ik wil graag het logo van de PLAYBOY als achtergrond. goede kwaliteit ik vind alleen maar kleine plaatjes ik moet een grote hebben(het lieft 1280 bij 1024)
thnx
(search niets kunnen vinden)
thnx
(search niets kunnen vinden)
Verwijderd
|{ brrr }] |
Verwijderd
* Yellow|A denkt dat sommige mensen het niet over warez praten princiepe niet helemaal snappen .... duh!Op zondag 02 december 2001 22:15 schreef computerdude het volgende:
thnx
ff photoshop dll
|{ brrr }] |
Op zondag 02 december 2001 22:20 schreef Yellow het volgende:
Nelis daar-en-tegen is gewoon een echte slowpoke
Maar we nemen je gewoon zoals je bent, want willen je zo hebben...Op zondag 02 december 2001 22:22 schreef nelis het volgende:
[..]
|{ brrr }] |
Verwijderd
hard, hard maar waar.Op zondag 02 december 2001 22:20 schreef Yellow het volgende:
Nelis daar-en-tegen is gewoon een echte slowpoke
[..]
* Yellow|A denkt dat sommige mensen nog niet doorhebben dat GOT layout verneuken door 1600 pixels brede plaatjes te posten niet erg uitgekiend is ...Op zondag 02 december 2001 22:33 schreef Sick_Nick het volgende:
Nou, voor het geval je photoshop niet zo 1,2,3 kon downloaden hier een 1600*1200 plaatje. Zo groot genoeg?
[afbeelding]
|{ brrr }] |
* Sick Nick vind dat yellow niet zo moet zeiken, hij vroeg toch om een groot plaatje?Op zondag 02 december 2001 22:38 schreef Yellow het volgende:
[..]
* Yellow|A denkt dat sommige mensen nog niet doorhebben dat GOT layout verneuken door 1600 pixels brede plaatjes te posten niet erg uitgekiend is ...
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Verwijderd
/me is het hier voor de volle 100% mee eens, en heeft verder niets meer toe te voegen. maar wilde toch even meedoen met het hele 'me= verhaal'. heerlijk al die rooie lettertjesOp zondag 02 december 2001 22:38 schreef Yellow het volgende:
[..]
* Yellow|A denkt dat sommige mensen nog niet doorhebben dat GOT layout verneuken door 1600 pixels brede plaatjes te posten niet erg uitgekiend is ...
+2 inzichtsvolOp zondag 02 december 2001 22:40 schreef M4TR1X het volgende:
/me vind het merkwaardig dat er in dit topic zo snel zo veel gepost word
|{ brrr }] |
Verwijderd
Op zondag 02 december 2001 22:25 schreef Yellow het volgende:
[..]
Maar we nemen je gewoon zoals je bent, want willen je zo hebben...
Daar staat dat je niets van Playboy-site/CD mag kopieren, playmates e.d. (dit logo komt niet direct van die site)Op zondag 02 december 2001 22:53 copy-paste hendrikjandestuntman some legal shit
als je t goed gelezen hebt dan heb je ook gelezen dat het bunny logo een trademark van ze is. En er staat ook dat ze waarschijnlijk geen toestemming zullen geven aan andere mensen om t te gebruiken, het gebruik van een trademark zonder toestemming en op niet correcte wijze is een inbreuk op het recht van de rechthebbende . Het plaatje is misschien niet direct van die site afgetrokken maar t komt wel bij playboy inc. vandaan ... => trademark dilution/ infringementOp zondag 02 december 2001 23:06 schreef Jake het volgende:
[..]
Daar staat dat je niets van Playboy-site/CD mag kopieren, playmates e.d. (dit logo komt niet direct van die site)
Verder is het overal aanwezig van een logo toch juist het doel van een logo
* wicher|IA denkt dat Yellow vergeet dat er ook nog zoiets bestaat als een legale 30-dagen-probeerversieOp zondag 02 december 2001 22:20 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A denkt dat sommige mensen het niet over warez praten princiepe niet helemaal snappen .... duh!
Verwijderd
/me denkt in het rood dat dát niet werd geïntendeerd met 'ff photoshop dll'Op zondag 02 december 2001 23:19 schreef wicher het volgende:
[..]
/me denkt dat Yellow vergeet dat er ook nog zoiets bestaat als een legale 30-dagen-probeerversie
Trademark betekend dat niemand dat logo/merk(trademark) en/of onder dat logo/merk mag verkopen zonder toestemming.Op zondag 02 december 2001 23:11 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
als je t goed gelezen hebt dan heb je ook gelezen dat het bunny logo een trademark van ze is.
