Vray gratis raytracer beta

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
op http://www.chaoticdimension.com/products/moreinfo/7.html
is vray beta te downloaden voor alle Maxende 3d'ers onder ons die wat met snelle GI en raytracen willen kloten. Stuk sneller dan de brazil GI (wat onnouwkeuriger ook denk ik)en makkelijk in het gebruik.

net ff geprobeerd, dit plaatje 9 minuten op dual 1200.

Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/vray02.jpg

Met wat mindere settings krijg je al een behoorlijk plaatje, en dat duurt maar 3 minuten op een dual 1200

Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/vray01.jpg

check it out...

specs

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ziet er leuk uit, is povray trouwens nog wat?

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Thnx gladiool.

Dat vind ik nou kewl aan W&G. Peepz die je zo een beetje op de hoogte brengen van nieuwe stuff. Want daar kun je toch nooit zelf allemaal achter komen.

Ik gaat hem proberen :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hier nog een, kijken hoe die zich met high-poly modellen houdt. Heb hier nog wel een leuke scene die ik wel ff wil testen.
Resultaten over een uurtje hoop ik :D

de betaler vervuilt

• maratropa
  • Niet online
pov-ray? geen idee. ziet technisch erg goed in elkaar en renderd zeer goed maar maar het is geloof ik alleen met de command line te gebruiken...En dat is ook een modelerer etc.
V-ray is een raytracer vanuit max.

povray is volgens mij iets voor semi programeurs ofzo. Ik wil een GUI...

thanx dex, test hem is op een van je bouwko dingen ofzo.

volgens mij kan v-ray grote scenes beswel goed, zonder in verhouding veel langzamer te gaan...hou ons op de hoogte ga!s...

specs

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A denkt dat het wel een mooi iets is, maar als het echt onnaukeuriger is dat veel mensen toch wel blijven kleven aan de brazil render engine ...

"denkt Yellow zo"

|{ brrr }] |

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
* Blue-eagle says tnx 2 gladiool

eindelijk eens een paar snelle voorbeelden voor op `n ander forum, zonder 4 uur renderen :)

Brazil ken ik trouwens niet..

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Op zondag 02 december 2001 22:55 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A denkt dat het wel een mooi iets is, maar als het echt onnaukeuriger is dat veel mensen toch wel blijven kleven aan de brazil render engine ...

"denkt Yellow zo"
Of fR :) Die bevalt me tot nog toe bijzonder goed. Maar dat komt misschien omdat ik daar nu goed aan gewend ben. Zijn nog wel wat dingetjes die een crash veroorzaken hier (fR materiaal met Raytracing, dan gaat ie gegarandeerd plat). Ik ga Vray zeker even proberen, maar als ik er al teveel dingen weer voor aan moet passen om mijn scenes hetzelfde te krijgen als met fR dan blijf ik voorlopig toch nog even plakken bij fR (omzetten van Brazil naar fR was al een pokkewerk ;))

Ow kut...ik hoor eik te slapen op dit tijdstip ;)...kon niet pitten..vandaar... nog 5 uurtjes en dan moet ik er weer uit...lekker werken :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 22:55 schreef gladiool het volgende:
povray is volgens mij iets voor semi programeurs ofzo. Ik wil een GUI...
Er is een interface voor pov -> Poser4 en er komt er een voor maya4 zie hier voor wat sample renders van de laatste.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Tja... POVray ziet er op zich best goed uit, maar als ik dan bijvoorbeeld kijk naar

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/mayaray.jpg

en ik vergelijk dat met

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/tweakers/frwindow.jpg

dan gaat mijn voorkeur toch nog even uit naar de laatste. Die eerste image is me te vlak. Maar goed...misschien dat ik ook wel appels met peren zit te vergelijken. Er zitten een aantal zeer goeie plaatjes bij. En het blijft een verschil...gratis vs. een dollartje of 600 voor een renderer :)

Ben ook stikbenieuwd naar MentalRay 3.1 (staat geplanned voor Q1 '02, versie 3 is nu ingebakken in SoftImage XSI 2.0 en schijnt erg fraaie resultaten op te leveren), maar dat is ook wel very pro. En zolang ik lekkere prutsamateur blijf ;), voorlopig nog even fR en in de verdere week Vray.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:41

Tim Schuhmacher

abasios

Dexter je eerste plaatje doet het niet. Wel belangrijk om te vergelijken.

