.biz domeinnaam ook voor particulieren?

Pagina: 1
Acties:

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:20
Ik wil als particulier een domeinnaam registreren en zag dat er enkele interessante namen vrij zijn onder biz. Na het lezen van de biz FAQ begrijp ik dat deze domein extentie eigenlijk bedoeld is voor bedrijven. Toch staat er helemaal niets vermeld over het vermelden van een kamer van koophandel nummer bij het registreren.

Toen ik gisteren even wilde kijken hoever ik zou komen bij Lycos met het registreren van een .biz naam werd er tot aan de creditcard nummer geen vraag gesteld over het feit of het om een particuliere of bedrijfssite gaat.

Kan ik nu als particulier zomaar een biz domein registreren of niet?

• Ripley
Damn, net op het moment dat ik deze posting plaats zie ik dat ik 'm in de verkeerde groep heb gegooid. Ik kan 'm ook niet verwijderen dus bij deze, escusi ...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Do .BIZ domain names have any restrictions?

Yes. The .BIZ domain can only be used for a "bona fide business or commercial use". A bona fide business use is one of the following:
a.To exchange goods, services, or property of any kind;
b.In the ordinary course of trade or business; or
c.To facilitate (i) the exchange of goods, services, information, or property of any kind; or, (ii) the ordinary course of trade or business.

Registering a domain name solely for the purposes of (1) selling, trading or leasing the domain name for compensation, or (2) the unsolicited offering to sell, trade or lease the domain name for compensation does not constitute a "bona fide business or commercial use" of that domain name.

For illustration purposes, the following do not constitute a "bona fide business or commercial use" of a domain name:
a.Using or intending to use the domain name exclusively for personal, noncommercial purposes; or
b.Using or intending to use the domain name exclusively for the expression of noncommercial ideas (i.e., registering abcsucks.biz exclusively to criticize or otherwise express an opinion on the products or services of ABC company, with no other intended business or commercial purpose).
http://www.NeuLevel.com/faqs/biztld_qa.html

oftewel ook al vragen ze er niet naar, je kunt alsnog opeens je domeinnaam verliezen, op nogal'vage' gronden, zelfs botermerk Bona kan het verliezen als NeuLevel ze niet 'Fide' genoeg vindt...

Neulevel is verder ook niet zo goed bekend (een rotzooitje sinds in mei de registraties open zijn gegaan) en veel onduidelijkheden rondom registratie, bedenk ook dat ze al om geld vragen, zonder dat dit je direct recht geeft op de domeinnaam, enkel voor de aanmelding dien je al te dokken; dat zijn administratieve kosten, geen betaling voor de domeinnaam zelf

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Op zondag 02 december 2001 20:22 schreef RM-rf het volgende:
zelfs botermerk Bona kan het verliezen als NeuLevel ze niet 'Fide' genoeg vindt...
* Yellow|A denkt dat dat een erg mooie uitspraak is :)

Verder vraagt Yellow (om toch maar is in de derde persoon te rpaten) zich af, waarom een particulier een bix domein zou willen hebben. Lijkt me dat het nogal duidelijk om business dingen gaat. Yellow zou niet graag een punt org willen hebben, want Yellow is nog geen instituut, alhoewel binnenkort waarschijnlijk messias van de kerk der tosties ...

|{ brrr }] |

• Ripley
Waarom zou je geen .biz willen maar wel een .com? De meeste mensen associëren volgens mij .biz echt niet alleen maar met bedrijven. 't is jammer dat www.bliss.biz inmiddels al ingenomen is anders had ik 'm graag willen hebben.

Verwijderd

je kunt overgens bij diverse bedrijven gewoon als particulier een .biz registreren hoor, je bent dan denk ik geen eigenaar... ik heb zelf (als bedrijf btw) 1 .biz domeinnaam proberen te registreren, maar zoals hierboven albeschreven, is het 1 groot rotzooitje daar
Pagina: 1