Toon posts:

Mxstream extra pakket nog sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde laatst van wat gasten bij mij op school dat de extra pakket van Mxstream nog sneller zal gaan vanaf januari 2001.

In plaats van 1024 downstream zal die nu een T1 verbinding krijgen(2Mbit lijn). Zijn hier artikelen die dit kunnen bevestigen?

Ik hoorde ook dat het pakket gewoon even duur zal blijven, is dit allemaal waar of lulkoek?

Alvast bedankt,

Bing

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Ja en de KPN gaat volgend jaar ook lokaal bellen gratis maken 8-)

Geloof je hetzelf????

rm -r *

Verwijderd

Misschien komt het er, maar dan zeker NIET ff duur als het fast abbo.
Aan de andere kant KPN zit vet in de schulden en om nu de capaciteit te gaan uitbreiden :?
Lijkt mij nogal duur om zo'n snelle verbinding te realiseren.

Verwijderd

jammie, maaruh kost dat? 1000 per maand.
Lijkt met niet meer dan een gerucht en geruchten......... ach

Verwijderd

Topicstarter
Vinden jullie het ook niet een tikkie duur als het maar 2 keer zo snel is(downstream dan)?

Ik hoop dat er iemand met artikelen kan komen, maar als het lulkoek is dan zijn ze er natuurlijk niet. :(

Verwijderd

Lulkoek dus :+ Over and Out

Verwijderd

Klinkt me nogal onzinnig in de oren T1 is standaard van 1.54 Mbps ipv 2Mbit zoals jij zegt,tevens is 1 januari al 'n tijdje geleden,hebben die lui opschool zich niet vergist met 1 April 2002?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
T1 is 1,54 mbits up en down, in Europa heet dat trouwens E1
Dan zou et een SDSL connectie moeten zijn.
Kweenie watvoor trieste ventjes er bij jou op school rondlopen, maar ik zou ernstig aan hun hersencappaciteit gaan twijfelen :P

Verwijderd

Topicstarter
Heh, kan best. Die gasten houden wel van lullen dus....

ik wacht ander wel effe af, dan upgrade ik mijn abbonement zodra het is ingevoerd, effe wachten kan ook geen kwaad.

Bing

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

T1 slaat nergens op.

1. T1 is een amerikaanse standaard die we in europa niet kennen.
2. T1 gaat over de snelheid van een huurlijn. Dat heeft dus nix met ADSL te maken...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
Maar 2mbit hoeft nog geen onzin te zijn...

Downstream wel te verstaan...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 22:41 schreef Escobar het volgende:
Maar 2mbit hoeft nog geen onzin te zijn...

Downstream wel te verstaan...
Inderdaad

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, had ik moeten weten dat T1 1.544 Mbit is ipv 2Mbit.

al een tijdje geleden dat ik cisco heb gedaan.

T1

Digital WAN carrier facility. T1 transmits DS-1-formatted data at 1.544 Mbps through the telephone-switching network, using AMI or B8ZS coding. Compare with E1. See also AMI, B8ZS, and DS-1.

E1

Wide-area digital transmission scheme used predominantly in Europe that carries data at a rate of 2.048 Mbps. E1 lines can be leased for private use from common carriers. Compare with T1. See also DS-1.

Moet het maar weer eens een keertje goed doornemen.

Bing

Verwijderd

Je kan toch ook sateliet nemen of dwaal ik dan weer te ver van het onderwerp af. Ik hoorde van een of andere chinees dat er voor 100 piek per maant al 4 mb\s was. Maar das aleen downstream. Voor upstream kan je dan weer adsl nemen

Wat dachten julie daarvan

Trouwens dan heb je ook nog stateliet tv

Verwijderd

Laten we het nog makkelijk en overzichtelijker maken. De KPN knijpt je lijntje af op bepaalde snelheid, en je betaald je provider voor het dataverkeer. Dat is te debiel voor woorden, logischer zou het zijn als de provider je af zou knijpen, die maken tenslotte de kosten voor de data die je verzend. Daarvoor betaal je ook.
Ook is het raar dat het verschil tussen een basic en extra abo Fl. 15 is bij de KPN, wat maakt het hun uit hoe snel je lijntje is? Ff rekenen wat het scheelt hoor.
1 dag is 86400 seconden. Max 31 dagen in een maand maakt 2678400 seconden.

60 KB/sec betekend max. 160704000 KB (160 GB) per maand.
120 KB/sec betekend max. 321408000 KB (321 GB) per maand.

Als ik alles goed berekend heb scheelt het dus 161 GB wat je kan downloaden per maand maximaal, bij constante snelheid en constante download.

