Netwerken

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo,

Ik heb wat vragen over netwerken,Ik heb nu een nieuwe pc waar ik graag mee wil blijven draaien.Op mijn andere pc die nu los staat staat aardig wat data waar ik graag bij zou willen komen via deze pc.Nou heb ik de Tweakers.net beginnersguide voor thuisnetwerken door gelezen en dat ga ik nog wel vier keer doen.Maar nou heb ik zeg maar 1 monitor voor deze pc en voor die andere dus niet is dat een probleem ?(tweede monitor komt nog),en printer en internet delen hoeft voorlopig ook niet,ik wil puur bestanden weg zetten en halen van die andere pc,is dat mogelijk in mijn situatie ?Want nu moet ik elke keer pc los koppelen dan andere pc aansluiten cd branden met de data die ik nodig heb,dat is toch erg omslachtig allemaal.

In allebei de pc's zit een 3com NIC maar niet allebei het zelfde ,deze pc heeft een 3C905C-TX en die andere pc daar zit een 3com NIC in die ik van chello kreeg toen ik kabel aansluiting nam.Weet ff niet juiste type aanduiding.

Ben ik op de goede weg om te gaan denken aan een thuis Netwerkje voor wat ik graag zou willen ? of zijn er andere alternatieven?

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Gebruik een crosscable dat scheelt een HUB.

en als je maar 1 monitor heb dan maak je een share aan op de pc zonder monitor kan je die benaderen zonder zicht.

En voor zicht kan je ook een monitor verdeelstation kopen heb je maar 1 monitor nodig

Verwijderd

Als je die netwerkkaart van shello gebruikt voor te interneten dan moet je er nog een in vroten anders werkt internet neit meer en dan een kabel er tussen en even instellen en klaar is klara ongeveer 10 min werk :Z

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je nou ff de harddisk eruit haalt en die bij je nieuwe PC steekt ? :?

Dat is nog de snelste oplossing ook.

• Macaco
Op zondag 02 december 2001 22:13 schreef XTerm89D het volgende:
Als je nou ff de harddisk eruit haalt en die bij je nieuwe PC steekt ? :?

Dat is nog de snelste oplossing ook.
Dat zou ook kunnen alleen ik weet niet of dat echt handig is als je een Raid config draait ,maar inderdaad er zit ook nog een enkele schijf in die kan ik wel ff los halen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gewoon een netwerkje, das toch niet zo moeilijk

voor je beeldscherm probleem kun je ook remote administrator gebruiken

kijk ff op www.radmin.com

• Macaco
Dan ga ik een netwerkje bouwen als is een tweede monitor hebt.nou ik het toch over netwerken hebt ik heb dus zo'n 3com kaart nu draai ik op een nieuwe MSI K7T 266pro2 en nu krijg ik elke als ik de pc gaat booten dit te zien:

Managed PC Boot Agent (MBA) v4.30
(c) Copyright 2000 Lanworks Technologies Co . a subsidiary of 3com corporation.

Pre-boot eXecution Enviroment (PXE) v2.20
(c) Copyright 1999 Intel Corporation.
(c) Copyright 2000 Lanworks Technologies Co. a subsidiary of 3com Corporation.

All rights reserved

CLIENT MAC ADDR :00 01 03 BA 08 F3 GUID: 00000000-0000-0000-0000-000000000000
DHCP...|

Op mijn andere oudere mobo's was dit nooit te zien met dezelfde NIC erin,nou is het niet zo'n ramp alleen die laatste regel dat is wel wat vervelend het duurt namelijk vrij lang voordat de pc verder gaat met booten.Ik weet echt niet waar dit over gaat ,maar het heeft wel te maken met de netwerk kaart of het mobo.

Weet iemand misschien wat dit is en kan ik dit ook uit zetten,in het bios kan ik hier niks over vinden ook niet het bios van de netwerkkaart.

• Macaco
Weet nou echt niemand wat dit is ? het gaat vooral hierom tijdens het booten.

CLIENT MAC ADDR :00 01 03 BA 08 F3 GUID: 00000000-0000-0000-0000-000000000000
DHCP...|

en dan na een tijdje is dat DHCP..../ weg en geeft ie aan PXE-E53: no boot filename received

Ik heb dit nooit eerder gehad maar sinds ik op het MSI K7T 266 pro2 bordje draait krijg ik dit elke keer voorgeschoteld.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:15

Predator

Suffers from split brain

Die kaart wil booten vanop netwerk.
Ie vraagt via DHCP een IP aan en vind geen DHCP server.
Die timeout duurt indd wel ff
PXE-E53: no boot filename received
ie zoekt achter een boot file om zo op te starten als terminal.

Zit er bootrom op die 3com kaart ? waarschijnlijk wel :)
heb je geen 3com tooltje waarmee je die kaart kunt instellen ? Dan kan je waarschijnlijk dat wel uitzetten.

Ofwel haal je gewoon het bootrom eraf ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Macaco
heb je geen 3com tooltje waarmee je die kaart kunt instellen ? Dan kan je waarschijnlijk dat wel uitzetten.

Ofwel haal je gewoon het bootrom eraf
Zo daar zeg je me wat een 3com tooltje ik geloof niet dat ik dat heb ,maar ik kan altijd nog ff kijken op de site van 3com waar ik mijn 3com driver voor win98 hebt gedownload.

maar het gekke is dat ik met die andere moederborden(Abit BE6 II en Asus P2B) dit nooit te zien kreeg,maar wel dat die MBA aan het initialiseren was en dan ging die gelijk door windows in.

En als die dan die MBA initialiseerd dan krijg ik de mogelijkheid middels ctrl-Alt-B het bios te benaderen van de 3com NIC.

• Macaco
Hoe mag dat tooltje genoemd worden ? Ik zoek me een breuk op die 3com site en ik heb al 3 fratsels gedownload maar niks om iets uit te zetten!
Pagina: 1