens zien of de stelling "het beinvloed je snelheid niet" waar is of niet.
En dan krijgt DPC de schuld als er weer een crash is zeker, of wanneer er een netwerkkaart kapot gaat, kweet niet of dat zo'n succes is.

• IceStorm
  • Laatst online: 07:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 03 december 2001 22:29 schreef B-Force het volgende:
Owja, en ik vind dat er idd koetjes moeten lopen op Tnet servers; ze moeten toch ook een 100% load aan kunnen? :?
100% cpu belasting is niet hetzelde als 100% load ;)En anders kan ik opnieuw beginnen met het interpreteren van het begrip 'load' :P

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 09:29 schreef IceStorm het volgende:
100% cpu belasting is niet hetzelde als 100% load ;)
'Load' zoals dat in Unix-achtige systemen gebruikt wordt, wordt helemaal niet uitgedrukt in percentages. Als je het wel met een percentage gebruikt zullen de meeste mensen dat toch wel interpreteren als cpu gebruik. :)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 23:17 schreef Onno het volgende:

Is deze toename van +oneindig niet al genoeg? :P
Dirac impuls detected !! Hij bestaat dus echt ! :P :P

Ff serieus : ik ben geen sysadmin ofzo, maar ik heb toch het gevoel dat als je server geen }:O trekt omwille van de warmte, dat je dan toch verkeerd bezig bent...
Bij ons draaien meerdere servers (en d'er zijn best stevige beestjes bij), en allemaal doen ze Seti... en toch koeling genoeg (o.a. airco). Wel een heerlijke herrie in dat server lokaal >:)

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Op dinsdag 04 december 2001 21:01 schreef _piranha_ het volgende:

[..]

Dirac impuls detected !! Hij bestaat dus echt ! :P :P

Ff serieus : ik ben geen sysadmin ofzo, maar ik heb toch het gevoel dat als je server geen }:O trekt omwille van de warmte, dat je dan toch verkeerd bezig bent...
Bij ons draaien meerdere servers (en d'er zijn best stevige beestjes bij), en allemaal doen ze Seti... en toch koeling genoeg (o.a. airco). Wel een heerlijke herrie in dat server lokaal >:)
Dat zijn waarschijnlijk geen zelfbouwservers. De servers van t.net zijn allemaal(?) amd zelfbouw en die kunnen net iets minder aan dan officiel gekeurde merkservers.

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 10 april 2002 19:17 schreef AMDtje het volgende:

[..]

Dat zijn waarschijnlijk geen zelfbouwservers. De servers van t.net zijn allemaal(?) amd zelfbouw en die kunnen net iets minder aan dan officiel gekeurde merkservers.
Denk dat de heren van t.net echt wel weten waar ze mee bezig zijn ;)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

wat is dit nou weer...

oude koeien uit de sloot schoppen ofsow?

Maar goed... antwoord:
Is het verstandig om een al volledig zwaar draaiende server nog voller en zwaarder te maken met een koe die dan niet eens lekker tot zn recht komt!? ;)

dacht het ook niet..

Enneh, ik weet van personal experience, dat T.Net dudes wel wat servers in elkaar kunnen zetten (met al dan niet hulp van True/2fast ;))

Dusse komt wel goed :)

(PS slotje?)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:32

mythor

Held in opleiding

Op woensdag 10 april 2002 19:44 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Denk dat de heren van t.net echt wel weten waar ze mee bezig zijn ;)
lol moet je voor de grap es de uptime van die bakken zien dan :P

What you say?!

• mythor

mythor

Held in opleiding

Op woensdag 10 april 2002 20:05 schreef _Gekkie_ het volgende:
wat is dit nou weer...

Maar goed... antwoord:
Is het verstandig om een al volledig zwaar draaiende server nog voller en zwaarder te maken met een koe die dan niet eens lekker tot zn recht komt!? ;)

dacht het ook niet..

Enneh, ik weet van personal experience, dat T.Net dudes wel wat servers in elkaar kunnen zetten (met al dan niet hulp van True/2fast ;))

(PS slotje?)
hmmz neuh dit is een hele gewone vraag, waar het andwoord misschien ook wel te vinden was in de search, maar in /5 vinden we dat compleet geen probleem, en zoals je ziet is hier een normale 'discussie' gaande dus is een slotje compleet onnuttig

edit:
letters zijn moooi maar moeilijk

What you say?!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:57

Jis

Op woensdag 10 april 2002 20:05 schreef _Gekkie_ het volgende:
wat is dit nou weer...

Dat er ooit een x een discussie over is geweest, wil toch niet zeggen dat je het er verder nooit meer over mag hebben of wel :? Gezien het aantal reacties, vinden blijkbaar genoeg mensen het een interessant onderwerp IMHO.
Maar goed... antwoord:

dacht het ook niet..

(PS slotje?)
Jaja, jij hebt je mening gegeven en dan mag het op slot |:( Als je het een overbodig topic vindt, moet je ook zo consequent zijn om er zelf ook geen inhoudelijke reactie op te geven...

https://u24.gov.ua/

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Op woensdag 10 april 2002 20:15 schreef mythor het volgende:

[..]

lol moet je voor de grap es de uptime van die bakken zien dan :P
Mja .. gek he met crashende powerswitches :P

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• mythor

mythor

Held in opleiding

Op woensdag 10 april 2002 23:26 schreef NightBird het volgende:

[..]

Mja .. gek he met crashende powerswitches :P
http://uptime.netcraft.com/up/graph?display=uptime&site=www.tweakers.net

What you say?!

• Andy
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

Ik ben in Utrecht geboren en volgens mij is 100% load zoiets als de zuivere vorm van de materie Pb (plembum)

100% belasting is een alternatieve toepassing van de staatsvorm communisme

:)

demm, typo....

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• DSmarty
  • Niet online
Heel zuiver, heel nobel, (hey Andy, long time no see :P ) maar dit is wel een antiek koetje }:O
Pagina: 1