Toon posts:

Sound Blaster Audigy Platinum Ex met 5.1 Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een SB Audigy Platinum Ex aangeschaft met daarbij een set Creative 5.1 boxen (Inspire 5300)
Dit zijn 5 boxen en een Subwoofer.

Mijn OS is Windows XP, ik heb eerst de drivers die erbij zaten geinstalleerd en daarna de XP update bij creative gedownload en geinstalleerd.

Nu wil het feit dat ik maar over 3 van de 5 speakers geluid krijg.
Na een tijdje zoeken en kloten kwam ik achter het volgende:

Mijn geluidskaart heeft 3 line-outs, nl:

Digital/Analog Out, Rear Out en Line out.

Nu werkt alleen de lineout van deze 3.
De Rear out en de digital out werken dus niet.

Iemand een oplossing?

Thx

Marve

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je moet et ergends instellen...
bij audio.niet bij de sblive proggies zelf...
ik ken et probleem wel

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik ben al 2 dagen lang settings aan het doorlopen in Windows XP maar ben tot dusver geen steek verder gekomen :(
Als ik het niet opgelost krijg knal ik denk ik gewoon weer Windows 2000 erop.
Dit was een geluidskaart van 750,- en speakers van 350,- dan mag ik toch wel aannemen dat het gewoon onder XP werkt zonder je eerst door allerlei moeilijke settings te worstelen.
Als iemand dus de oplossing weet, zeer graag, scheelt weer een avondje setuppen nl.
Iig. bedankt voor de reply :)

--
Martijn

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik heb de dtt2500 set, en daar zit ook een ac3 decoder in, net zoals de kaart. Ik weet niet of dit ook bij jouw speaker set is, maar je moet in iedergeval maar 1 ac3 decoder ingeschakeld hebben. Heeft je speakerset dus een decoder aan boord, dan moet je deze dus van de audigy uitzetten, wat je doet onder de advanced setting in de surround mixer.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• draztic
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ehmz.. als het iemand gelukt is geluid uit alle 5 de speaers te krijgen zou ik graag ff weten waar hij het uiteindelijk heeft gevonde..zelfde probleem nl..

Verwijderd

Ik heb een Audigy Platinum met een Inspire 5.1 5300 en Win2k en dat werkt perfecto. Ligt dus gewoon aan dat klote-xp. :r

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:30
dit is volgens mij wat je moet doen:

control panel -> Sound and Audio devices -> (tabblad) volume -> advanced -> en daar de speakersetup aanpassen.

Dan moet ie het goed doen :)

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Op woensdag 17 april 2002 08:26 schreef TeslaMaster het volgende:
Ik heb een Audigy Platinum met een Inspire 5.1 5300 en Win2k en dat werkt perfecto. Ligt dus gewoon aan dat klote-xp. :r
CR@P! Ik heb ook een Audigy Ex en draai XP... werkt perfect op mijn MegaWorks 510D ... 5.1 in dvd's én spellen... slechts één digitaal kabeltje! Super!

Het ligt dus gewoon aan dat speakersetje!

Zit er geen dikke (gele) digitale kabel bij? Met zo'n hoofdtelefoon-achtig-stekkertje... maar dan met 4 contactpunt ipv. 3?

Die gebruik ik... werkt perfect! :)

Verwijderd

TeknoGecko,

Eindelijk iemand gevonden die ook een audigy (platinum) en de megaworks 510D heeft.

Ik heb een vraag:
Als ik met PowerDVD 4.0 XP of een ander DVD programma, zoals WinDVD 3.1 een DVD afspeel met de instelling 6 speaker mode in PowerDVD met DTS/5.1 hoor ik kleine tikjes door het geluid wat ik nogal storend vind.
Als ik de modus SPDIF gebruik, kan ik alleen 5.1 afspelen en geen DTS (beeld schokken zonder geluid etc)
De modus SPDIF werkt gelukkig goed met 5.1, alleen wil ik ook DTS afspelen zonder tikjes.

Is jouw dit ook opgevallen???

