Toon posts:

Problemen met Plextor 24x10x40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok vandaag kwam er dus een collega naar me toe met het volgende probleem. Hij heeft een plexwriter 2410TA in z'n compaq ingebouwd (Pentium III 550, windows 98se).

-Primary IDE: HD op master en CD-rom op slave.
-Secondary IDE: Brander als master en HD als slave.

Probleem is als volgt. De brander kan alleen Rewritables schrijven (die vervolgens op geen andere CD-rom kunnen afgespeelt worden dan de plexwriter).
De brander brandt wel audio, maar geen data.

Zelf had ik al aangegeven, dat DMA misschien aangevinkt moet worden, maar dit is niet mogelijk volgens hem.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn :?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb geen idee wat het probleem is, maar misschien heb je wat aan deze info.
Hier staat een Compaq Deskpro EN met een Plex 24x10x40. Het OS is dus Windows98SE (net geinstalleerd). Nero 5.5.5.1.
Mijn DMA aangevinkt en het draait als een tierelier.

Oftewel, de situatie ziet er vrij gelijkwaardig uit.

Maybe this helps! :)

BTW het gaat om een PII 300 alleen heb ik de plex aan een vrije IDE kabel gehangen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord op DMA:

"Als ik dit doe zegt ie dat de computer uit geschakeld moet worden en dat de settings op de brander zelf op DMA gezet moeten worden en vinkt hij deze optie automatisch NIET aan"

Moet er een jumpertje verplaatst worden ofzo (was ook bij mn eigen Aopen 2440 namelijk)?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

Verwijderd

Bij de eigenschappen van de brander moet DMA aangevinkt zijn.

Het beste om de brander aan te sluiten is om um als Primaire Slave te hangen (naast de HDD die op Pri Master staat).

Verder moet je idd Nero 5.5 hebben. Als dit niet lukt moet je ook eens proberen om er een andere firmware op te zetten, dit wil ook nog wel eens helpen.

Gebruik ook voor de zekerheid ff een ander merk cd's, waarvan je zeker weet dat ze 24x aan kunnen.

suc6

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 03 december 2001 15:19 schreef knutsel het volgende:
Het beste om de brander aan te sluiten is om um als Primaire Slave te hangen (naast de HDD die op Pri Master staat).
Merkwaardig genoeg adviseert Plextor in de manual, de brander als master op de tweede IDE bus te hangen en dat deze bij voorkeur vrij moet zijn.
Gebruik ook voor de zekerheid ff een ander merk cd's, waarvan je zeker weet dat ze 24x aan kunnen.
Of je neemt CD's waarvan je de max speed kent en dan forceer je dus gewoon, die snelheid.

Let wel, Plextor heeft ook 14 dagen DOA garantie, waarbij je geloof ik zonder al te veel problemen recht hebt op een vervangend exemplaar.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 21:30

Paladin

Play Ball!

probeer die hd's is op 1 kanaal te hangen en dan op ide 2 je plextor als master en je cdrom als slave. check wel of je cdrom drive udma ondersteunt. zoja vink het aan en als het goed is zou het dan moeten werken.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Pagina: 1