Toon posts:

DXR3 kaart met iedere DVD speler???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een aantel vraagjes:
- Zorgt een DXR3 kaart voor veel betere DVD afspeelkwaliteit? en loopt het dan veel soepeler, dan met een 800mhz celeron of hoger software matige decodering?
- Kan een DXR3 kaart van creative aan iedere DVD-speler gekoppeld worden, bijv een van pioneer of een andere drive?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
- Zorgt een DXR3 kaart voor veel betere DVD afspeelkwaliteit?
Nope, de meeste software decoders hebben veel meer opties, ook mbt tot geluid dus imho heb je daar veel meer aan.
en loopt het dan veel soepeler, dan met
een 800mhz celeron of hoger software matige decodering?
Een Celly 800 moet het makkelijk bij kunnen benen.
Een hardware kaart geeft natuurlijk wel meer zekerheid maar als je de software/hardware eenmaal goed hebt staan dan merk je het verschil niet.
En een DXr3 speelt geen DivX af.
- Kan een DXR3 kaart van creative aan iedere DVD-speler gekoppeld worden, bijv een van pioneer of een andere drive?
No problemo. Die DXR3 prik je direct in de PCI slot en je geeft in je player aan waar de DVD staat. Die software kijkt niet wat voor DVDspeler je hebt dus je kunt alles gebruiken.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Afspeelkwaliteit is afhankelijk van de beeldbuis.
Gebruik je een TV, gebruik dan de DXR3, dit geeft een 10x betere beeldkwaliteit.
Gebruik je een monitor, neem dan gewoon softwarematige decodering

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan dat dan op een TV zo veel verschil uitmaken? Hij is dus voor op de TV. en jah, de hardware is goed genoeg voor software matig nl. wordt het een pentium 3 - 800EB , met een 40 gig IBM 7200RPM HD en 256MB-ram of meer. maar een intel 740 AGP grafische kaart, die is natuurlijk wat zwakjes, denk ik.

Verwijderd

De reden waarom de kwaliteit op de TV zo goed is omdat de chip die erin zit ook gebruikt wordt op standalone DVD-Players.
Gebruik je een monitor moet er een doorlus kabel gebruikt worden bij de DXR3 en neemt de kwaliteit erg af

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan ook zo'n doorlus kabel hebben? Ik heb nl. die PC op de TV lopen, en wil ook op de PC kunnen werken via de TV, maar ook wel eens een DVD filmpje kunnen kijken. wat is dan beter, voor die keren dat ik een filmpje kijk software matig nemen? of gewoon die DXR3 kaart nemen, en dan achter omsteken naar de TV als ik een DVD film ga kijken?
Pagina: 1