Greetz Dennis

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 08:26 schreef TeslaMaster het volgende:
kijk dat lees ik graag want ik heb gisteren mijn Audigy Platinum plus de rest van me pc (zie gamebak) binnen en ga vanavond ffies die kaart in me (audio bak) zetten en installeren dus dat zou allemaal goed moeten gaan onder w2k...

gelukkig maar

Verwijderd

Ik heb dus ook al 2 maanden hetzelfde probleem ik heb een mooi JAzz setje op mijn audigy platinum maar krijg alleen de voor en anchter speakers aan de center en bass doen het niet.
Ik heb net geprobeerd om het in de sounds and audio devices te wisselen maar dat hielp niets mijn center en bass werken nog steeds niet.

Weet iemand of je er misschien een driver update voor moet hebben om het wel te laten werken?

Verwijderd

Door Ringo11 - woensdag 15 mei 2002 17:29

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb dus ook al 2 maanden hetzelfde probleem ik heb een mooi JAzz setje op mijn audigy platinum maar krijg alleen de voor en anchter speakers aan de center en bass doen het niet.
Ik heb net geprobeerd om het in de sounds and audio devices te wisselen maar dat hielp niets mijn center en bass werken nog steeds niet.
Weet iemand of je er misschien een driver update voor moet hebben om het wel te laten werken?
-------------------------------------------------------------------------------

Hoe heb je het soundsetje precies aangesloten?
Analoog via 3 kabels of digitaal via 1 kabel (als dat mogelijk is op dat Jazz setje)
En heb je ook de driver update voor de audigy onder XP geinstalleerd?

Greetz Dennis

Verwijderd

ik heb hem via 3 analoge kabels aangesloten en met elke recente windows werkt het goed behalve XP

Verwijderd

En via Configuratiescherm > Geluid en audioapparaten > Luidsprekerinstellingen > Geavanceerd > en dan 5.1 kiezen.
Dit ook in Surroundmixer van Creative doen.

Werkt dit nog niet?

Verwijderd

nope al geprobeerd en dat werkt niet toen ik het hierboven las was dat mijn hoop maar deed nix

Verwijderd

w8 effe er is ook een optie in surround mixer bij de speakers "instellingen" en dan "omleiding bas", misschien heb je hier wat aan.
En daarna eventueel volume sub en middelspeaker veranderen en cross-over frequentie veranderen

Verwijderd

nope werkt niet met omleiding aan of uit het maakt niets uit.

jammer genoeg heb ik geen digi poort in mijn speaker setje

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 18:42 schreef MrDexter_19 het volgende:
En via Configuratiescherm > Geluid en audioapparaten > Luidsprekerinstellingen > Geavanceerd > en dan 5.1 kiezen.
Dit ook in Surroundmixer van Creative doen.

Werkt dit nog niet?
tnx!!!

grr zat hier al een uur te pielen, wist niet dat creative rekening hielt met zijn eigen surroundmixer GRRR waarom pakt hij instellingen van windows niet.

btw, iemand enig idee hoe ik mijn headset in combinatie van Audigy Platinum Ex + inspire 5300 kan gebruiken?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:37
heb hier de zelfde opstelling je moet even naar de Creative Surround Mixer gaan, dan zit er links onderin een button geavanceerd ook even op klikken. Dan op luidsprekers klikken 5.1 Speakers selecteren, Digital Ouput only uitvinken. Nog even op instellingen klikken en daar de onderste twee aanvinken.

En dan werkt het.. De instellingen in het configuratie scherm maken niks uit staat hier gewoon op 2 speakers.. :)

edit:
antwoord was al gegeven

Verwijderd

Ik heb de oplossing: Ik heb namelijk net zelf Win XP & inspire 5300 geionstallerd via audigy. Dit moet je doen:
Ga naar start --> programma's --> creative -->soundblaster audigy (of audigy ex in jou geval) en dan naar surround mixer. Daar klik je op speakers en hij staat standaard ingestelt op 2 speakers. Dit verander je dus in 5.1 en hij doet ut *D

<edit> Die speakers klinken verdomd goed !!!</edit>

Verwijderd

Ik gebruik de anologe (das toch fout gespelt he?? of niet) uit

Verwijderd

iemand mijn raad al opgevolgd? en wat was het resultaat?

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Ik heb dat setje ook.
Ik krijg mijn midden box niet echt aan de gang.
Iemand een idee?

Specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow wat kansloos dit...

Lees dat sticky bovenaan eens...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.