[policy] afhandelingsproblemen & communicatie

Pagina: 1
Acties:

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 16:56

Op zondag 02 december 2001 21:09 schreef Lord Deamon bij het editten van mijn post het volgende het volgende:

Post verwijderd. Een topic wordt niet zonder reden verplaatst naar een private forum, het is niet de bedoeling dat je de de topic dan min of meer opnieuw plaatst. Er wordt naar gekeken en ik heb er alle vertrouwen in dat de zaak goed zal worden opgelost. Daarnaast is het niet echt een topic dat jullie iets aan gaat. - Lord Daemon
Waarop ik reageerde met
Bij een community zoals tweakers.net die ambieert te zijn en in mijn ogen ook is hoort een hoge mate van openheid, deskundigheid en gevoel van verantwoordelijkheid bij die individuen die de taak op zich genomen hebben om, al dan niet vrijwillig, de zaken in goede banen te leiden. Tot nu lopen alle zaken nog niet zoals ze zouden moeten lopen, en daar is het zaak voor de leden, immers ook belanghebbend bij een goed lopend tweakers.net, om de zaken extra goed in de gaten te houden.

We hebben hier een probleem waar een van de tweakers door eigen initiatief en inzet een leuk stukje content voor de frontpage maakt, maar waar door communicatieproblemen de afwikkeling wat minder gezond wordt afgehandeld. Na maanden en maanden via de officiële kanalen te hebben geprobeerd resultaat te krijgen probeert hij het nu via een openbaar topic op GoT. Voordeel: een extra pressiemiddel voor snel resultaat. Als er maanden en maanden niet of niet goed via de officiële kanalen gereageerd wordt, hoe HELP je deze jongen dan door het topic naar een niet publiek forum te verplaatsen waar er geen enkel onafhankelijk toezicht op de afhandeling is?
Mijn opmerking is gedeeltelijk probleemspecifiek (aangaande http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/338784/1?limit=50) maar vooral ook algemeen bedoelt. Het topic is afgeloten met de opmerking
Dit is geen topic voor een open discussie (ondanks wat Dutchman denkt).

Het feit dat we op het forum een community willen zijn, betekent helemaal niet dat financiele zaken op de frontpage openlijk uitgevochten moeten worden
Er is een groot verschil tussen de afhandeling van wat financiele details en de algemene afhandeling van problemen van of met gebruikers. Daarom open ik de discussie met het verzoek om een gewoon antwoord op mijn opzetje, en daarbij ook nog eens: waarom kan zo'n communicatie probleem ontstaan, wat willen jullie er aan gaan doen, en waarom kan er niet gewoon in LA over deze en andere niet onbelangerijke zaken gediscussieerd worden. Als er wel een echte discussie doorglipt lijkt er zowiezo niets mee gedaan te worden. Is het echt tijd om alle tweakers publiekelijk af te raden welke inzet dan ook voor de community te tonen omdat het toch niet geapprecieerd wordt? Als ik al naar het afluiten van de post van Lord Deamon kijk ("jullie" wijst op een "wij" en "zij" gevoel, ik dacht dat ook de crew vanuit de community aan het werk was?) vrees ik het ergste. Durf nou eens openlijk te discussieren, goede meningen te vormen en samen te werken aan een beter tweakers.net, in plaats van alles snel onder het vloerkleed van het crewforum te vegen.

We spend our years as a tale that is told

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom er zo'n communicatieprobleem is omtrent de betaling weet ik niet. En dat vond ik ook niet iets wat hier openlijk besproken hoeft te worden, eerlijk gezegd. Dat is aan Daniel, Floris en Femme...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik heb mail gehad van Floris en het lijkt erop dat het nu afgehandeld wordt :)

Helaas lijkt het er wel op dat alles achter vrij gesloten deuren blijft, maar dat is aan de crew. Ik zou het stijlvol vinden als hier nog een statement van de crew kan komen omtrent deze zaak en ook iets over wat ze van plan zijn om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.

ieeeepppppp :P

• Lord Daemon
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Daarom open ik de discussie met het verzoek om een gewoon antwoord op mijn opzetje, en daarbij ook nog eens: waarom kan zo'n communicatie probleem ontstaan, wat willen jullie er aan gaan doen, en waarom kan er niet gewoon in LA over deze en andere niet onbelangerijke zaken gediscussieerd worden.
Ten eerste gaat het hier om een zaak van t.net, niet van GoT. Daarom is LA niet het goede forum om hierover te discussieren. Ten tweede is het uberhaupt niet zo zinvol om over dit specifieke geval te gaan discussieren. Vroem! moet gewoon zijn geld krijgen (voor zover ik kan zien, maar ik ga hier niet over en weet er verder ook niets vanaf) - dit is een financiele aangelegenheid tussen hem en t.net, waar anderen verder weinig mee te maken hebben.

Een heel andere vraag is of het zinvol is om te discussieren over communicatie in het algemeen. Het antwoord daarop is natuurlijk: ja. Als users structureel niet in contact kunnen komen met de crew, of bepaalde delen van de crew, is dat een kwalijke zaak waar wij op aangesproken mogen en moeten worden. Daarvoor is het niet zo nuttig om in een specifiek geval iemands post te gaan posten. Daarnaast is er hier sprake van een communicatie-probleem met t.net, wat niet onder GoT valt. De betrokken personen zijn nu gewezen op het probleem, dat lijkt me op dit moment het belangrijkste.

Overigens Vroem, als het goed is heb je nu wel een mailtje. Het was inderdaad naar je hotmail-account gestuurd, die het weer terug gaf.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik dat een ander keertje doe, ik wil nou eigenlijk wel gaan slapen.

Bericht hierboven

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

* VROEM! gaat ook tukken. Het was wel even enerverend. Maar goed, ik heb vanavond wel twee positieve dingen bereikt:)

Centjes en :
Het tienduizendste Huiskamer topic is van mij >:)

ieeeepppppp :P

Pagina: 1