Toon posts:

Moeten we Lindows serieus nemen??

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Waarschijnlijk kennen jullie inmiddels allemaal dat project van de gozer van MP3.com wel. Die wil een soort Linux bouwen waarmee je de populaire Windows Programma's kan draaien. Maar als je slechte software bovenop goede software zet, dan word het in het geheel weer slecht.

Denken jullie dat dit wat word??

/me is altijd nieuwschierig

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 14:55
Nee, hij wil er ook nog geld voor gaan vragen. Kijk eens naar VMWare, dat is al een stuk verder.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op zondag 02 december 2001 22:18 schreef Markiedam het volgende:
Hoi,

Waarschijnlijk kennen jullie inmiddels allemaal dat project van de gozer van MP3.com wel. Die wil een soort Linux bouwen waarmee je de populaire Windows Programma's kan draaien. Maar als je slechte software bovenop goede software zet, dan word het in het geheel weer slecht.

Denken jullie dat dit wat word??
nee, ik verwacht er niet veel van. echt een reden heb ik er niet voor, maar zal wel het zelfde als wat jij denkt zijn.

* LollieStick heeft een hekel aan alles dat op -dows eindigd.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Op zondag 02 december 2001 22:20 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

* Stalkert heeft een hekel aan alles dat op -dows eindigd.
dan zal je het deze winter wel koud krijgen in je huis ;)

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op zondag 02 december 2001 22:22 schreef CYBERSTALKERT het volgende:

[..]

dan zal je het deze winter wel koud krijgen in je huis ;)
i know, daar ben ik op voorbereid :9

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Ik vind het een beetje raar. Wil je windows programma's draaien: gebruik dan windows OS. En vice versa.

Het voordeel van *ix software blijft natuurlijk wel dat je via X of een remote shell van allerlei hosts je programma's kan draaien.

Dus: nee, ik vind het niets.
Aan de andere kant, het kan wel makkelijk zijn om iets te testen ofzo (bijvoorbeeld als je een programmeur bent die wilt testen of een programma ook wilt draaien onder windows)

Ik frut, dus ik epibreer

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Kreeg vandaag een mailtje, dat er een test versie deze maand nog uitkwam...en versie 1.0 tweede helft van 2002 uitkwam, dus zal wel serieus zijn dan

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben heel benieuwd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Denk niet dat het een success wordt. Ten eerste zit hij dan te kloten om Win32 binaries native op linux te kunnen draaien, ten tweede zit hij met het probleem dat Linux met /'jes werkt, terwijl windows met \'jes werkt.
Heb ik wel gehad met Apache voor win32: had mod_bandwidth voor win32 gekregen van iemand, maar dat ding wou dus wel mooi bestandjes in /tmp/bandwidth gooien :(

En tis niet windows dat instabiel is, maar de brakke programma's erop en de debiele gebruiker erachter. Kijk maar eens hoeveel mensen er zeuren dat windows shit is omdat ze geen grote documenten kunnen printen, terwijl ze dus lekker met een windowsprinter, weinig geheugen en een vast ingestelde-veel te kleine swapfile zitten |:(

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En tussen 1.0-rc1 en 1.0-release heeft Microsoft alweer 500 API-updates achter de rug.

Can you say: dual-boot?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

http://desktoplinux.com/articles/AT2152579590.html
Leuk artikel over Lindows. Conclusie: Lindows <> Linux.

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Nog sterker, niemand zit er op te wachten.

Niet de Linux mensen omdat die toch wel Linux gebruiken en de mensen die Windows gebruiken gaan voor dit verhaal niet omturnen.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Predator
  • Laatst online: 10:51

Predator

Suffers from split brain

2 Verhaaltjes ->

Lindows krijgt de stabiliteit, transparantie, performantie, configureerbaarheid, gratiz stuff ... van Linux
en gebruiksgemak/grafische kwaliteit van windows

Andere zijde

Lindows krijgt stabiliteit, transparantie van windows en gebruiksgemak van linux :)

*Pred vind persoonlijk console command handiger dan grafische tools maar niet iedereen denkt er zo over :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

* intoxicated heeft een hekel aan alles dat op -dows eindigd.
Sig:
ABIT KT7 - AMD Thunderbird 800 Mhz - 256 MB Ram - SBLive! 1024 - AOpen Geforce 2 MX II - Realtek 8139 10/100 mbps - AOpen DVD - AOpen 12 x 10 x 32 CDRW - HP Scanjet 4470C - LG Flatron 775FT - SuSE Linux 7.3 NL - Windows XP UK
:?

Maar goed, ik neem het geheel niet echt serieus. Hij zal het misschien voor elkaar krijgen om de software wat beter te laten draaien dan Wine dat nu doet, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de integratie van bijvoorbeeld MS Office etc. in Linux net zo goed gaat als het nu onder Windows draait. Om al die ongedocumenteerde dingen uit te zoeken is volgens mij veel te veel werk en zou voor elk softwarepakket weer opnieuw gedaan moeten worden. En dan wordt het geheel denk ik duurder dan een Win2k of -XP licentie, zeker omdat ik niet denk dat er veel mensen voor niets zullen meewerken aan een product waar geld voor gevraagd wordt. Dus alles moet door het bedrijf dat het uitbrengt zelf gedaan worden en dat lijkt me onbetaalbaar.

Maar goed, dit alles IMHO :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Waarom gebruikt men Linux :?

Dat is hetzij om de betere bruikbaarheid/configuratibiliteit (hoe schrijf je dat)/stabiliteit voor de user die weet hoe hij/zij het moet gebruiken of het is vanwege politieke redenen (of beiden).

Waarom zou ik dan lindows gebruiken :?

Lindows is closed-source, dus de politieke argumenten vallen al af, en het is een beginnend OS dat heel veel hooi op z'n vork heeft genomen en zal dus in de verste verte niet de stabiliteit van linux of zelfs win2k halen. Dat argument valt dus ook al af.

Dan kun je net zo goed linux blijven gebruiken en als je dan toch zo nodig windows applicaties moet draaien lekker wine, vmware, win4lin of een dual boot nemen :)

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 15:48 schreef beelzebubu het volgende:
*knip*
offtopic:
hoe is het met al je video programma gedoe??

PSN: Houtvlot

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
[offtopic]
configuratibiliteit (hoe schrijf je dat)
Volgens mij zow: configurabiliteit

• Mior
  • Laatst online: 15-08 00:58
Closed Source.

Ehm, mag dat wel? Aangezien ze een Linux Kernel gebruiken die onder de GPL licentie valt.

Verwijderd

Zolang je geen gebruik maakt van de kernel code mag het wel. Echt closed source is het dus ook niet, denk ik. Alleen de 'windows-compatbility layer' is closed. Maar ik raad maar wat - er is immers nog zo goed als niks bekend over lindows op technisch vlak.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 16:32 schreef _JGC_ het volgende:
ten tweede zit hij met het probleem dat Linux met /'jes werkt, terwijl windows met \'jes werkt.

/quote off

Hmmmm en dit is een mega probleem :?
NOT

/quote on

En tis niet windows dat instabiel is, maar de brakke programma's erop en de debiele gebruiker erachter. Kijk maar eens hoeveel mensen er zeuren dat windows shit is omdat ze geen grote documenten kunnen printen, terwijl ze dus lekker met een windowsprinter, weinig geheugen en een vast ingestelde-veel te kleine swapfile zitten |:(
ok deels gelijk maar waarom moet windows min 256mb en 256mb swap hebben om lekker te draaien cq printen.

de opbouw van windows is gewoon zuig.

de opbouw van linux is mooier als daar een onstabiel progie draait wat ook op linux gebeurd stopt het thats it.
tenzij het een mega brak progie is dat heb je wat zombie's als het child processes had maar dat gebeurd zelden bij mij zeg maar bijna nooit.
ook heb je veel log files zodat je bijna alles kan zien en debuggen.

Ik zeg niet dat linux alles is maar windows is het zeker niet. :9~
linux wint terrein de hype is gelukkig over, maar de strategie van windows is gewoon geld klopperij :Z
luister een naar de reklame op de radio voor XP
"je hebt een meeting bla die bla allemaal dingen gemaakt met microsoft producten en wat zegt ze windows staat vast maar gelukkig draaien we XP want dan heeft windows het door, niet dat je de documenten terug hebt maar je hoeft niet opnieuw op te starten. :?
nee dat niet maar je krijgt wel een tyfus berichie of je het wil senden sodemieter op, dat bepaal ik zelf.
en die zooi moet je nog via de reg verwijderen.
werkt goed joh dat windows. :(
marketing is goed product zuigt nog steeds. :r
maar als je linux en microsoft gek bent dat ken je deze al nl
http://www.mslinux.org ;)

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor bedrijven die nu nog op Windows draaien lijkt me dit wel een manier om over te gaan stappen naar linux, zonder dat de gebruikers moeten wennen aan een nieuwe GUI. Of zijn er al Gui's die qua gebruiksgemak lijken op windows? Dan bedoel ik vormgeving en gebruik van schermen..

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 21 december 2001 09:55 schreef arjants het volgende:
Voor bedrijven die nu nog op Windows draaien lijkt me dit wel een manier om over te gaan stappen naar linux, zonder dat de gebruikers moeten wennen aan een nieuwe GUI. Of zijn er al Gui's die qua gebruiksgemak lijken op windows? Dan bedoel ik vormgeving en gebruik van schermen..
Imho is bijvoorbeeld Enlightenment makkelijker dan Windows om te gebruiken, maar dat terzijde.
KDE lijkt erg op Windows.

• Smultie
  • Niet online

[..]
* Smultie heeft een hekel aan alles dat op -dows eindigd.
Windows XP UK (uit je sig)
tssss....triest hoor

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

[informatief]

Op de frontpage staat een artikel dat Microsoft een rechtzaak heeft aangespannen tegen Lindows omdat ze "inbreuk maken op het merkenrecht".

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:57

Snow_King

Konijn is stoer!

is wel leukl bed8 lindows maar de naam is een beetje TE windows achtig!

Verwijderd

Mmm.. als die screenshots waar zijn (kan Wine dit ook??) dan zou het best nog eens wat kunnen worden.

Maarja, eerder genoemde argumenten tégen wegen wel errug zwaar...

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 12:49 schreef Markiedam het volgende:
De eerste screenshots!!

http://www.lindows.com/lindows_products_screenshots.php
Hehe. En wat is er in het outlook mailtje te lezen. Juist. De latest XP security hole :Y) ;)

• koentjuh
  • Nu online
Kreeg net een emailtje van ze...Ze hebben eits vertraging, maar ut komt er nog steeds, zeggen ze, dus w8 nog wel ff af, Ziet er in iedergeval goed uit.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 04 januari 2002 13:00 schreef wijnolst het volgende:
Mmm.. als die screenshots waar zijn (kan Wine dit ook??) dan zou het best nog eens wat kunnen worden.
Wine kan dit inderdaad ook, grotendeels. In ieder geval draait Word hier gewoon (op die irritante Office-assistent na, gelukkig ;) ), dat heb ik al eens getest toen ik hoorde dat het anderen was gelukt. Ik ben er vrij zeker van dat dingen als Excel dan ook wel min of meer werken.
Als ik die screenshots zo zie dan is dat niet meer of minder dan een gemodificeerde KDE-installatie met wat leuke icoontjes. Natuurlijk kan er onder de motorkap wel flink wat veranderd zijn, maar eerlijk gezegd betwijfel ik het. In ieder geval zal Lindows een belangrijk nadeel van wine moeten oplossen: snelheid. Sommige dingen werken best acceptabel snel, maar het opstarten van Word duurt hier (ik heb het net getest) meer dan een minuut, op een Athlon 700 met 384MB RAM. Dat is niet te verkopen als concurrent van Windows, zelfs al is het goedkoper en kun je er ook Gimp op draaien.

