Toon posts:

K7T266 Pro2 probleem met PCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem in elkaar gestoken met de volgende onderdelen:

* MSI K7T266 Pro2
* AMD Athlon XP 1700+
* DIMM 256 DDRAM pc2100
* Leadtek GeForce Titanium 64 MB DDR
* Maxtor 40 GB 7200rpm
* 300 Watt voeding

Alles is aangesloten en werkt prima (ook GeForce werkt), Win 2000 Pro geinstalleerd, heb de laatste VIA 4in1 drivers van de site gehaald en geïnstalleerd.

Nu probeer ik de volgende onderdelen in de PCI slots te installeren (met nieuwste drivers):

* Realtek 8139C Fast Ethernet 10/100Mbps
* Alcatel SPeedtouch PC ADSL
* Creative Labs Soundblaster

Win2000 detecteerd de nieuwe hardware en start de wizard, driver wordt geselecteerd en dan krijg ik telkens de volgende foutmelding:

"Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. Het installatieprogramma voor klasse heeft de aanvraag afgewezen om dit apparaat te installeren."

Met als gevolg dat ik dus geen enkele PCI hardware kan installeren. Kan er iemand mij aub helpen met dit vervelend probleem.

Alvast bedankt!

Verwijderd

De pci kaartjes 1 voor 1 installeren en kijken waar het fout gaat. Tip: slot 3 en 4 zijn ongedeeld dus daar steek je iig je geluidskaart en n andere 'lastige' kaart (netwerk?).

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan... bij de eerste kaart die ik erin plaats wordt deze foutmedling al gegeven.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

ook de andere nog geprobeert??

Ik heb hier hetzelfde bordje met een PCI geluidskaar + NIC erin (en nog wat) en het werkt perfect en ook Win2k.

Heb je wel de laatste service pack gedownload??

Verwijderd

Topicstarter
Heb net opnieuw een volledige installatie van Win2000 Pro gedaan, Service Pack 2 geïnstalleerd, laatste VIA 4in1 drivers geïnstalleerd,...

Probleem is er nog steeds, en bij deze PCI kaarten staat GEEN IRQ vermeld.

Iemand? :?

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

hmm wazig..

misschien eerst pci card installen en dan pas sp2 van win2k?
(klinkt stom, maar je weet nooit)

Heb je toevallig nog een ander pci kaartje wat je er eik niet wilt hebben maar wat je even kan gebruiken om te testen?

Misschien iets in je bios, of een bios upd8?

Ik wil het board volgende maand ook kopen, dus ben benieuwd...

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
BIOS update is geflashed, probleem is er nog steeds.
Blijkbaar krijgen de PCI kaarten geen IRQ aangewezen ofzo, want in de lijst met apparaten volgens IRQ staat de PCI kaart niet bij?!?

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb je ACPI in je BIOS aan of uit staan? Verander deze eens.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Topicstarter
ACPI staat aan in het BIOS. Als het uitstaat, gebeurd er steeds opnieuw een spontane reboot tijdens het opstarten van Win2k.

Verwijderd

Topicstarter
megamuch

misschien eerst pci card installen en dan pas sp2 van win2k?
(klinkt stom, maar je weet nooit)

Heb je toevallig nog een ander pci kaartje wat je er eik niet wilt hebben maar wat je even kan gebruiken om te testen?
Win2k service pack moet geïnstalleerd zijn voordat de VIA drivers geïnstalleerd worden.

Andere PCI kaarten werken ook niet. :'(
Pagina: 1