Welk moederbord in Packard Bell Cyrix M-II 300 ?

Pagina: 1
Acties:

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ik heb hier dus een Packard Bell Cyrix M-II 300 (das model rating, is dus 233 mhz), maar ik heb tijdens het booten per ongeluk de AMI boot flop van me andere comp dr in laten zitten. Die comp diende als netwerk servertje. Nou liep ik even weg, kwam terug en ontdekte mijn fout, en was toen dus al te laat. Na reboot kreeg is de welbekende boot lock ;( waarbij hij dus vraagt om de award boot flop. Nou zou je zeggen, dan maak je die effe en hij doet ut. Maar nu is dus mijn probleem dat ik niet weet wat er precies voor moederbord in zit. Het is wel een socket 7 en heeft een SiS chipset met edo-ram dus (64 mb) maarja, daar heb ik nix aan. Packard Bell wil mij geen ondersteuning geven omdat ik het serienummer van de comp niet meer heb, want ik heb de handleiding niet meer.

Herkent iemand dit systeem of weet een andere oplossing om het mobo te detecteren?

Packard Bell Club
Cyrix M-II 300 (233 mhz)
origineel 32 mb edo-ram (nu 64 maar goed)
origineel zat er een 3.2 gb schijfje in van ik d8 fujitsu.
origineel 32x cd-rom,
en origineel 2 mb on-board vga.

alvast bedankt :)

Verwijderd

zat geloof ik een sis chip
het is een soccer7 (geen super soccer7)
4mb voor het video geheugen word gebruikt van het geheugen
een yahma geluitskaart

3pci sloten

oja een media trainer (zo heet het bord)

een amd word ondersteunt (k6-2)
bios update bij packardbell
niet een bios update gebruiken van het merk zelf
gaat gewoon fout

• rvanlooijen
Kijk! daar heb ik nog es wat aan :) thx!

(nou begint bij het woord media trainer toch iets te dagen)

http://www.packard-bell.nl/

just my luck :( Error 500 Internal server error :'(

Naja iig bedankt, ga zsm die bios daar halen, lukt het niet,
>>> ^schop^ ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SiS chipset, So7 en EDO SIMMs- moet een PB850 'Mediatrainer' oftewel een GVC-FR500 zijn.

Kutplankjes. GVC maakt geen mobo's meer en daar kunnen we blij mee zijn.

Op de PB support site (www.packardbell.nl/support) is in Downloads onder de 'legacy' mobo BIOS deze mobo te vinden. GVC site heb je iig geen donder aan. Als de .nl PB site WEER eens eruit ligt :( kun je proberen op .co.uk of .be

* dion_b houdt zoveel van dit plankje dat hij een muismat heeft van de PCB (waar de SMD componenten af gehaald zijn en een laklaag overheen gezet is)

Oslik blyat! Oslik!

• rvanlooijen
Wehehehe ik weet precies wat je bedoeld, de performance, zeker in combo met due cyrix is nie bepaald "leuk" te noemen :'( (nee zelfs nie voor die tijd) maar toch, bedankt voor de reply's, nu weet ik dus ook precies welke het exact was, want dat was nog een probleem wat ik wou vragen ;)

En wat die muismat betreft, kan je dat ergens laten doen of heb je dat zelf gedaan? Zo heb ik namelijk ook nog wel wat onderdelen die een dergelijke behandeling wel waard zijn >:)

* rvanlooijen gaat proberen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 03 december 2001 19:21 schreef caesartje het volgende:
Wehehehe ik weet precies wat je bedoeld, de performance, zeker in combo met due cyrix is nie bepaald "leuk" te noemen :'( (nee zelfs nie voor die tijd) maar toch, bedankt voor de reply's, nu weet ik dus ook precies welke het exact was, want dat was nog een probleem wat ik wou vragen ;)

En wat die muismat betreft, kan je dat ergens laten doen of heb je dat zelf gedaan? Zo heb ik namelijk ook nog wel wat onderdelen die een dergelijke behandeling wel waard zijn >:)

* dion_b gaat proberen
Hehe- nee, kwam ik toevallig tegen in Orbit hier in Nijmegen.

Helaas heeft Orbit ze niet meer. Ze worden door Compunote gemaakt (url vergeten zal wel x.nl zijn). Maar was dus toeval dat ik m'n goede groene vriend in belakte toestand tegenkwam.

Oslik blyat! Oslik!

• rvanlooijen
Nou mensen ik heb t allemaal gevonden maar nou wil dat ding t nou nie doen :(

Ik stop die diskette dr in en de welbekende award bios flasher komt tevoorschijn (duh) en zelfs de .bin wordt gezien op de diskette. Na enig lezen op de fdd blijft dit in het beeld staan en ook na lange tijd (zou maar heel effe moeten duren toch?) gebeurd er niets meer. Heb ook al een andere (nieuwe) geformatte floppy gebruikt. Er stonden 2 versies, waarvan ik ze allebei heb geprobeerd.

Iemand nog andere suggesties? Misschien jumpertjes op dit mobootje ofzow?

//off-topic: omfg hier komt nu dus definitief never geen merk computer meer in huis. (zou er toch al niet meer maar t gaat om t idee ;) )

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 19:36

Virgil

We're not alone

Caesar... Neem contact op met die iemand die dit mobootje ook heb, meeten, bios flashen op de riskante manier...(ik hoop dat je weet wat ik bedoel) en huppakeee, je server is wieder bak for use(less)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• rvanlooijen
Whehehe mot je weer door me topix blaten? :+

Naja het punt is: Who In Hell heeft op deze verneukte kut planeet datzelfde dingetje en leest dit, en wil dat daadwerkelijk nog voor me doen ook? ;(
Pagina: 1