[CM] Infrarood receiver + LED (?)

Pagina: 1
Acties:

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Hoi,

Nu heb ik een Infrarood receiver in elkaar gesoldeerd en het werkt allemaal :) . Nu heb ik dit schema gebruikt voor het maken van de receiver.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakhardware.com/images/guide/remote/schaltplan.gif

Nu is mijn vraag kan ik in dit schema ook een LEDje toepassen zodat je kan zien of er infrarood activiteit is?
Dan krijg je zo'n effect als bij een TV of andere audiocomponenten.

Weet iemand of dit kan? En zoja hoe?

Alvast bedankt!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 09:33

Jumpiefox

Hoi ?

wat kan je ermee? pc aan uit doen?

The first casualty in war is always the truth...

• JWR
Nee, ik gebruik hem voor Winamp, ik ben namelijk een MP3 speler aan het bouwen. Nu zou ik graag willen zien wanneer hij het signaal ontvangt. vandaar het LEDje.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 01:11 schreef JWR het volgende:
Hoi,

Nu heb ik een Infrarood receiver in elkaar gesoldeerd en het werkt allemaal :) . Nu heb ik dit schema gebruikt voor het maken van de receiver.

[afbeelding]

Nu is mijn vraag kan ik in dit schema ook een LEDje toepassen zodat je kan zien of er infrarood activiteit is?

Alvast bedankt!
ja dat kan gewoon die kan je regstreeks erop aansluiten al weet ik niet 100% zeker of dit het signaal naar de compoort zal storen probeer maar eens een klein ledje tussen de massa en signal uit van de reciever te zetten dan hoort ie te knipperen als er signaal is werkt hier tenminste wel

• JWR
Is dat dan Pin 5 voor de massa daar moet als ik het goed heb de min op aan gesloten worden van het LEDje. En dan moet op PIN 3 van de receiver de + van het LEDje?

Zijn er nog eisen die dan aan het LEDje gesteld worden?

Verwijderd

yep als het goed is wel

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Op maandag 03 december 2001 01:11 schreef JWR het volgende:
Hoi,

[afbeelding]

Alvast bedankt!
Ziet er makkelijk uit. Mag ik de link hebben? Dan weet ik welke IC's ik moet gebruiken. Ohja, je kunt er waarschijnlijk gewoon een ledje aanhangen, zo niet, gebruik dan ff een transistortje om het geheel wat current te kunnen geven.

edit:

Sorry, ik heb de link al gevonden, stupid me :)
http://www.tweakhardware.com/guide/remote/deutsch.asp

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Op maandag 03 december 2001 08:45 schreef JWR het volgende:
Is dat dan Pin 5 voor de massa daar moet als ik het goed heb de min op aan gesloten worden van het LEDje. En dan moet op PIN 3 van de receiver de + van het LEDje?

Zijn er nog eisen die dan aan het LEDje gesteld worden?
Je moet een weerstandje ertussen hebben om de stroom door de LED te begrenzen. De groote van die weerstand hangt af van de spanning.

Het lijkt er eigenlijk op dat dat receiver ic-tje een open collector uitgang heeft. Dat zou de boel kunnen beinvloeden...
Pagina: 1