* odysseus vindt het wel een interessant project, maar ziet eigenlijk geen goede doelgroep en verwacht daarom een mislukking...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 13:00 schreef wijnolst het volgende:
Sterker nog: ze gebruiken gewoon de WINE implementatie.

Gedoemd te falen. Je kan net zo goed RH downen en WINE van codeweavers gebruiken, werkt ook gewoon AFAIK. Een nadeel van WINE: je hebt vaak Windows DLL's nodig om zwaardere applicaties aan de praat te krijgen.

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Ah, over die doelgroepen:
Nu is het zo dat je met een nieuwe PC windows krijgt, nu willen ze PC fabrikanten zo ver krijgen om Lindows op nieuwe PC te leveren.

Het is natuurlijk afwachten of dat lukt, maar het zou wel een hele goeie stap voorwaards zijn.
Hoezo?
Nou, in het begin zullen mensen al hun win progs gebruiken, maar aangezien linux progs ook werken zullen ze die gebruiken (Gimp, OpenOffice) en uiteindelijk zijn we verlost van M$...

Als het lukt en snel werkt.....

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Het zou fantastisch zijn als het goed werkt....... :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ligt het nou aan mij of ligt http://www.lindows.com plat op dit moment? Bij mij doet ie ut niet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Upquark
  • Laatst online: 11-08 15:33
Op vrijdag 04 januari 2002 19:16 schreef bobo1on1 het volgende:
Ligt het nou aan mij of ligt http://www.lindows.com plat op dit moment? Bij mij doet ie ut niet.
mm.. bij mij ook niet

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ligt nu inderdaad plat...vanmiddag werkte hij nog, dus het probleem ligt aan hun kant.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
[gein]

Hahaa.... Microsoft heet LindowsOS opgekocht....
Vandaar dat de site down is

[/gein]

Verwijderd

Topicstarter
[CUT]

2x op verstuur gedrukt...

Verwijderd

Hmmz... Triest als MS het idd heeft overgenomen... :(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hmm, ik meende toch dat bericht tussen [gein]-tags te zien staan ;) . Niet _te_ veel op vertrouwen dus :z ...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 20:27 schreef odysseus het volgende:
Hmm, ik meende toch dat bericht tussen [gein]-tags te zien staan ;) . Niet _te_ veel op vertrouwen dus :z ...
Lijkt me logisch..... :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan LindowsOS nou commercieel zijn?? Het is gebaseerd op Linux...

/me snapt het niet helemaal

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 05 januari 2002 20:29 schreef Markiedam het volgende:
Hoe kan LindowsOS nou commercieel zijn?? Het is gebaseerd op Linux...

/me snapt het niet helemaal
GPL != niet-commercieel. Het verschil tussen 'free speech' en 'free beer', zeg maar. Voor alles om de software heen kan gewoon geld gevraagd worden.
Het belangrijkste punt is echter dat je best bovenop GPL-software (waar GNU/Linux een voorbeeld van is) software mag bouwen die niet onder de GPL valt. Zo heeft SuSE een installer die niet vrijgegeven wordt. Ook voor databases als die van Oracle zul je toch echt moeten betalen, hoe graag Microsoft ook wil doen geloven dat dat soort dingen niet kunnen en dat de GPL een 'virus' is.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Op vrijdag 04 januari 2002 12:49 schreef Markiedam het volgende:
De eerste screenshots!!

http://www.lindows.com/lindows_products_screenshots.php
Ziet eruit als KDE eigenlijk. Ziet er best leuk uit verders. Maar niet voor mij.