Dat staat er volgens mij voor de foto's en cartoons.En er staat ook dat ze waarschijnlijk geen toestemming zullen geven aan andere mensen om t te gebruiken
"Trademark dilution" is dus voor commerciële redenen:het gebruik van een trademark zonder toestemming en op niet correcte wijze is een inbreuk op het recht van de rechthebbende . Het plaatje is misschien niet direct van die site afgetrokken maar t komt wel bij playboy inc. vandaan ... => trademark dillution
ofDefinitiion of Dilutiuon: source
The new act defines the term "dilution" as "the lessening of the capacity of a famous mark to identify and distinguish goods or services, regardless of the presence or absence of
(1) competition between the owner of the famous mark and other parties, or
(2) likelihood of confusion, mistake, or deception."
Courts have previously found that dilution can occur as a result of either "blurring" or "tarnishment". "Blurring" typically refers to the "whittling away" of distinctiveness caused by the unauthorized use of a mark on dissimilar products; while "tarnishment" involves an unauthorized use of a mark which links it to products that are of poor quality or which is portrayed in an unwholesome or unsavory context that is likely to reflect adversely upon the owner's product. The legislative history suggests that both of these concepts are encompassed within the new law. In addition, the legislative history cites, as examples of the uses which would fall within the new law, the mark DUPONT for shoes, BUICK for aspirin and KODAK for pianos.
M.a.w. geen computers verkopen met een op Nike gelijkend merk teken (etc).Mark of Distinction: source
Dilution is the blurring or tarnishing of the image or persona of a well known trademark by use of a similar mark typically on unrelated goods, or in a manner that tends to reduce its distinctiveness. The dilution doctrine grew out of common law principles dating back to 1898. It has now become part of the federal trademark law and provides protection to trademarks even where claims of trademark infringement are not viable.
* wicher|IA wil maar ff zeggen dat met photoshop downloaden niks mis is, het is pas mis wanneer het na de 30 dagen nog steeds gebruikt wordt, zonder licentie, maar op zich is er nu geen reden ervanuit te gaan dat dat gaat gebeurenOp zondag 02 december 2001 23:25 schreef dannydude het volgende:
[..]
/me denkt in het rood dat dát niet werd geïntendeerd met 'ff photoshop dll'
* .oisyn zou dan toch echt wel gaan klagen bij de gemeente om de persoon in kwestie te dwingen gordijnen te kopen, omdat het het straatbeeld er niet bepaald mooier op wordt.Op zondag 02 december 2001 23:47 schreef wicher het volgende:
als jij van (weet-ik-veel-wie) britney spears een foto maakt bij signeer-sessie ofzo, en je hangt die boven je bed, dan kun je daarvoor toch ook niet aangeklaagd worden, ook al kan iedereen dat ding vanaf de straat boven je bed zien hangen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ok, slecht voorbeeldOp zondag 02 december 2001 23:50 schreef OiSyN het volgende:
[..]
* wicher|IA zou dan toch echt wel gaan klagen bij de gemeente om de persoon in kwestie te dwingen gordijnen te kopen, omdat het het straatbeeld er niet bepaald mooier op wordt.
* cutter zal Jake ff een lesje auteursrecht/merkenrecht gevenOp zondag 02 december 2001 23:32 schreef Jake het volgende:
[..]
Trademark betekend dat niemand dat logo/merk(trademark) en/of onder dat logo/merk mag verkopen zonder toestemming.
[..]
Dat staat er volgens mij voor de foto's en cartoons.
[..]
"Trademark dilution" is dus voor commerciële redenen:
[..]
of
[..]
M.a.w. geen computers verkopen met een op Nike gelijkend merk teken (etc).
Leuk dat je dat wiltOp maandag 03 december 2001 08:55 schreef cutter het volgende:
* cutter zal Jake ff een lesje auteursrecht/merkenrecht geven
Dat heet toestemming, jij mag niet zelf petjes met een logo maken en die verkopen (gebeurt wel veel).1. Je bedoelt denk ik gebruiken in plaats van verkopen. Je mag een merk nooit gebruiken voor dezelfde of vergelijkbare waren. Voor gebruik voor iets anders moet je een geldige reden hebben. Ik mag dus best het playboy logo gebruiken als ik tweedehands ( :R - sic) playboys aanbiedt op mijn site. Als ik microsoft software dealer ben mag ik dat logo gebruiken.
Dat is dus die "Trademark dilution".Computers verkopen met een nike logo lijkt me geen geldige reden.
Ik zeg juist dat je dat logo overal bij mag zetten ter illustratie (they don't mind free advertisement).2. Je zou ook nog kunnen denken aan de auteurswet. Ik denk dat het playboy logo daar wel onder valt. Dan nog mag je wel citeren: je mag een afbeelding gebruiken als illustratie. Het mag niet zo zijn dat de illustratie bepalend is voor de look and feel van het werk. Als ik dus een verhaal schrijf over de tieten industrie in Amerika mag ik daar best plaatje van playboy bij plaatsen.