Je betaald daarvoor aan je provider 49 gulden dus voor 160 GB per maand en 124 gulden voor 321 GB per maand. Dat is ook lekker fair maar niet heus.

Voor de KPN maakt het toch geen drol uit hoeveel er over de lijn gaat, die F 15 extra voor het dure abo zouden ze dus zowiezo moeten schrappen. Ook moeten de providers eens gaan nadenken over de fairheid van deze kosten.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 02 december 2001 21:22 schreef JongBing het volgende:
Ik hoorde laatst van wat gasten bij mij op school dat de extra pakket van Mxstream nog sneller zal gaan vanaf januari 2001.

In plaats van 1024 downstream zal die nu een T1 verbinding krijgen(2Mbit lijn). Zijn hier artikelen die dit kunnen bevestigen?

Ik hoorde ook dat het pakket gewoon even duur zal blijven, is dit allemaal waar of lulkoek?

Alvast bedankt,

Bing
Dat kun je wel vergeten, ik ben zelf thuis op die afdelingen en ik kan je nu al vertellen dat het hele 2Mb feest niet doorgaat. :{

DSLAMS (modemkasten in de centrale) die nu gevuld zijn met extra-abbo's zullen het data-verkeer niet aankunnen.

Alleen dat is al een reden om het verhaaltje te ontzenuwen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• bazs2000

bazs2000

Op dinsdag 04 december 2001 18:04 schreef thaduck het volgende:
Voor de KPN maakt het toch geen drol uit hoeveel er over de lijn gaat, die F 15 extra voor het dure abo zouden ze dus zowiezo moeten schrappen. Ook moeten de providers eens gaan nadenken over de fairheid van deze kosten.
Niet?

Wat denk je dat een aanpassing in de infrastructuur zal kosten om dit alles mogelijk te maken?
Het maakt dus wel degelijk uit wat er over die lijn gaat omdat de verbindingen tussen de DSLAMS en de ISP's uit STM1-verbindingen bestaat.
Een STM1 verbinding is een 155Mbit glaslijn waarvan er 140Mb word benut voor effectief dataverkeer, de overige 15Mb is voor beheersdoeleinden.

Reken jij nu maar uit hoeveel abbo's er op die lijn kunnen als de bandbreedte word verdubbeld.
Bedenk daarbij dat een extra STM1-verbinding ongelofelijk veel geld kost om aan te leggen, het gaat gewoon niet gebeuren.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 18:18 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Niet?

Wat denk je dat een aanpassing in de infrastructuur zal kosten om dit alles mogelijk te maken?
Het maakt dus wel degelijk uit wat er over die lijn gaat omdat de verbindingen tussen de DSLAMS en de ISP's uit STM1-verbindingen bestaat.
Een STM1 verbinding is een 155Mbit glaslijn waarvan er 140Mb word benut voor effectief dataverkeer, de overige 15Mb is voor beheersdoeleinden.

Reken jij nu maar uit hoeveel abbo's er op die lijn kunnen als de bandbreedte word verdubbeld.
Bedenk daarbij dat een extra STM1-verbinding ongelofelijk veel geld kost om aan te leggen, het gaat gewoon niet gebeuren.
Hmmm, als ik het goed begrijp bestaat er dus een limiet voor het aantal adsl gebruikers in een bepaald dorp/stad. Dus heb je bijvoorbeeld 2 van die STM1 verbindingen, dan hebbie dus 280Mbit voor x-aantal gebruikers. Meer kan dus niet, tenzij er nog een aantal van die lijntjes worden aangelegd, toch ???? Als ik 't fout heb kun je het uiteraard zeggen :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 18:18 schreef bazs2000 het volgende:

*verhaal*
Heb je helemaal gelijk in, daar heb ik alleen ff niet bij stil gestaan |:(

• bazs2000

bazs2000

Op dinsdag 04 december 2001 21:01 schreef _JUSTICE_ het volgende:

[..]

Hmmm, als ik het goed begrijp bestaat er dus een limiet voor het aantal adsl gebruikers in een bepaald dorp/stad. Dus heb je bijvoorbeeld 2 van die STM1 verbindingen, dan hebbie dus 280Mbit voor x-aantal gebruikers. Meer kan dus niet, tenzij er nog een aantal van die lijntjes worden aangelegd, toch ???? Als ik 't fout heb kun je het uiteraard zeggen :)
Precies, als er maar genoeg vraag is dan komt de aanbod vanzelf.

Pagina: 1