Xitami: hoe virtual hosts?

Pagina: 1
Acties:

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 15:01
Mijn probleem is als volgt:
- ik heb webserver Xitami op mijn thuisbak met Win2000. Die thuisbak heet 'henk' (what's in a name). Nu wil ik op 'henk' meerdere websites draaien, en vanwege de remote capability is mijn keus gevallen op Xitami.

Ik heb een domein, let's say somedomain.com. Die heeft een A-record op somedomain.com, www.somedomain.com, ftp.somedomain.com, mijnmaat.somedomain.com.
Al deze verwijzen naar 'henk' zijn ip-nummer.

Muv. ftp.somedomain.com wil ik ze allemaal een eigen site geven, waarbij mijnmaat.somedomain.com een vriendendienstje is.

Mijn vraag is nu, hoe stel ik Xitami in dat hij de virtual hosts herkent? :?

Ik heb zitten stoeien in de admin-interface, maar daar heb ik tot op heden geen succes - mijnmaat.somedomain.com krijgt dezelfde basissite als www.somedomain.com.

Gaarne hulp!

Het is vast wel mooi weer buiten.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

me1299

$ondertitel

Misschien niet echt een oplossing, maar ik zou aanraden om Sambar te gebruiken. Het kan veel meer, en is toch lekker makkelijk te setuppen.

Ik heb eerst ook met Xitami gewerkt, maar die bleek niet te kunnen posten onder win2k.

Maar het setuppen van die dingen is niet zo moeilijk zit zelfs een hele wizard bij in het hoofdmenu!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 15:01
Tx, ik ben het nu aan het testen. Pff, wat een functionaliteiten! asp-engine, servlet-runner, java-engine, mail-server, dhcp-server, dns-server, cgi etcetera. Met name de ingebouwde servlet-ondersteuning is interessant - bij Apache moet je toch weer jServ installeren, en dat betekent toch weer net niet die hele snelle integratie die je zou willen... (niet voor mijn thuissiteje trouwens :+ )

Mijn DNS-server staat in ieder geval goed! :Y)

Het is vast wel mooi weer buiten.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

me1299

$ondertitel

Suc6 he :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen