Toon posts:

vast lopers bij gemodde at kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus ergens bij een kringloop winkel een hele :9~ kast gekocht alleen t was jammer genoeg een at kast maarja k ben wel beetje creatief dus ik heb alles een beetje op maat gemaakt.
maarja als k nou spelletjes ga spelen of gewoon wat langer op de computer zit >2 uurtjes loopt ie ineens vast en doet niks t meer.
t kan geen warmte probleem zijn de airflow is zeer goed.
maarja omdat t moederbord dus niet goed in die atx kast past heb ik geen schroefjes die me mobo met de kast verbinden ( behalve de videokaart en geluidskaart dan ).
weet iemand wat ik hiet tegen kan doen?????
me ouders worden namelijk nogal gek dat ie telkes vast loopt :(

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
dus je mobo hangt er als het ware een beetje bij, vastgehouden door je vid kaart en je geluidskaart? lijkt me zowieso niet echt handig nee. kan je niet zelf xtra gaten in kast boren om je mobo beetje degelijk vast te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
beetje gelijk heb je wel maar hij zit ook nog met dubbel zijdi plakband vast :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dat zal ik niet willen zien zonde van mobo die gemolt wordt..TIP Haal hem eruit en zet hem op een plank...alles is beter als dit!

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 20:17 schreef seadive87 het volgende:
:? Hoe heb je dat ding nou bevestigd???? Je moet wel die 6 gaatjes met elkaar verbinden en aarden, en de achterkant mag verder niet geleiden... Dat weet je hopelijk?

Dus verbind die gaatjes eens met paar draadjes.

Verwijderd

Topicstarter
t gaat prima zo! k wil alleen weten of ik bv een draadje van waar normaal een boutje zit naa me kast moet maken.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 20:23 schreef seadive87 het volgende:
t gaat prima zo! k wil alleen weten of ik bv een draadje van waar normaal een boutje zit naa me kast moet maken.
Hmm, net geedit ;) Dat zou ik dus maar wel doen ja! En als het ff kan ook geleiden (verwarmingsbuis ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
hoe dat ding prcies vast zit?
nou as moeilijk uit te leggen.
omdat je je mobo natuurlijk normaal op die koperen 'moertjes' vast zet zat me mobo te laag waardoor me kaartjes niet goed pasten moest ie wat opgehoogd worden.
waar duck tape en dubbelzijdig plakband al niet goed voor zijn!!.
ik zal er nog wel eens pics van plaatsen.
dus nou moet ik al die gaatjes met elkaar verbinden??
kan k niet gwoon 1 gaatje nemen?

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 22:24 schreef seadive87 het volgende:
dus nou moet ik al die gaatjes met elkaar verbinden??
kan k niet gwoon 1 gaatje nemen?
Eigenlijk is het wel raar dat ie het niet goed doet. Want als je je computer niet aardt gebeuren er meestal ook geen rampen ;) . Is de voeding eigenlijk wel geschikt?

1 gaatje heeft geen zin, die gaatjes moeten allemaal geaard worden.

Verwijderd

zit er wel een atx voeding in?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Je hebt toch ook van die vage plastic bevestigings boutjes? als je je mobo daarmee vastzet issie ook niet geaard en zou gewoon moeten werken. Overigens is mijn pc ook niet geaard en ik merk niets, werkt prima :).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

voor een paar tientjes haal je een nieuwe atx kast
en jij bent aan het rotzooien met een oude at kast
waar je alles half los in hebt zitten met het risico
dat allse kapot gaat
daar snap ik nou niks van |:(

Verwijderd

Ik ook niet Scudo, al is de koeiepoep over de aarding wel heel erg... Je moederbord heeft nl. ook een aarding via die zwarte draadjes waarmee je moederbord gevoed wordt. het is wel belangrijk dat je voeding goed contact maakt met het metaal van je behuizing en ook je HD en je overige IDE/ SCSI periferie. Ik had mijn voeding niet goed contact laten maken met de behuizing, en ik kreeg allerlei vonkvorming in mijn CD-romspelers... De HD deed het toen ook wat vreemd, maar heeft niets geleden (gelukkig). Dit kwam omdat ik een coversieplaatje van perspex had gemaakt zodat de voeding voor het gat paste. Daarna een aardverbinding gelgd m.b.v. een draadje naar de bevestigingsschroeven en het probleem was over. Die conversie was per se nodig om het maatverschil tussen een 800W AT-servervoeding en een 230W ATX voeding op te vangen.
Dus meneer de topicstarter: ik denk dat je beter een degelijke bevestiging kunt maken. Je moet wel wat lef hebben om je mobo zowat los in je behuizing te hangen... Een avondje geen pc is niet erg hoor. Voor een goeie casemod (of hoe je het noemen wilt) moet je de tijd nemen...

