Toon posts:

MSN bestanden zenden/ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens door wat searches gelopen, maar ik kan nergens vinden hoe ik het aan de praat krijg om met msn in een netwerk bestanden te zenden en te ontvangen.
icq werkt daarintegen perfect, want in icq kun je zelf poorten bepalen en dit werkt superprima.
onder msn kan dit dus niet. de poorten die msn aangeeft (en tweakers.net) werken dus niet.

het lijkt mij dat dit probleem echt bij msn ligt en niet bij de routering.

iemand hier meer info over of zelfs ze oplossing ???

greetz

edit : dit geldt al helemaal bij verzenden van netwerk naar netwerk...

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 17:17

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik heb het zelfde probleem , hopelijk weet iemand een antwoord :?

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

kijk eens in n+t daar staat iets over het portmapping verhaal d8 dat daar ook iets stond over msn.. het is mij tot nu toe ook niet gelukt.. ook niet bij icq daar doet die het soms wel soms niet.. maar mensen met tips altijd welkom :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 23:12 schreef mafiasven het volgende:
kijk eens in n+t daar staat iets over het portmapping verhaal d8 dat daar ook iets stond over msn.. het is mij tot nu toe ook niet gelukt.. ook niet bij icq daar doet die het soms wel soms niet.. maar mensen met tips altijd welkom :)
icq doet het prima .... je stelt op de client een poortreeks in van 10 poorten 7001-7011 en op router map je deze door naar je client en dan gaat het zonder problemen.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 23:14 schreef psychic het volgende:

[..]

icq doet het prima .... je stelt op de client een poortreeks in van 10 poorten 7001-7011 en op router map je deze door naar je client en dan gaat het zonder problemen.
sorry met dat soort dingen ben ik dus echt zwaar n00b :+
ik zal weleens iemand vragen :D

Verwijderd

Topicstarter
ik zie iets vaags in mijn firewall.
ik zit atm op een adsl verbinding rechtsstreeks met inet (geen netwerk)

van internet zenden naar netwerk ontvangen is geen probleem. als ik in firewall kijk zie ik dat het bestand netjes naar mijn internet ip wordt gestuurd en netjes wordt doorgelust naar client.
met of zonder portmap maakt hier niets uit.

alleen verzenden vanuit netwerk gaat dus niet.
ik zie op mijn firewall dat ik een file krijg toegestuurd van 10.10.10.3 (netwerk ip) poort 6891. mappen van deze poort is zinloos.

dus
van inet > LAN ok
van LAN > inet Niet ok

het lijkt mij dat de problemen liggen met dat ip : 10.10.10.3 dit is een netwerkip en denk dat hierdoor de routing verkeerd gaat.... het is maar een suggestie offcourse , ik zou eens met icq moeten kijken hoe dit werkt. dit doe ik morgen dan nog wel ofzo ....

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MSN gaat bij t verzenden van een bestand jouw computer heel even server maken. Een server met je lokale netwerk IP... (10.10.10.3 hier dus). De client die het bestand van jouw computer wil halen (de ontvanger) gaat proberen met 10.10.10.3 te verbinden wat alleen lukt binnen hetzelfde netwerk... naar buiten zenden gaat dus niet lukken :(

idee voor MSN 4.6 M$ om dit op te lossen (zelf IP van server kunnen instellen???) |:(
Pagina: 1