Verwijderd

Topicstarter
haha.... een brief van de maker van Lindows naar Bill Gates

http://www.lindows.com/lindows_michaelsminutes_letter.php

• zwik

zwik

randomized

Op zaterdag 05 januari 2002 21:07 schreef Markiedam het volgende:
haha.... een brief van de maker van Lindows naar Bill Gates

http://www.lindows.com/lindows_michaelsminutes_letter.php
Ik ben benieuwd wat de reactie van Microsoft is :) .

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zaterdag 05 januari 2002 20:40 schreef odysseus het volgende:
GPL != niet-commercieel. Het verschil tussen 'free speech' en 'free beer', zeg maar. Voor alles om de software heen kan gewoon geld gevraagd worden.
Het belangrijkste punt is echter dat je best bovenop GPL-software (waar GNU/Linux een voorbeeld van is) software mag bouwen die niet onder de GPL valt. Zo heeft SuSE een installer die niet vrijgegeven wordt. Ook voor databases als die van Oracle zul je toch echt moeten betalen, hoe graag Microsoft ook wil doen geloven dat dat soort dingen niet kunnen en dat de GPL een 'virus' is.
Nou, daar moet je toch voorzichtig mee zijn. Ik mag niet zomaar alles closed maken. Een kernel module mag eigenlijk ook niet closed zijn, daarom krijg je tegenwoordig ook waarschuwingen bij die nvidia drivers dus. Maar hier wordt een gedoogbeleid gevoerd en daar zit ik niet echt mee. Waar ik wel toekomst in zie is in QT met hun dubbele licentiebeleid, hoewel ik LGPL natuurlijk prefereer.

Die screenshots zien er trouwens aardig uit. maar ik ken mensen hier die hun desktop beter kunnen modden tot een Windows kloon :)

[deze advertentieruimte is te koop]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom mag een kernel module niet closed source zijn? Binary only kernel modules zijn inderdaad wel een security issue, maar is dat een kwestie van "mogen"?

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

De release datum is toch niet toevallig 1 april 2002 eh :)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ziet er leuk uit, nou hopen dat alle games het er gewoon op doen :)

iStockphoto

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Klopt het dat die site gewoon bagger werkt. ALs het bij iedereen er zo uit ziet als bij mij nu is dat lekker onproffesioneel , halve linx plaatjes die het niet doen .. :r

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• zwik

zwik

randomized

Op zondag 06 januari 2002 01:06 schreef cheshire87 het volgende:
ziet er leuk uit, nou hopen dat alle games het er gewoon op doen :)
Dit zie ik nog niet zo snel gebeuren eigenlijk. Als je kijkt naar de lijst van het WineX project :? zie je dat toch nog een hoop van de spellen het voor de grootste gedeelte niet of nauwelijks werken.
Op zondag 06 januari 2002 01:16 schreef IbBeLz het volgende:
Klopt het dat die site gewoon bagger werkt. ALs het bij iedereen er zo uit ziet als bij mij nu is dat lekker onproffesioneel , halve linx plaatjes die het niet doen .. :r
Hier werkt die site nu perfect hoor.

• Ibbelz
Op zondag 06 januari 2002 01:27 schreef zwik het volgende:

[..]

Dit zie ik nog niet zo snel gebeuren eigenlijk. Als je kijkt naar de lijst van het WineX project :? zie je dat toch nog een hoop van de spellen het voor de grootste gedeelte niet of nauwelijks werken.
[..]

Hier werkt die site nu perfect hoor.
Hmzzzz vaag hier krijg ik de error : De website http://www.lindows.com kan niet worden geopend door internet explorer. De verbinding met de server is opnieuw ingesteld . zeker een microsoft product :r. En btw hij geeft ook plaatjes niet goed weer en links met a href enzo er nog voor lekker verrot is dat maarjah ....

