Ik zou het doen!
hoe gaat dat?Op maandag 03 december 2001 01:14 schreef BrZ het volgende:
Sync je tijd met NTP... dat doen de servers ook (toch?)
Ik zou het doen!
Op maandag 03 december 2001 01:20 schreef rammes het volgende:
[..]
hoe gaat dat?
code:
1
2
| [root@pegasus /]# ntpdate ntp.xs4all.nl 3 Dec 01:37:18 ntpdate[3895]: step time server 194.109.6.65 offset -2.077130 sec |
Onder windows XP kan het ook, naar je tijd instellingen gaan en dan naar internet time...
En anders moet je ff naar een proggie ervoor zoeken
servers voeren mbv een crontabje elke 6 uur een sync uit op ntp.xs4all.nl. op de manier waarop het hierboven staat 
zelf gebruik ik voor mijn lokale pc atomtime, maar het kan ook op de cli ergens.
zelf gebruik ik voor mijn lokale pc atomtime, maar het kan ook op de cli ergens.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Check de tijd van de laatste reply in de HK.hm ja topic is een beetje vaag maar waar kan ik zien hoelaat het is op de server van GOT ik wil namelijk de zelfde tijd hebben omdat wanneer ik een reply geef en die tijd die er bij staat ook overeen komt met mijn pc
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Windows 2000 kan het ook gewoon zonder proggie hoor. Alleen is er geen configuratieschermpje voor.Op maandag 03 december 2001 01:38 schreef BrZ het volgende:
Onder windows XP kan het ook, naar je tijd instellingen gaan en dan naar internet time...
En anders moet je ff naar een proggie ervoor zoeken
nou help ons eens danOp maandag 03 december 2001 12:02 schreef Onno het volgende:
[..]
Windows 2000 kan het ook gewoon zonder proggie hoor. Alleen is er geen configuratieschermpje voor.
ff gekeken hoe het moest (wist het wel, had het wel eens gebruikt, maar dat was lang geleden
), maar zo kan het zonder extra prog en zonder gui 
start > uitvoeren > net time /setsntp:[timeserver]
voor ntp.xs4all.nl dus iets als "net time /setsntp:ntp.xs4all.nl"
start > uitvoeren > net time /setsntp:[timeserver]
voor ntp.xs4all.nl dus iets als "net time /setsntp:ntp.xs4all.nl"
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Pagina: 1