Ik twijfel nog, denk dat het voor mij nog niet nuttig is om met speciale renderers in de weer te gaan. Kan beter beter leren modellen.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ow sorry..was ffies vergeten dat je vanaf Geocities niet direct kunt linken. Dus nu staat ie op mijn eigen server en doet ie het als het goed is wel.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Dexter, post nu eens die scene met de standaard Max renderer? Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen de Povray en Max renderer in dit geval.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Dat gevoel heb ik dus ook. Ik zou ekkes moeten kijken...ik geloof dat die scene op de cd van fR staat (die andere plaatjes heb ik ook niet zelf gemaakt, maar ik kwam die bovenste tegen in een eerdere reply over povray voor maya en wist dat die ook bij fR gebruikt was). Dus als ik tijd heb zal ik wel eens kijken.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Alsof het zin heeft te vergelijken aan de hand van plaatjes? Met alle true-raytracers kun je een zeer goed effect gebruiken, zo had dat plaatje van die robot ook zo Brazil kunnen zijn, ook in die tijd, en wat ik van fR heb gezien zag er ook precies zo uit. Dan blijven dus de interface en de opties over en voor zover ik nu weet zijn de opties het beste bij fR (reflectie en refractie van lichtstralen en snelle DOF-blur ondersteunt Brazil nog niet).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Idéfix
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op dinsdag 04 december 2001 15:47 schreef Oogst het volgende:
[...]
(reflectie en refractie van lichtstralen en snelle DOF-blur ondersteunt Brazil nog niet).
http://www.splutterfish.com/sf/b_features.php3:
Raytraced Reflections and Refractions and basic rendering functions - All the things a basic raytracer has to be able to do.

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Met reflectie en refractie van LICHTSTRALEN bedoel ik niet dat je in een spiegel een voorwerp kunt zien, maar dat die spiegel licht weerkaatst. Of dat je met een lens licht kunt bundelen. En dát kan Brazil zeker nog niet, zoals ook wordt verteld op de site.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
ik heb nooit eerder van VRay of Brazil gehoord, maar 't zijn allebij geen slechte renderers........ sjongejonge, wat een kwaliteit!

MentalRay komt aardig in de buurt, vind ik, maar op een gegeven ogenblik komen al die renderers op één punt uit, namelijk: Fotorealisme. En daar zitten Brazil en VRay dus ook al erg dicht bij. Wat op dit moment het belangrijkst is geworden, zijn de gebruikte textures en de lichtbronnen. Dat renderen is inmiddels zo erg goed van kwaliteit, dat je beslist iedere model/texture-fout ziet.

Enne... bie priepèrd voor een lange rendertijd (dat merk ik goed met Mental Ray:) mij gaat niet voor niets een dual Athlon MP 1600+ bouwen:P

Maar heren: bedankt voor de link... enne... is VRay ook al zo'n 60 dagen versie? Nee toch?! Want dat vergalt het plezier natuurlijk grondig...

• maratropa
  • Niet online
als je op http://www.trinisica.com/ kijkt staan er een hoop plaatje van de huidige testversie voor officiele brazil betatesters. caustics, dipersie, area lights, HDRI zit er allemaal al in, alleen niet in de gratis versie.

specs

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 14:34
/offtopic

eej gladiool, jij ook op maxforums?? :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• maratropa
  • Niet online
jah zo nu en dan.

specs

Verwijderd

ff een vraagje...

Ik krijg met Vray geen Reflections te zien ? Ik heb volgens mij alle opties al geprobeerd... maar ik krijg het niet voor elkaar...

Hier even een simpel voorbeeldje om te laten ziet wat ik bedoel:

Render met de standaard 3ds-renderer:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/GoT/3ds.jpg

Render met Vray:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/GoT/vray.jpg

Kan iemand me vertellen hoe ik die reflectie kan krijgen met Vray ?

Groetjes MaSsiE q=Þ

• maratropa
  • Niet online
er is een speciale vray map voor reflecties en refracties.

kun je ook coole blurry reflections mee maken.

specs

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:26 schreef gladiool het volgende:
er is een speciale vray map voor reflecties en refracties.

kun je ook coole blurry reflections mee maken.
Ah het is me gelukt =)
Ik dank u q=Þ
Pagina: 1