Een vage probleem...

Pagina: 1
Acties:

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb nu een nieuwe computer gekocht en zat net de via 4 in 1 drivers te instaleren.. Opeens hangt hij....
en nu als windows start gaat de monitor na ong. 45sec / 1 min uit en dan brandt er een D-ledje... had ik opgezocht in moboboekje is RTC= real time clock weten jullie hier iets van???

Mijn mobo is een:
msi k7t266 pro2

p.s. de computer hang ook zomaar als je in de bios zit..(dus als je ff bijv de temp van je proc. zit te kijken)

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Idd vaag.

Doch: het installeren van die VIA drivers gebeurde toch onder windhoos, ofniet?

Indien ja, en je comp hing opeens, meen ik dat dit een user-land software probleem is die geen varband heeft met eventuele mobo-problemen.

1 ding weet ik niet: is 45 seconden genoeg tijd om al in Windhoos geboot te zijn? (neem aan van wel)
Dan zou ik zeggen: Iets is snafu gegaan in je Windood installatie en zul je het schoon overnieuw moeten installeren. Blijkbaar probeert'ie half-gaar geinstalleerde VIA drivers aan te spreken ofzo.

In het geval dat dit gebeurt VOORdat Windead opstart, is er echt iets met de mobo aan de hand en kan ik me op het moment niets anders voor de geest halen.

Good Luck.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Als het ding ook hangt als je in de bios zit, is het niet zomaar een software probleempje..

Wat zijn de temperaturen, voor zover je ze kunt uitlezen?
Wat voor voeding heb je in het ding zitten?

(dat zijn de 1e twee dingen waar ik zo aan denk!)

• fly

fly

Live Is Just.........

Topicstarter
Temp rond de 36 graden en voeding 350watt..
dus daaraan ligt het denk ik niet.... echt een vage probleem....

Verwijderd

Het kan best een conflict met de PCI kaarten zijn. Loopt de boel ook in de BIOS vast als alleen de AGP-VGA kaart er in zit en dus alle kaarten er verder uit?

En PCI slot-1 naast het AGP slot moet je zowiezo eigenlijk altijd leeg laten.

• fly

fly

Live Is Just.........

Topicstarter
Ik heb alleen een agpkaart erin.. dus is pci 1 ook leeg... verder geluidskaart zat op mobo (had gaan zin om een nieuwe aan teschaffen.) ik had de cdrom eruit gezet.. en nog steed liep hij vast...

Verwijderd

Dan gaan we echt denken aan kapot geheugen of moederbord of CPU. Het laatste is niet echt waarschijnlijk, het eerste wel, en het middelste, njah zou kunnen.

Zoek eens in de BIOS naar "Quick Power-on Selftest" of iets wat daar op lijkt, bij waarschijnlijk de "Advanced Bios Settings"

Als je die op 'disabled' zet, gaat de PC na het opstarten het geheugen uitgebreid testen.

Het zou natuurlijk nog kunnen dat je een Athlon XP hebt, en het bord dat niet ondersteunt ??
Pagina: 1