Toon posts:

Is Artic Silver II nou echt het beste koelprut?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier en daar wel eens wat gelezen over dat Artic Silver II, het zou wel goed zijn volgens mij.
Om ongelukken en opstoppingen te voorkomen, ik bedoel dat warmte niet goed doorgegeven wordt aan het koelblokje, wil ik graag een zo goed mogelijk koelprut tubetje hebben.

Nou zag ik deze dus staat: "Koelpasta Artic Silver II 3 gram" voor 25,-... Maar ik heb hier wel een tubetje Titan heatsink compound liggen van een Titan coolertje.

Is het de moeite waard om dit te vervangen en dat AS II te kopen? Of zijn er nog betere oplossingen. Dit zal waarschijnlijk een verschil van 0,5 tot 1 graad zijn allemaal of onderschat ik het nou?

Verwijderd

Ik zou u willen aanraden om eens gebruik te maken van de alom gerenommeerde faciliteit van Gathering of Tweakers welke bekend staat onder de naam Search.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 20:21 schreef xoploosx het volgende:
Ik zou u willen aanraden om eens gebruik te maken van de alom gerenommeerde faciliteit van Gathering of Tweakers welke bekend staat onder de naam Search.
Hehe, hoe verzin je het?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is nieuw dan, dat het werkt. Das ook voor het eerst.
Goed, ik ga es effe zoeken.

Verwijderd

zeurt jonge

Verwijderd

Nope , ArCtic Alumia is het nu

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 20:27 schreef MASTER_M het volgende:
zeurt jonge
hang jezelf toch lekker op joh

Nee serieus, ik dacht dat die search gewoon al tijden niet meer werkte, dat het gewoon afgeschaft was. Eens in de zoveel tijd probeerde ik het weer eens maar had nooit een result, met de meest voorkomende woorden! :)
Blijkbaar werkt het dan toch nog misschien 5 minuten per dag, gebruik van maken dus!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Hij werkt eerder 5 min per dag niet..

Heb hier nooit probs met search, werkt altijd, tenzij ie niet werkt :P

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

De beste allround thermal compound op de markt is nu Arctic Alumina. Dit goedje heeft dezelfde koelprestaties als AS2, maar tevens kan je het heel gemakkelijk verwijderen. Kenners onder ons weten hoe lastig het is om AS2 weg te halen :)

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Search werkt ook goed bij mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 20:43 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
De beste allround thermal compound op de markt is nu Arctic Alumina. Dit goedje heeft dezelfde koelprestaties als AS2, maar tevens kan je het heel gemakkelijk verwijderen. Kenners onder ons weten hoe lastig het is om AS2 weg te halen :)
KIJK JONGETJES, DAT ZIJN TENMINSTE REPLIES WAAR JE WAT AAN HEBT! MEER HOEF IK NIET TE WETEN OOK!
HAHA bedankt he
...gezeik altijd hier

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 20:59 schreef SALLY het volgende:
KIJK JONGETJES, DAT ZIJN TENMINSTE REPLIES WAAR JE WAT AAN HEBT! MEER HOEF IK NIET TE WETEN OOK!
HAHA bedankt he
...gezeik altijd hier
Graag gedaan hoor Sally, maar wil je voortaan die verkleinwoorden achterwege laten :? :)

• Xenon
  • Laatst online: 25-03 13:56
Op zondag 02 december 2001 20:59 schreef SALLY het volgende:

[..]

HAHA bedankt he
...gezeik altijd hier
Jesus, ik wees je er gewoon op dat de search zo goed als altijd werkt...
Niet zo lastig :(
Weer de tijd van de maand :P

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 21:06 schreef -hfl-xenon het volgende:

[..]

Hou maar op hoor! Kinders hehe Zoals ik al zei ik weet genoeg, er zijn geen replies meer nodig! Helemaal al niet diegene die niet over koelprut gaan!

