Toon posts:

compu slaat na +- 1 minuut uit/vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok dit is het systeem msi kt7 pro 2a
am tb 900@900 512 mb 133 mhz cas 2 kingston
noname gf2 400 mmx dit alles in een ho-q8
met win me als os (weet het is een brak os bij meeste maar draait al ruim een jaar zonder blue screens )
probleem +- minuut na het starten van pc stopt ie voeding blijft aan en cpu cooler blijft ook draaien
hd ledje blijft branden
de ene keer komt ie net in het eerste windhoos scherm verder doet ie niks
geheugen en video kaart zijn in 3 ander systemen geprobeerd werkt allemaal prima
ook heb ik 3 andere voedingen geprobeerd maar dat hielp ook niks
oftewel alle onderdelen zijn getest behalve mobo en cpu omdat ik geen extra cpu of ander mobo ter beschikking heb

is er iemand die enig idee heeft ?
voor diegene die dit oplost (dus echt oplost nie dat ik over 2 weken weer probs heb) verdient een lekere fles whiskey van 50 piek

p.s. als er iemand is in almere die wil helpen door me mijn cpu op zijn sys te laten testen hou ik me aanbevolen

alvast bedankt SC

Verwijderd

ik lees nergens dat je bv. je BIOS al eens gereset hebt ofdat je windows al opnieuw hebt geinstalleerd :? In dat geval, zou ik dat eens eerst proberen.

ik hoor het wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
alle voor de hand ligende dingen zijn al gedaan :7
heb zelfs andere ide kabels geprobeerd >:)
maar windhoos opniew installen gaat niet bootflop erin en toch na minuut weer uit bios flashen gaat dus ook niet want geheid dat ie halverwege uit/vast slaat :( toch bedankt

Verwijderd

Ik heb totaal al 829209902403847 keer geantwoord op zo'n probleem die jij nu heb.
de MSI K7T Pro 2-A heeft een groot probleem. dat is denk ik wel algemeen bekend. Ik heb ook zo'n mobo thuisliggen waarmee ik ook de nodige problemen mee heb gehad:

en dan nu de oplossing. Je bent toe aan een nieuw moederbord. Ja geloof me echt :P. een nieuw mamaplankie.... koop dan gelijk een goede van Abit, Asus .. dit zijn de betere merken.

mocht je me niet geloven? dan komt hier het verhaal over mijn probleem:

ik heb (nu bij me zus) een amd athlon 1ghz
mobo = msi k7t pro 2-a..
ik instalde win2k + red alert 2... of alleen al windows XP..
het systeem vloog uit na een paar seconden/minuten en ik kon het een half uur niet meer opstarten. het liep zelfs vast in de bios. :(... ik heb ook van aLLES geprobeerd en nu heb ik een nieuwe pc met alle oude onderdelen exclusief mobo + cpu er weer opzitten :) en alles werkt TOP..

dus trek je conclusie hier maar uit en kom maar op met die whisky :P :P :P

suc6

Verwijderd

Topicstarter
lol dat daqcht ik ook al maar ik dacht mischien is er hier een tweaker die een oplossing heeft ?

enne of msi of assus beter is tja smaken verschillen net als het amd/intel verhaal dus laten we dat maar achterwege laten
of je hier nu de whiskey mee hebt verdiend tja nog effe afwachten ok (en btw die whiskey dien je op te komen halen in almere lol)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 02:40 schreef sykocartman het volgende:
lol dat daqcht ik ook al maar ik dacht mischien is er hier een tweaker die een oplossing heeft ?

enne of msi of assus beter is tja smaken verschillen net als het amd/intel verhaal dus laten we dat maar achterwege laten
of je hier nu de whiskey mee hebt verdiend tja nog effe afwachten ok (en btw die whiskey dien je op te komen halen in almere lol)
en als hij em niet komt ophalen, mag ik dan komen voor de moeite :9 :7

Verwijderd

De oplossing is dus een nieuw moederbord. Als daar iets mis mee is. dan kan je echt lang zoeken want doormeten etc etc is gewoon onnodig omdat het gewoon in bijna alle k7tpro 2-a mobo's zit.

Verwijderd

Topicstarter
heb het net nagekeken en heb gelukkig nog 3 hele dagen garantie

wist eigenlijk al dat ie kaduuk was door het volgende
met de msi kon ik meeste games niet hosten laat staan joinen toen ik de chello nic in me oude sys deed dacht ik laat ik eens proberen of ik nu wel lightning 3 online kan doen (kon dus niet op nieuw sys) en ja hoor hij deed het nu na nog meer games te hebben getest blijken die ook geen probs meer met online gamen te hebben

enne de whiskey kunnen jullie hier op komen drinken maak maar afspraak via icq :)

heren bedankt ga wel effe wachten met nieuw mobo todat me p4 1.8 er is dan regel ik wel wat met de winkel waar ik het mobo gehaald heb
syko

Verwijderd

Topicstarter
update moederbord bleek inderdaad stuk te zijn en is omgeruild nogmaals bedankt voor de hulp 8-)
SC
Pagina: 1