Kleine packetten RC5

Pagina: 1
Acties:

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31
Aangezien ik het vorige topic niet meer kon vinden en op D.net ook hierover niets zag vroeg ik me af of er al meer duidelijkheid is over de kleine packetjes die ze uitgeven.

Weet iemand hoelang dit nog gaat duren? Wat nu de precieze oorzaak is?

Ik word er wel een beetje ziek van dat als ik fetch er maar maximaal 1400 blokjes binnen komen doordat ik aan mijn maximaal aantal packets zit.

Ben benieuwd of de crew wel iets heeft gehoord over het hoe en wat :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

* Sequence weet van niets :o :+

Verwijderd

wat je wel kan doen is mailen. laat die packets je toe mailen door d.net dan krijg je ze allemaal van 32.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Als er echt alleen kleine pakketjes komen dan zijn ze waarschijnlijk weer de niet teruggestuurde blokjes uit oude ranges aan het recyclen, zodat die alsnog uitgerekend worden. (zeg het er voor de zekerheid even bij: dit is dus niet _dubbel_ werk, maar werk dat _alsnog_ gedaan wordt :) ) Zodra die weer allemaal uitgegeven zijn beginnen ze aan een nieuwe range, en krijg je weer grote blokjes :)

We spend our years as a tale that is told

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:06
Op zondag 02 december 2001 23:53 schreef Ground_Zero het volgende:
wat je wel kan doen is mailen. laat die packets je toe mailen door d.net dan krijg je ze allemaal van 32.
Normaal gesproken krijg je dan packets die net zo groot zijn. Voor zover ik weet is dat mailen alleen een computertje die aan de hand van de inhoud van het mailtje een proces opstart die gaat fetchen/flushen van de keyservers. In principe doet die dus niets anders dan dat je zelf wutjes op zou halen.

[removed]

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 23:53 schreef Ground_Zero het volgende:
Dat is niet geheel correct :'(
En ik quote:
The block fetcher has completed your fetch of 16000 requested blocks.

** NOTE: THE REQUESTED WORK IS NOW ALWAYS WORKUNITS, NOT
** PACKETS, REGARDLESS YOUR PREFERRED BLOCKSIZE

The output of the fetch is shown below:

RESULTS FOLLOW:

dnetc v2.8010-462-CTR-00070113 for FreeBSD (FreeBSD 2.2.8-STABLE).

[Dec 03 05:36:51 UTC] The keyserver says: "United Devices likes cows"
[Dec 03 05:40:45 UTC] Retrieved 501 RC5 packets (1618 work units) from server

EOF.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 07:03 schreef redwing het volgende:

[..]

Normaal gesproken krijg je dan packets die net zo groot zijn. Voor zover ik weet is dat mailen alleen een computertje die aan de hand van de inhoud van het mailtje een proces opstart die gaat fetchen/flushen van de keyservers. In principe doet die dus niets anders dan dat je zelf wutjes op zou halen.
Idd.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31
PC's die niet op het internet zitten grazen nu niet omdat ik anders weet ik hoeveel buffers moet importeren. Wel jammer dus maar we wachten maar af. Zou het einde dan toch inzicht zijn :)

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook. 12 1ghz pc's bij ons op school wil ik voorzien van de }:O .
Alleen hebben we hier kennisnet waar ik nog niet door heen ben gekomen, en dat gaat waarschijnlijk ook niet lukken.
Het zit potdicht.

Ik kan hier niet iedere week een nieuwe buff-in op gooien van 2000 blokjes. De pc's draaien gewoon 4 weken zonder buff-in. Dat levert natuurlijk niks op.

Het zou dus echt ideaal wezen als ik hier een buff-in op kan zetten van 5000 tot 7000 ofzo.
Is het niet mogelijk om meerdere kleinere buff-in tot 1 grote te koppelen ofzo.

Verwijderd

ja zeker is dat mogelijk.
omdat je een team genootje ben wil ik je wel ff helpen.
download een buffin, rename hem, download de volgende. doet dit een aaantal keren.

doe dan dnetc.exe -import buffinname
bij buffinname vul je dus die gerenamede buffers.

was het niet jongens/meisjes :?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op maandag 03 december 2001 21:20 schreef Ground_Zero het volgende:
ja zeker is dat mogelijk.
omdat je een team genootje ben wil ik je wel ff helpen.
download een buffin, rename hem, download de volgende. doet dit een aaantal keren.

doe dan dnetc.exe -import buffinname
bij buffinname vul je dus die gerenamede buffers.

was het niet jongens/meisjes :?
IDD

Juist

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op maandag 03 december 2001 20:41 schreef freezy17 het volgende:
Dat probleem heb ik ook. 12 1ghz pc's bij ons op school wil ik voorzien van de }:O .
Alleen hebben we hier kennisnet waar ik nog niet door heen ben gekomen, en dat gaat waarschijnlijk ook niet lukken.
Het zit potdicht.

Ik kan hier niet iedere week een nieuwe buff-in op gooien van 2000 blokjes. De pc's draaien gewoon 4 weken zonder buff-in. Dat levert natuurlijk niks op.

Het zou dus echt ideaal wezen als ik hier een buff-in op kan zetten van 5000 tot 7000 ofzo.
Is het niet mogelijk om meerdere kleinere buff-in tot 1 grote te koppelen ofzo.
of je zet ze toch maar op OGR. daar kan je zonder problemen 200 of 400 units downloaden en die gaan wel 4 weken mee. geen dupes, etc. >:)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Heey GroundZero, dat werkt fantastisch, nu ga ik buffers maken voor School.
Dat komt ons team echt ten goede!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Grap is ... Dnet trekt maximaal 501 packets binnen ..
Als je een beetje gaat soppen met die files kun je idd een aardige buff-in opbouwen ...

Ik heb gemerkt dat de files allemaal maximaal 64kb zullen zijn, dus als je het 10x per buffer-file doet kun je voor 2 pecee's op 1 floppy kwijt en zijn ze waarschijnlijk wel 4 weken zoet met grazen (ik ga er vanuit dat ze gemiddeld 10 uur per dag maximaal aan zullen staan)

Veel success ..

ps: ik gebruik zelf een aparte sneaker-net directory, om te voorkomen dat mijn eigen buffer-files vaag gaan doen...
ps2: Als je het aardig vraagt mag je mischien van de systeembeheerder wel een proxy opzetten, dit zorgt ervoor dat je altijd brokjes hebt, en de pecee's niet continue naar internet vragen waardoor je sys-admin ook wleens blij kan zijn.. je weet maar nooit.

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1