Aansluiten extra fans op K7T266Pro2 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op de Hcc-beurs heb ik een Msi K7T266 Pro2 aangeschaft (met Xp1800+ proc.)
Draait als een trein!
Nou las ik in de handleiding dat er behalve de processor-fan ook nog een tweetal aansluitingen mogelijk zijn t.b.v. een system-fan & een power-suply-fan.
Op deze aansluitingen past een 3-polig stekkertje. Dus hier kan je een fan op aansluiten (12 Volt) met een toerental sensor (gele draad).
Nou heb ik een twee-tal 120mm fannetjes (Sanyo Denki 109R1212H117) liggen.
Deze fannetjes draaien op 12V DC en vragen elk 0.52 Amp.
Is er iemand die weet of ik deze zonder problemen op mijn moederbord kan aansluiten? Kan mijn moederbord deze stroom leveren zonder dat ze stuk gaat?
Ik heb al op de web-pagina van MSI gekeken, maar ik kon hier geen specificatie over vinden.
Het zou leuk zijn om het op deze manier te kunnen aansluiten.
Iemand een (zinnig) antwoord of suggesties?

Verwijderd

dat kan zonder problemen, heb je de draadjes er al aan zitten? plug ze eraan en je hebt 2 draaiende fans :)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Of het kan durf ik niet te zeggen, ik denk van wel, maar ik vindt 0.52A wel erg zwaar. Ik heb zelf een aantal 8cm fans die maar 0.08A gebruiken (o.k. dat is wel weer erg weinig, 0.19A is vrij standaard)
1A extra trekken voor een paar fans. Ik vindt het nogal wat. Ik zou voor de zekerheid MSI ff mailen met je vraag, het zou zonde zijn als je straks ergens een onderdeel verbrand omdat het toch net te veel was. Er zitten welliswaar 3 aansluitingen op, maar ik denk niet dat MSI bij een "PSU fan" denkt aan een 12cm fan van 0.5A. De handleiding van het mobo (heb jij ook zo moeten zoeken? op vrijdag was het bord bij veel winkels al snel uitverkocht) is er helaas weer eens een voor dummy's, geen specificaties voor de tweaker te vinden :(

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Weet iemand waar ik fans kan kopen met deze 3 polige stekkers eraan? Dan kun je in de gaten lopen hoe snel de fan loopt....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Inderdaad, zoals RolandWitvoet al zegt, effe informeren bij MSI.. Ik vind 0.52A ook wat aan de zware kant, en als het mobo wat electronica voor die fans heeft, wat niet op deze stroom berekend is, kan dat inderdaad hele vervelende gevolgen hebben!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren een e-mailtje gestuurd naar MSI met mijn vraag en kreeg zojuist het volgende antwoord:

Good Day!

I have check this with our engineer and .52 Amp will not be a problem.

Thank you

Dus ik zal ze straks direct aan m'n moederbord aansluiten.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Verwijderd

je hebt drie pinnetjes voor die blowers en je hebt maar twee gaatjes een + een - dus kijk je welke dat zijn en op je mobo en dan bewerk je de stekker een beetje en past ie je kan ook een ide afsplitsing gebruiken ook 12 volt
Pagina: 1