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 20:43 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Helemaal niet lastig , voor een prikje koop je AS cleaning kit , en dat werkt perfect zonder probs en erg proper

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 21:21 schreef real_raichu70 het volgende:
Helemaal niet lastig , voor een prikje koop je AS cleaning kit , en dat werkt perfect zonder probs en erg proper
En dat bewijst nog maar eens dat het lastig is om AS2 te verwijderen. Je hebt er zelfs een speciale cleaning kit voor nodig. Ander koelprut kan je gewoon met een tissue verwijderen :)

• Peertje
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 21:08 schreef SALLY het volgende:

[..]

Hou maar op hoor! Kinders hehe Zoals ik al zei ik weet genoeg, er zijn geen replies meer nodig! Helemaal al niet diegene die niet over koelprut gaan!
Ben jij mischien gefrustreerd?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 22:11 schreef Matthijsje het volgende:

[..]

Ben jij mischien gefrustreerd?
blijkbaar...
ze heeft last van haar pr(e)ut zo te zien.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 08:32

Laguna

Connaisseur

Hmm mjah Arctic Alumina wel leuk enzo als het ook daadwerkelijk hier verkrijgbaar is wat dus niet het geval is :(.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 17:03 schreef Laguna het volgende:
Hmm mjah Arctic Alumina wel leuk enzo als het ook daadwerkelijk hier verkrijgbaar is wat dus niet het geval is :(.
idd. Ik heb het voor de gein is gevraagd bij mijn lokale HW winkel. Ik heb nog nooit mensen zo stom zien kijken

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 21:06 schreef -hfl-xenon het volgende:

[..]

Jij hebt het over een ander soort prut. ;)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 22:56 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

blijkbaar...
ze heeft last van haar pr(e)ut zo te zien.
O... je was me voor. :Z

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 23:15

AMDFreak

Intel is zo..

Arctic Silver II
Premium Silver Thermal Compound

die heb ik op me AMD Athlon XP 1800+ gespoten :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Weet niemand waar het te koop is? Arctic aluminia?

Je kunt het veel dunner aanbrengen dan arctic silver. En als het erop zit word het onder de druk naar een paar dagen nog wat dunner waardoor de prestatie nog wat beter word. Ook de prijs is stukken beter.

Ach, ik vind SALLY maar snel op de teentjes getrapt. Waarschijnlijk zal ze hier nu ook wel zo op reageren. :P ;). Maar je moet wat doen om hier te overleven. Volgens mij is ze iets van de 3e vrouwelijke tweakster die ik ben tegen gekomen.

• Cloontje
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Op zondag 02 december 2001 20:21 schreef xoploosx het volgende:
[miereuhneukmodus]
Gerenofeerde
[/miereuhneukmodus]

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Ach , als m'n PAL8045 erop gaat moet ik toch nieuwe compound doen das dan rag ik wer wel wat Alumina op , maar ik vind AS II best goed werken . En met die cleaning kit gaat hij er echt af als niets ...

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 22:30 schreef roedie het volgende:
Ach, ik vind SALLY maar snel op de teentjes getrapt. Waarschijnlijk zal ze hier nu ook wel zo op reageren. :P ;). Maar je moet wat doen om hier te overleven. Volgens mij is ze iets van de 3e vrouwelijke tweakster die ik ben tegen gekomen.
Dan ken je mijn zusje nog niet... >:) En wat valt er hier nou te overleven? Iedereen probeert gewoon behulpzaam te zijn en *BAM* meteen komt die bus pepperspray weer uit d'r handtas. :'( (dit zijn dus geen tranen van verdriet)

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid, ASII is toch wel beter dan Alumina hoor.

Alumina is gewoon de gouden middenweg, bijna zo goed als as2, makkelijker op te brengen c.q. verwijderen, goedkoper en is het een electrische isolator(iets wat asII niet helemaal is, al is het voor asII verwaarloosbaar)

p.s. het is echt verwaarloosbaar voor as2, dit in tegenstelling wat ik wel een lees op GOT. Lees er maar een paar revieuws op na, as2 geleid wel, maar heel erg slecht, zo slecht dat het echt geen doorgebrande cpu's tot gevolg kan hebben.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

*kuch* NanoTherm ThermalCompound is zeker zo goed als ASII en nog makkelijker te verwijderen dan die aluminia..