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Op maandag 03 december 2001 10:51 schreef breinonline het volgende:
Je hebt toch ook van die vage plastic bevestigings boutjes? als je je mobo daarmee vastzet issie ook niet geaard en zou gewoon moeten werken. Overigens is mijn pc ook niet geaard en ik merk niets, werkt prima :).
dat wou ik nou ook zeggen, mijn atx kast zit mjet plastic vast, dus dat verhaal van geaardheid gaat niet echt op geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 11:06 schreef Scudo het volgende:
voor een paar tientjes haal je een nieuwe atx kast
en jij bent aan het rotzooien met een oude at kast
waar je alles half los in hebt zitten met het risico
dat allse kapot gaat
daar snap ik nou niks van |:(
als je nou persee een bigtower wil hebben en er geen 200 gulden voor over hebt?
en allleen me mobo zit niet helemaal zoals het hoort vast maar hij zit vast!! :)
alleen niet me schroefjes of iets dergelijks :o

Verwijderd

Topicstarter
a wat the hell jullie je zin ga wel boutjes moertjes en een goeie boor kopen want mijn boortjes kommen er nie goed doorheen :(
(kast is ong 5mm dik)

Verwijderd

Oww, je hebt al een serverkast? dan snap ik niet wat je zit te prutsen... die van mij was overigens helemaal voor nop :)

Verwijderd

Je kunt bij elke electronicaboer van die zelfklevende witte plastic houdertjes kopen.. Die steek je in de gaten van je mobo, dan het stripje eraf (zodat hij gaat plakken) en daarna leg je je mobo terug op de plaats waar hij moet zitten.

Klaar. Totale kosten, iets van 5 piek voor de houdertjes.

Hoe die krengen precies heten weet ik niet.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Op maandag 03 december 2001 16:14 schreef hezik het volgende:
Afstandhouders geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 16:14 schreef hezik het volgende:
Je kunt bij elke electronicaboer van die zelfklevende witte plastic houdertjes kopen.. Die steek je in de gaten van je mobo, dan het stripje eraf (zodat hij gaat plakken) en daarna leg je je mobo terug op de plaats waar hij moet zitten.

Klaar. Totale kosten, iets van 5 piek voor de houdertjes.

kijk daar heb ik teminste wat aan ;)

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
5 mm dik metaal?

ROFL

zo'n dik plaatstaal gebruiken ze enkel in gepanserde voertuigen. Overdrijven is ook een vak hoor.

Vraagje, waarom ben je zo zeker dat het de fout van de kast is?

Ik zou eens checken of de achterzijde van je mobo nergens contact kan maken, want voor de rest zou die constructie zeer weinig invloed mogen hebben.

Verwijderd

Oh ja, een euveltje waar ik mee zat: die kast van mij had veel meer bevestigingspunten dan de 6 die nodig zijn voor mijn mobo. Als jij er meer dan 6 hebt, zou ik de overbodige, fout geplaatste busjes eruit halen...

Verwijderd

Topicstarter
5 mm is wel wat dik ( kan je iop je kast schieten :o )
maarja ik laat m dus gewoon zo en ga denk windoows opnieuw installen.
mischien is me harddisk wel brak :(

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 20:17 schreef seadive87 het volgende:
En dan vraag jij je nog af waarom ie vreemd doet soms.

Blijkbaar ben je niet echt slim bezig geweest.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is t probleem al opgelost :Y) .
ik hb m nu ff denken 24 uurtjes aan staan en geen vastlopers gehad :)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 08:59

Stoney3K

Flatsehats!

Wat ik met me 486 geflikt heb:
Ik heb gewoon een oude muismat genomen ter isolatie... daar wat gaatjes inprikken... busjes erdoor en klaar! Werkt als normaal!

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 13:26 schreef seadive87 het volgende:

[..]

als je nou persee een bigtower wil hebben en er geen 200 gulden voor over hebt?
en allleen me mobo zit niet helemaal zoals het hoort vast maar hij zit vast!! :)
alleen niet me schroefjes of iets dergelijks :o
Alleen me mobo?????
dat is toch 1 van de meest gevoelige onderdelen
in een computer??samen met het geheugen |:(

en een bigtower kun je op een beurs al voor 115,- kopen
Pagina: 1