Eerste echte review Gigabyte GA-7VTX-H

Pagina: 1
Acties:

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Aangezien ik al behoorlijk wat topics voorbij heb zien vliegen met vragen over dit KT266A mobo, hier de link naar de allereerste standalone review die ik heb kunnen vinden op het Internet: http://www.hexus.net/review.php?review=239

Er zijn behoorlijk wat discussieŽs gaande over dit bord, zowel op GoT als op amdmb.com, overall is de impressie dat dit bord toch behoorlijk meekomt met de rest van de kudde, en op het gebied van features zelfs uitblinkt. Hier volgt nog een stukje uit de eindconclusie van de reviewer:

"Conclusion:

So, what can be said about the whole VTX-H package? Well I found that the layout was nice and clean, the ATX power connector being well placed was a bonus I didnt expect and my only niggle was the fact that the board had only 2 3-pin fan headers but other than that I was pleased with what was being offered. The extra 10% Vcore for the CPU was also a great feature to have for gaining as much as possible from the chip (you have the option of 1.795v, 1.85v & 1.925v). Whilst I was looking forward to trying out the Realtek LAN connector with my Cable modem, Im sure that its just a setting Im missing and nothing major, but the onboard sound is a different story. I was a little dismayed that the onboard sound took such a significant chunk of CPU cycles in Windows XP, and could only suggest it as backup sound and not for full-time use if you are using this operating system. Hopefully this is just a driver issue and will hopefully be sorted out soon as I find the SB128 to be of really good quality, especially for an integrated solution.

The stability and performance of the board really pleased me and also surprised me a little on how far VIA have come. As Ive stated the system took everything I threw at it and I couldnt ask for more. If you were to ask me if I would recommend this board & an XP chip combination for the core of a new top-of-the-range system then I would give an emphatic yes, even through the slight flaws a real diamond shines."

Ik heb dit bordje besteld i.c.m. een Athlon XP 1600+ en Crucial DDR memory, en ik kan echt niet wachten totdat-ie in huis is!

Verwijderd

Ik heb hem, maar nog niet kunnen testen, ik wacht nog op mijn nieuwe cooler. Die komt deze week binnen dus ik heb hem nog niet draaiend gehad.

Ik kan nu wel al (hele kleine) nadeeltjes geven als ik ga mierenn**ken. De PCI sloten zitten namelijk ERG strak, ik kreeg mijn soundkaart er pas na heel veel zweten in, en dan zat ie nog niet helemaal goed.
Ik heb nog een hele oude pentium hier staan met ook een Gigabyte en daar is het ook soms erg lastig pci kaarten erin te duwen. Het is denk ik een algemeen probleempje van Gigabyte, alhoewel dit door sommige reviewers als voordeel word gezien :?

Als je een cooler met schroeven (zoals de Alpha en de Swifttech) gaat gebruiken, dan is het monteren hiervan erg lastig aangezien er heel dicht bij het gat linksonder al weer 'electronica' zit, het is dus erg oppassen hiermee en het past eigenlijk niet :(
Vandaar dat ik ipv de swifttech of de 8045 een thermalright Sk6 heb besteld. Die is helaas nog niet binnen. Zodra die binnekomt en ik het ding eindelijk eens kan testen zet ik hier een uitgebreidde ervaringen reply neer :).

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 22:47 schreef funksngrooves het volgende:
Als je een cooler met schroeven (zoals de Alpha en de Swifttech) gaat gebruiken, dan is het monteren hiervan erg lastig aangezien er heel dicht bij het gat linksonder al weer 'electronica' zit, het is dus erg oppassen hiermee en het past eigenlijk niet :(
Vandaar dat ik ipv de swifttech of de 8045 een thermalright Sk6 heb besteld. Die is helaas nog niet binnen. Zodra die binnekomt en ik het ding eindelijk eens kan testen zet ik hier een uitgebreidde ervaringen reply neer :).
Dank voor je info. Enne, hier ben ik niet heel blij mee, aangezien ik een Zalman koeler bij mijn setje besteld heb, die ik er dus op moet schroeven...

Ik hoop dat het meevalt!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 22:55 schreef Garibaldi het volgende:

[..]

Dank voor je info. Enne, hier ben ik niet heel blij mee, aangezien ik een Zalman koeler bij mijn setje besteld heb, die ik er dus op moet schroeven...

Ik hoop dat het meevalt!
Het zal waarschijnlijk wel meevallen, maar ik hou van de makkelijke manier :)

Hier een foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.micforg.co.jp/images/7VTXH_interference.jpg

Let op dat gat rechtsonder.
Ik kan je niet helpen aan een oplossing misschien dat sommige mensen hier een HSF met schroeven met Gigabyte hebben (maar dat betwijfel ik aangezien er volgens mij hier maar een heel klein percentage dit mobo heeft.)
En anders ff op het amdmb.com forum proberen.

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Ik zal een nieuw berichtje op amdmb posten met deze foto erbij, en vragen of iemand hier al ervaring mee heeft. Dank voor de foto, zeer verhelderend!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd wat die mensen er daar over te melden hebben :)

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04-2025
De spacer onderin gewoon rondom wegfrezen zodat ie geen contact kan maken met de componentjes.

http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

Ik heb zelf mijn 8045 nog niet binnen, maar dan zal ik ook aan deslag moeten met mijn Gigabyte 7VTX-H.

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 02:21 schreef mcp20366 het volgende:
De spacer onderin gewoon rondom wegfrezen zodat ie geen contact kan maken met de componentjes.

http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

Ik heb zelf mijn 8045 nog niet binnen, maar dan zal ik ook aan deslag moeten met mijn Gigabyte 7VTX-H.
Misschien toch niet...

JediFragger is de schrijver van die review, en zoals -ie zelf al zegt: "No problems whatsoever installing an Alpha 8045 onto the 7VTX-H"

Zie http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=&postid=533485#post533485

Verwijderd

Ik heb dit mobotje ook.
Alleen vind ik het een nadeel dat je de vcore niet lager kunt zetten. Het is bij mij nu 1,760
Ook de bijgeleverde software functioneert niet goed onder win98se.
De Geluidskaart.(al geupdate met de laatste driver en nog steeds gekraak)
System health: de cpu temp loopt terug naar 29 graden. :?

En ook de MP gaat via dipswitches en niet via het bios.

Verder een goed mobo maar ik heb liever een msi mobo.

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Verder geen geinteresseerden?

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Hij is binnen!

Vandaag systeem in elkaar gezet, geen problemen tegengekomen bij inbouw van de HSF. Verse Windows installatie erop, draait echt super!
Wel behoorlijk wat warmer dan de Duron 800 die ik eerst had, maar das logisch natuurlijk. 44 graden idle, 51 graden stressed...De Zalman draait op halve kracht. Die hoor je dus echt niet!
Pagina: 1