Toon posts:

RAID/SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil een server bouwen met RAID 5, ik wil een dual Athlon MP bouwen op een Tyan Mobo, hen ik dan alleen bijvoorbeeld een Adaptec Raid U160 raid controler nodig, of moet ik dan ook nog een aparte SCSI controller kopen, hoe werkt dat?

alvast bedankt

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nee als je een RAID controller koopt heb je genoeg.
Je moet nog wel minimaal 3 hard disken hebben :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

Als je scsi raid wilt is een scsi raidcontroller genoeg.
Waarom zou je dan nog een aparte scsi controller nodig hebben?
Zou me toch nog ff verdiepen in raid en alle bijbehorende server zaken als ik jouw was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De SCSI RAID controller kun je alleen gebruiken voor de harde schijven. Als je ook nog SCSI CD-ROMs en tapestreamers gaat gebruiken heb je daar een aparte SCSI controller voor nodig.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Tapedingenskens kan je ook RAID-en. :o

Bloed, zweet & koffie

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 03 december 2001 00:20 schreef Femme het volgende:
De SCSI RAID controller kun je alleen gebruiken voor de harde schijven. Als je ook nog SCSI CD-ROMs en tapestreamers gaat gebruiken heb je daar een aparte SCSI controller voor nodig.
Dit is niet waar. Je kan je cdrom spelers en tapestreamers etc. Gewoon koppelen aan je RAID controller. Alleen wordt niet dit aangeraden, maar het kan wel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Ok, helder!

precies wat ik weten moest, mijn dank is groot.

mimezine

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je aan die 2e controller alleen maar een CD-speler/brander gaat hangen zou ik niet voor de 19160 gaan, da's net zoiets als dat je een Ferrari gaat kopen om er een aanhanger aan te hangen... een simpele AHA-2904 ofzo voldoet al wel.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 09:46 schreef Jeroen_Tielen het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Je kan je cdrom spelers en tapestreamers etc. Gewoon koppelen aan je RAID controller. Alleen wordt niet dit aangeraden, maar het kan wel.
Klopt ten dele, branders kunnen niet, die werken dan alleen als cdrom speler, de specifieke brand commandos worden niet ondersteund, altands door me vorige RAID controller (AMI megaraid 428), weet niet wat me huidige doet, wacht nog op mobo :(

• Femme
  • Laatst online: 20:50

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hmm, volgens de manual van de AMI MegaRAID Elite 1500 en de Adaptec 3200S kun je er in principe niets anders dan HDD's op aansluiten, maar het zal best zo zijn dat het in de praktijk anders werkt. De meeste RAID controllers hebben alleen 68-pins LVD connectors en dat maakt 't wat lastiger om er CD-ROMs op te zetten, dus dat kan ook nog een probleempje zijn.
Pagina: 1