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Met mozilla geen enkel probleem en ook verkrijgbaar voor windows operated systems (anders wel Netscape 6.2) :)

• Ibbelz
Op zondag 06 januari 2002 01:45 schreef janjanjansen het volgende:
Met mozilla geen enkel probleem en ook verkrijgbaar voor windows operated systems (anders wel Netscape 6.2) :)
Hmz zal wel aan I-Xplorer liggen :(

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 15:33 schreef The_Surfer het volgende:
[informatief]

Op de frontpage staat een artikel dat Microsoft een rechtzaak heeft aangespannen tegen Lindows omdat ze "inbreuk maken op het merkenrecht".
En terecht! Het is een naam die teveel lijkt op 'windows', dus waarom zouden ze dat niet doen?

Als microsoft met Lindows zou komen zou iedereen hier in rep en roer zijn, maar ze mogen het wel :)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

als het echt werkt en alles doet het er op en het werkt snel. Tja, dan heb ik er het geld wel voor over denk ik. (maar ik wacht toch liever tot ik hem kan kopieren >:) )

Makerij Hofman

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 06 januari 2002 00:53 schreef RG© het volgende:

[..]

Nou, daar moet je toch voorzichtig mee zijn. Ik mag niet zomaar alles closed maken. Een kernel module mag eigenlijk ook niet closed zijn, daarom krijg je tegenwoordig ook waarschuwingen bij die nvidia drivers dus.
Je mag die kernelmodules best closed-source maken, geen enkel probleem. Alleen gaat je kernel dan in 'tainted' mode, wat als gevolg heeft dat er bij een oops iets verschijnt als 'tainted :P', naast de eigenlijke oops. Ook iets als lsmod geeft aan dat je kernel tainted is. De kerneldevelopers wilden nu eenmaal niet meer de problemen die bijvoorbeeld nVidia veroorzaakt met binary drivers op gaan lossen, dat is de zorg van de fabrikanten. Op deze manier kunnen ze makkelijk support weigeren zodra ze zien dat het gaat om een probleem met een kernel die niet-debuggable code bevat.
Ik meen zelfs dat er in de licentie van de kernel expliciet vermeldt staat dat software die er bovenop draait niet verplicht is om ook GPL'ed te zijn. Kernelmodules zijn natuurlijk een schemergebied omdat ze niet echt bovenop Linux (als kernel) draaien, maar er in feite onderdeel van zijn. Linus heeft er echter nooit bezwaar tegen gemaakt en het is alleen door Alan Cox dat die tainted-mode er is gekomen.

* odysseus is het daar overigens volledig mee eens, als iemand code gebruikt waarop de kerneldevelopers geen invloed hebben dan moeten mensen ook niet bij hen aankloppen voor hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Wie is er lid van het Lindows Insider program?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:45 schreef Markiedam het volgende:
Wie is er lid van het Lindows Insider program?
Mag je vast niet zeggen, je moet als Insider een non-disclosure agreement ondertekenen :(

• Newjersey
  • Laatst online: 10-08 23:25
ach, eerst kijken wat het word, ik wil er eerst mee werken voordat ik er een oordeel over wil vellen

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ach lijkt wel WindowBlind wat ze draaien.

Zit zelfs nog Windows Explorer in. sorry hoor maar dit lijkt echt een Theme. :r

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Wat vinden jullie van de geposte screenies ?

Ziet er als een strak aaneengenaaid samenraapsel van KDE en Wine uit. Heb er toch nog altijd mijn twijfels over hoor :?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op zondag 06 januari 2002 22:34 schreef Hawk het volgende:
Wat vinden jullie van de geposte screenies ?

