Toon posts:

Server met keyboard probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een server pentium 1 133 mhz 4x 32mb intern geheugen, en het probleem is als volgt:

Wanneer ik de pc opstart, dan kan ik rammen op delete knop, op space wat dan ook.. maar ik kom niet in de bios... tevens gaat hij gewoon door naar windows 98, en daar zegt hij het toestenbord niet te herkennen... Ik heb verschillende toetsenborden gebruikt van usb naar non usb. Heb netwerkkaart eruit gehaald en er weer ingestopt omdat dit het laatste was dat ik erin had gestopt... Hij heeft 4 maandjes stil in een hoekje gestaan, nu wil ik debian installeren, maar er gebeurt geen ene fuck...

Alle jumpertjes getest, van wireless toetsenborden tot verschillende ingangen (ding heeft 3 aansluitingen) toe geprobeerd.. Niets werkt... tevens doet de muis het niet... Kortom het is geen M$ probleem, want ik kan al niet eens in de bios komen...

Help!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Connector op het mobo kapot?

Lijkt mij het meest logisch dan.

p.s. misschien een goed idee om een passende topic titel te kiezen ipv iedereen te laten weten dat je een 19" rackmount heb :z

Verwijderd

Topicstarter
er zitten meerdere connector's op het mobo, eentje daarvan is direct aangesloten op mobo, andere kunnen worden omgeplugd naar andere plugs... dit mag niet helpen...

daarnaast wou ik effe stoer doen ;)

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

Een vriend van me kwam laatst in de bios door een keyboard error te forceren :). gewoon heel veel op 1 knop drukken. Dan moet je keyboard het dus idd wel hardwarematig doen...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Mjah, maar als je keyboard niet werkt, zou dat ding dus ook een melding moeten geven.. (tenzij in de bios ergens staat ingesteld dat hij gewoon door moet gaan, zonder keyboard ;))

Maareh, gaan er wel lampjes aan op je keyboard? En werkt numlock/capslock etc?

Overigens kan ik me wel voorstellen dat usb niet gaat werken....

Verwijderd

Topicstarter
lampjes doen het niet, maar ze knipperen wel heeeeeeel even... Kan geen keyboard error genereren... al als een debiel op delete lopen rammen...
w 98 start normaal op en hij komt vervolgens in het aanlog scherm wat weergeeft dat keyboard niet is aangesloten...
Pagina: 1