Toon posts:

Alpha PAL8045 met PAPST 8412 fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is deze combi voldoende om mijn athlon xp 1800+ op mijn MSI-K7T266 PRO2-RU met 512mb Crucial DDR ram en zonder case fans om de temperatuur onder de 45 graden celsius stressed te houden? Ik was wel van plan om mijn proc lichtelijk wat te overklokken met de fsb(mijn XP is nog gelocked). Of moet ik toch aan de Delta fan wagen? Hoe ver denken jullie dat het overklokken mogelijk is met de gegeven specs dus zonder unlocken. Post wat jullie denken.

Groetjes,

n00b, tweaker in spe :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52

Sick Nick

Drop the top!

Onder de 45 stressed zal je met die fan niet lukken denk ik, maar het zal zeker voldoende zijn om normaal te kunnen werken. Overklokken zal er niet echt meer inzitten echter.

Verwijderd

Nope, zonder casefans ga je die voorgestelde temp van je niet halen. Waarom geen casefans eigenlijk :?

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 13:53
ik denk het niet maar ik zou je aanraden toch voor wat extra airflow te zorgen doormiddel van airflow :D

INVENTARIS

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:39

charrel

Cortisol4life..

dat ga je niet redden nee, maar hij is wel lekker stil en koelt dan wel prima> gewoon voor normaal gebruik zal dit goed gaan. Ik heb hem met een ys-tech fan maakt ff meer herrie maar koelt wel weer beter

Verwijderd

Topicstarter
Case fans komen er aan mijn portemonee is een beetje aan het leeglopen op dit moment, dus was benieuwd of het uberhaupt mogelijk was maar schijnbaar dus niet. Ik woon in A'dam weten jullie goeie toko's hier waar ik goedkoop(lees redelijk goed) case fans kan kopen?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Casefan's zijn echt niet duur. Zeker niet als je ze op een of andere PC beurs koopt. Daar had ik 120mm Sanyo Denki fans voor 2,50/stuk :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus ik ga er case fans in pleuren en ik heb ook nog asII besteld ik hoop volgende week dit systeem in elkaar te kunnen zetten. Hoe ver denken jullie dat ik hiermee kan komen met die papst fan?

Verwijderd

Welke Papst fan :? Je hebt niet de volledige serienummer doorgegeven :)

Verwijderd

Topicstarter
Oeps :) de PAPST8412NG

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
ga je niet halen ?
Is de Alpha 8045 niet een van de meest fijne coolers ?
en die Papst doet toch iets van 50 CFM ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Op maandag 03 december 2001 16:51 schreef TheDarkLord666 het volgende:
die Papst doet toch iets van 50 CFM ?
Nee, de Papst 8412NG blaast 10 CFM minder, bij een geluid van 32 dB(A). De beste Papst 80mm fan (8412NH) blaast 46 CFM bij 37 dB(A) :)

Verwijderd

Mijn FOP 32-1 koelt mijn Athlon 1200@1333 stressed op +- 35°C , en das extreme stressed . Zitten nog 5 casefans

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik wil deze even omhoog halen omdat ik geen nieuwe topic wil openen (aardig he :P )
Dus sluit hem aub niet met de reden "oude koe" ...
Thnx

Kan de -- Alpha Pal8045 Met Papst 8412NGM -- mijn Athlon XP onder de 50 graden celcius houden als ik hem op 1512 Mhz klok door de FSB op 144 te zetten :? (10,5 x 144)
Met twee Enermax casefans van 80mm op maximum power en de Papst 8412NGM ook op maximum power.

:? .... ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Ik heb een XP 1900+ met een zalman cnps6000-Cu en ik draai tegen de 32c [idle] en 34-35c [stressed]... Perfect en is niet eens zo'n duur dingetje... tegen de 40,- ofzo :)

edit:
Zonder casefans atm, komen 3x 80mm enermax + 1x 120mm enermax --> kast = AOpen HQ08, Mobo = Abit KR7a en mem = 256MB pc2100

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 13 mei 2002 23:18 schreef DigitalFX het volgende:
*knip*
Volgens mij had ik hiet niks aan en vroeg ik die niet :? , maar leuk dat je het ff meldt ;)

|:( maar weet iemand het antwoord op mijn vraag ook ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Heel toevallig als iemand psies hetzelfde heeft als jou situatie denk ik ;) ?

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 13 mei 2002 23:32 schreef DigitalFX het volgende:
Heel toevallig als iemand psies hetzelfde heeft als jou situatie denk ik ;) ?
Nou, ik denk dat dat wel meevalt. De A7V266 was een heel goed bordje een tijd geleden en ik denk dat vast veel tweakers dit bord hebben --> hetzelfde geld voor die koeler combo ...

Maar ik zou wel graag antwoorden willen van medetweakers met ervaring ;)

De meeste mensen deugen!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-02 10:45

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik heb pas m,n athlon xp setje met die alpha erop verkocht.
Ik heb een midi tower met maar 1 front cheap ass koelertje en een enermax voeding.
Full stress werd hij 48 graden op 1650 MHz.

Specs

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

Mijn Thunderbird 1200 @ 1430 blijft met alleen de Alpha Papst combo (dus zonder casefans) stressed op 51 graden steken. Met casefans op 12V op41 :)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Na een tijdje zoeken ben ik erachter gekomen dat mijn bord revisie 1.06 is !!!!!!!!!

En het lijkt erop alsof de condensator/transistor/whatever aan de rechterbovenkant van de socket (het dichtste bij toetsenbord en muisuitgang wel erg dichtbij zit !!! :? )

De eindvraag is dus: Gaat de Alpha Pal8045 met Papst 8412NGM fan op mijn A7V266 bordje passen wat revision 1.06 is ??????????

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1