Ziet er als een strak aaneengenaaid samenraapsel van KDE en Wine uit. Heb er toch nog altijd mijn twijfels over hoor :?
Vind ik m'n KDE met MacOS aqua theme toch mooier :P

Maar ik denk dat het op zich wel leuk projectje is, maar de kans lijkt me klein dat het een commercieel succes wordt.. Het na-apen van een andermans product is meestal niet echt succesvol, want je hebt (imho) geen goede reden om dat product te kopen ipv het origineel. (ff politieke redenen niet meegerekend, maar daar houd de gemiddelde n00b toch geen rekening mee..).

Verwijderd

nou... ik geloof er geen bal van dat het bestaat.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 02 december 2001 22:19 schreef THEF_Pino het volgende:
Nee, hij wil er ook nog geld voor gaan vragen. Kijk eens naar VMWare, dat is al een stuk verder.
??? VMWare is héél iets anders!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op maandag 07 januari 2002 08:28 schreef Gila het volgende:
nou... ik geloof er geen bal van dat het bestaat.
`

Waarom niet?? je kunt KDE makkelijk aanpassen zodat het eruit ziet zoals windows.. En met Wine kun je windows applicaties ook nog wel draaien.. :)

:9 voor Gila :P

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:56
Voorals nog denk ik dat het een 1 april grap is. Zeker toen ik de screenshots zag en het zo weinig origineel leek. Kan makkelijk met Photoshop.

Maar als die gast (doet hij het alleen?) het klaar krijgt, petje af!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Op maandag 07 januari 2002 12:26 schreef The Source het volgende:
Voorals nog denk ik dat het een 1 april grap is. Zeker toen ik de screenshots zag en het zo weinig origineel leek. Kan makkelijk met Photoshop.

Maar als die gast (doet hij het alleen?) het klaar krijgt, petje af!
tis toch die zelfde gast als van mp3.com die hier achter zit?
neem aan dat die gast niet zelf gaat zitten proggen, maar dat ie daar wel een paar mannetjes voor inhuurt oid

(weet iemand btw welke kernel dr in komt?)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ze zijn met 15 man bezig, dacht ik op de site gelezen te hebben. Niet veel, maar aangezien ze 'alleen maar' Wine hoeven te verbeteren valt het nog wel mee. Overigens denk ik dat dit zeer zeker echt is, die mp3-figuur komt anders nooit meer ergens aan een baan (niet dat ie dat nodig heeft :7 ). Ik wens ze in ieder geval succes, het is toch een stap in de goede richting. Ik zou het zelf overigens niet gebruiken, naast dat ik er geen nut voor heb is het geen free software en niet gratis, dus niets voor mij...

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Alleen maar wine verbeteren...... :)
Maar het lijkt mij toch ook wel wat meer. Een hele distro bouwen is toch ook behoorlijk wat werk (zeker als je ook wilt dat het op iedere i386 moet kunnen draaien). Heb ook geen interesse want ben op mijn desktop dik tevreden met RH 7.2 en dat is tenminste gratis te downen (legaal bedoel ik dan :) ). Voor een server is dit weer niet interessant dus is het voor mij niet boeiend. Hopelijk brengt deze distro weer nieuwe mensen van Windows naar Linux, echter ik betwijfel dat. Iemand die Linux wil gaan gebruiken grijpt denk ik dan toch eerder naar een gratis distro als Mandrake, Suse of RH om dan nog weer later door te gaan naar Debian/Slack enz. (als hij al eens verder wil gaan......)

Verwijderd

Ik denk dat MS Lindows.com alleen maar aanklaagt uit lijfsbehoud. Ik bedoel maar, surf eens een uurtje over het Net en zoek naar alle freeware progs voor LInux. De helft kan zo MS-produten vervangen. MS leeft van hun illegale monopoliepositie en LIndows kan dat in een keer afpakken. Bill is dus een beetje bang, en dat vind ik heel erg leuk. Mijn advies: begin alvast met sparen want Lindows is zen 100 euro zeker waard(al is het alleen maar om Microsoft te pesten!)
Pagina: 1