error met Elsa Synergy II-32 (3e poging)

Pagina: 1
Acties:

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Als ik de Compaq AP200 opstart, krijg ik een 'option Rom Checksum error'.

Nou moet ik van Politie-klaas moderator erbij zeggen wat ik allemaal al geprobeerd heb, dus dat doe ik dan maar even:

1) ik heb op de Compaq site me de pestpokke gezocht naar de foutmelding, maar alle oplossingen die ze aandragen hebben geen betrekking op het probleem
2) ik heb hier op GoT gezocht naar alle subjects met Elsa erin en met Compaq, maar geen bevredigend resultaat
3) ik heb op Google gezocht naar de combinatie 'elsa' en 'option rom checksum error', zonder 1 hit!

{edit}
Oja, ik heb ook andere PCI-slots geprobeerd, maar dat maakte ook niet uit.
{/edit}

Dus als er nog iemand snel genoeg is om te reageren, voordat Sinterklaas er een slotje opgooit omdat ik niet zeg welke kleur m'n gordijnen hebben :O, geef dan ff een hint of oplossing...

Als je dit leest, maar je mag al niet meer reageren, doe het dan ff via de e-mail...

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-08 18:34
Op zondag 02 december 2001 19:47 schreef AxiMaxi het volgende:
Als ik de Compaq AP200 opstart, krijg ik een 'option Rom Checksum error'.
Waarom zou dit iets met je videokaart te maken hebben? Ik zou eerst maar eens de BIOS induiken en kijken of daar iets fout staat.

• AxiMaxi
Ja, is waar ook... vergeet ik toch nog wat te zeggen:
de melding treedt pas op sinds er een andere videokaart in de computer zit. Daarvoor ging het goed.
We hebben nog een andere Compaq staan waar eenzelfde Elsa in gegaan is: ook error sindsdien.

Maar euh... ik weet niet of je wel 's in de BIOS van een Compaq hebt gekeken, maar daar valt weinig aan te 'tweaken'.
Je kan de meeste settings alleen maar bekijken en niets aan wijzigen.

En de settings die je kan wijzigen zijn niet van invloed op de foutmelding, voor zover de computer het sowieso nog doet als je wat verandert.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-08 18:34
Op zondag 02 december 2001 22:22 schreef AxiMaxi het volgende:
Maar euh... ik weet niet of je wel 's in de BIOS van een Compaq hebt gekeken, maar daar valt weinig aan te 'tweaken'.
Je kan de meeste settings alleen maar bekijken en niets aan wijzigen.

En de settings die je kan wijzigen zijn niet van invloed op de foutmelding, voor zover de computer het sowieso nog doet als je wat verandert.
Ja, ik heb menig Compaq bios gezien en vooral in de oudere modellen (oude Deskpro's, Proliants) en daar kan je nog wel het een en ander instellen. Bij de nieuwere modellen blijft er inderdaad weinig over. Maximaal 10 settings in m'n laptop bijv.

Heb je al geprobeerd om er een nieuwe Rompaq in te flashen? Wie weet lost dit het probleem op.

• AxiMaxi
Nah, het bleek dus dat het een update van het RomPaq was.
Probleem bij eerdere zoekpogingen bleek dat de ELSA fout wel werd gemeld bij een SoftPaq die je met allerlei SSM of Remote Managers kon gebruiken, maar niet bij de allom bekende Flash Flop...
Overigens vond ik die ELSA fout niet met de zoek-functie, maar met de alles-wat-van-toepassing-was-opvragen-en-helemaal-doorlezen functie.

Dus... nu doet'ie 't.