Toon posts:

comp probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ow neej... zomaar is mun computer uitgevallen?!? ik had em even alleen laten staan... toen ik terugkwam leek hij op stand-by te staan.... dus ik even met de muis bewegen en hmmm.. hij deed niks... ik daarna mun computer maar resetten.. nu doet hij alleen nog hetzelfde... als ik mun comp aanzet... gaat hij alleen maar aan... maar verder start hij helemaal niet op... waar kan dit aan liggen? hij piept ook helemaal niet of wat... ik heb een msi k7t pro 1.. alle ledjes branden alleen maar rood... wat power-on betekent... de lampjes van mun cd-rom,brander en floppy branden wel... hij start gewoon niet... en de ventilator van mun CPU doet het ook gewoon... wat denken jullie dat het is? ik ben bang dat het mun mobo is....

Verwijderd

Ik weet het wel zeker, 4 rode ledjes op een K7T Pro betekent meestal dat de mobo het begeven heeft, zeker als het systeem altijd goed gewerkt heeft.
Geluk alleen dat MSI 5 jaar garantie geeft op hun mamaplankjes

Verwijderd

Ik heb geen idee wat de ledjes op een MSI bord betekenen. Maar heb je soms die CPU overgeklokt ?

Misschien zijn de potlood streepjes dan slecht geworden. Zoja, haal ze eens weg met gum en wasbenzine ..

Verwijderd

als alle lampjes rood gaan braden maar alle fans gaan wel draaien en geen beeld kan het wel eens beteken dat er iets met je cpu is

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 07:06 schreef mark_m het volgende:
als alle lampjes rood gaan braden maar alle fans gaan wel draaien en geen beeld kan het wel eens beteken dat er iets met je cpu is
in het boekje van msi staat letterlijk:

4 red leds:
System Power ON
- The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly.

ik heb ook al verschillende malen meegemaakt dat het het moederbord of zelfs videokaart was, piept de computer ook niet?
ik zou eens opstarten zonder cpu, als ie dan piept, dan is het de cpu wel degelijk, piept die niet, dan zou ik AL de kaartjes er eens uithalen en het geheugen, als die dan nog nie piept, dan is het moederbord 100 % zeker stuk !!