Ik weet alleen niet of het in NL/BE te koop is helaas.. ff zoeken ;)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Alsof je koelprut boeit. Zolang je er geen pindakaas op smeert is 't wel goed. En zelfs pindakaas houdt het wel ff uit.

Als je al prut hebt is het onzin om andere prut te kopen. Maak eerst maar op wat je al hebt. Het verschil, if any, is niet echt denderend. Veel hype.

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 06:27 schreef Tranced het volgende:
*kuch* NanoTherm ThermalCompound is zeker zo goed als ASII en nog makkelijker te verwijderen dan die aluminia..

Ik weet alleen niet of het in NL/BE te koop is helaas.. ff zoeken ;)
*kuch* lees dan zelf een zooi revieuws, van die revieuws waar ze gelijk uitkomen. Moet je eens kijken hoe er getest is, wat ze doen is erop smeren, testen, eraf halen. Terwijl AS2 minstens 48uur(actief) in gebruik moet zijn voor dat het haar maximale warmtegeleidendheid behaalt ( volgens artic silver, zou het 2-4 graden F moeten schelen met het begin )

Important Reminder

Due to the unique shape and sizes of the silver particles in Arctic Silver II, it will take a minimum of 48 hours to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink.) On systems measuring actual internal core temperatures via the CPU's internal diode, the measured temperature will drop as much as 2C to 4C over this "break-in" period.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 08:32

Laguna

Connaisseur

Ik had al een paar keer geïnformeerd bij OC-Shop.nl voor Arctic Alumina, omdat hun de enigste distributeur zijn in NL en het dus als eerste zouden moeten hebben.
Tot heden hebben ze het nog steeds niet, daarom ook ff naar Arctic Silver gemailed en kreeg vrij snel reply:
Greetings from Arctic Silver! Thank you for your confidence
in our products. Actually, our new Alumina compound is
available for The Netherlands. It has been available since
November 20th. We have been shipping it all over the world
since that time.

OC-Shop.nl is currently our only dealer in The Netherlands.
It is up to them to purchase the new Alumina compound from
us, or from one of our distributors in Europe. We received an
order from them, including the new Alumina
compound, in late November. I have attempted to contact them
several times to confirm the order, but have received no response.
We cannot ship without confirmation.
Lekker dan :Z

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Verwijderd

Ik ben heel erg tevreden over Titan compound, die zilveren prut van Titan lijkt heel goed te werken, heb er al meerdere systemen mee behandeld.

• enermax
  • Laatst online: 10-05 07:57

• GreenPictures
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op zaterdag 15 december 2001 13:21 schreef The Rapier het volgende:

[..]

*kuch* lees dan zelf een zooi revieuws, van die revieuws waar ze gelijk uitkomen. Moet je eens kijken hoe er getest is, wat ze doen is erop smeren, testen, eraf halen. Terwijl AS2 minstens 48uur(actief) in gebruik moet zijn voor dat het haar maximale warmtegeleidendheid behaalt ( volgens artic silver, zou het 2-4 graden F moeten schelen met het begin )

Important Reminder

Due to the unique shape and sizes of the silver particles in Arctic Silver II, it will take a minimum of 48 hours to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink.) On systems measuring actual internal core temperatures via the CPU's internal diode, the measured temperature will drop as much as 2C to 4C over this "break-in" period.
*kuchje*

Bij NanoTherm geldt hetzelfde... Ik heb testsmaples direct van ESGN gehad met uitgebreide aanwijzingen hoe het te gebruiken, daar staat ongeveer hetzelfde in.

Volgens de dealerlijst moet www.tweakshop.nl het verkopen maar ik kan niks vinden op hun site, ff mailtje gestuurd :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Pagina: 1