[DAT tapes -> PC] Welke gluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik heb een paar jaar geleden veel dingen opgenomen op DAT bandjes. Mijn DAT-deck is allang weg maar OK die tapes daar staat nog van alles op. Nu kan ik van iemand een DAT-deck lenen om de bandjes over te zetten naar me PC.
Ik zat te denken om even een gluidskaart te halen die OK is want het deck (Sony DTC-57ES) heeft opties/coax ingangen/uitgangen.
Ik zag de Hoontech IphoneXG die heeft dus uit opties/coax in/uit :)
Nu de vraag. Die tapes zijn allemaal opgenomen op halve snelheid zodat er 4 uur op een tape paste (spaarstand zeg maar :D), hierbij is de samplefrequentie 32 KHz.
Is het mogelijk om een digitale uitgang van het DAT-deck zo te interfacen met die Hoontech zodat het gewoon digitaal de PC in kan??
Zou misschien probleem kunnen zijn dacht ik. En zo ja wat voor software zou je dan moeten gebruiken om de boel op te nemen?

PS. Mijn ouwe deck ging dus stuk twee jaar geleden, en in de shop waar ik em wou laten repareren zeiden ze ja de koppen zijn verrot dat gaat minstens 800 piek kosten. Mwah dat was te veel dus ik dat ding verkocht voor drie geeltjes aan iemand. Krijg ik een week later een mailtje van die gast, hij had er een nieuw snaartje in gedaan en hij werkte weer |:(