Ik zei duidelijk dat je playmates niet mag vermeerderen.3. Een poster van Britney of Jennifer mag ik boven mijn bed hangen. Het verspreiden/vermeerderen wordt verboden door de auteurswet. (uitputting auteursrecht - is het ene exemplaar rechtmatig in het verkeer gebrachrt dan heeft de rechthebbende noets meer te zeggen over eventuele verkoop van dat werk) Ik mag de poster dus zelfs verkopen, ik mag er geen copieen van maken en verkopen. Ook mag ik de poster niet scannen en op het internet plaatsen: dat is ook verspreiden.
* Tim Schuhmacher vindt dit een dubieuze uitspraakOp maandag 03 december 2001 09:06 schreef Jake het volgende:
Ik zei duidelijk dat je playmates niet mag vermeerderen.
* Jake did that on purpose of courseOp maandag 03 december 2001 09:10 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
* Tim Schuhmacher vindt dit een dubieuze uitspraak
Nee, dat heet geen toestemming waarover ik het had. Als ik onderdelen van Benzen verkoop mag ik de merknaam MercedesdBenz-onderdelen voeren. Ik mag gewoon het logo van playboy voeren als ik tweedehands playboys verkoop. Niet al te groot, want het moet een illustratie blijven. Ik mag geen blaadje uitbrengen met naaktfoto's van OzBoz en McVirusS, dat tweakboy noemen en er het logo van playboy bijplakken.Op maandag 03 december 2001 09:06 schreef Jake het volgende:
[..]
Leuk dat je dat wilt
[..]
Dat heet toestemming, jij mag niet zelf petjes met een logo maken en die verkopen (gebeurt wel veel).
[..]
Klopt, in het nederlands heet dat 'ongerechtvaardigd voordeel wordt getrokken uit of afbreuk wordt gedaan aan het onderscheidend vermogen of de reputatie van het merk'Dat is dus die "Trademark dilution".
[..]
Nee, dat ze gratis advertentie niet erg vinden is niet de reden waarom het mag. Dat is de reden dat ze er bijvoorbeeld niets aan gaan doen. Een Britney Spears fan site met songteksten en foto's mag uit auteursrechtelijk oogpunt niet. Dat er niet tegen opgetreden wordt is bijvooorbeeld een besluit van het management dat het afbreuk aan britneys vriendelijke image zou doen als ze iedere teener van 5 gaan suen die een britney site heeft.Ik zeg juist dat je dat logo overal bij mag zetten ter illustratie (they don't mind free advertisement).
[..]
Dit was een reactie op iemand anders.Ik zei duidelijk dat je playmates niet mag vermeerderen.
Verwijderd
/me vindt dat je gelijk hebt over het hypercorrect zijn van ons allen: moeten ze het spul maar niet zo duur maken, maar waar dannydude over viel was dat je er van uit ging dat hij naar de adobe site ging om die slechte LE te downen, terwijl het veel waarschijnlijker is dat hij naar een pubje gaat om even fijn 6.01 RE te verkrijgen.Op zondag 02 december 2001 23:47 schreef wicher het volgende:
[..]
/me wil maar ff zeggen dat met photoshop downloaden niks mis is, het is pas mis wanneer het na de 30 dagen nog steeds gebruikt wordt, zonder licentie, maar op zich is er nu geen reden ervanuit te gaan dat dat gaat gebeuren
en doe allemaal niet zo hypercorrect over dat logo
natuurlijk mag dat ding hier geplaatst, wordt toch niet gebruikt voor iets commercieels of negatiefs tov playboy
en natuurlijk mag computerdude dat als wallpaper gebruiken
* Yellow|A omdat #FFEE00 nog geen geldige kleurcode is voor GoTOp maandag 03 december 2001 02:34 schreef SuB het volgende:
* Yellow|A vindt dat rood sucked
en waarom gebruikt yellow zoveel rood?
|{ brrr }] |
Verwijderd
/me vind dat een bekrompen zinOp maandag 03 december 2001 10:24 schreef Yellow het volgende:
[..]
* Yellow|A omdat #FFEE00 nog geen geldige kleurcode is voor GoT
Wat een belachelijk lange nick, verneukt de hele layout!Op maandag 03 december 2001 20:14 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
leuk juridische discussie op tweakers
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Ook zonder het logo van playboy mag je dat niet uitbrengen!Op maandag 03 december 2001 10:13 schreef cutter het volgende:
[..]
Ik mag geen blaadje uitbrengen met naaktfoto's van OzBoz en McVirusS, dat tweakboy noemen en er het logo van playboy bijplakken.