Voor degenen die geïnteresseerd zijn in het gebruiken van popup-vensters zoals die in MSN Messenger zitten, en die met Delphi werken heb ik een open-source component geschreven.
Het kan makkelijk in je bestaande Delphi-programma's worden geïntegreerd, en is niet moeilijk in gebruik. Je kunt van tevoren een aantal eigenschappen instellen, en daarna met één aanroep van een procedure het popup-venster op het scherm zetten. Als het nodig is, kun je met een OnClick event bepalen of er geklikt is op/in het popupvenster.
Features:
+ url opgeven om te openen in standaard-webbrowser
+ lettertype (gewoon/mouseover) instellen
+ scrollsnelheid kan worden ingesteld
+ popup komt automatisch in de goede hoek van het scherm
+ eigen icoon is op te geven voor popupvenster
+ 2-color gradients mogelijk, je kunt de gradients geheel instellen:
* begin/eind-kleur
* richting (horizontaal/verticaal)
+ breedte en hoogte zijn ook aanpasbaar
Ik heb een kleine site gemaakt voor dit component, het adres daarvan is: http://www.jwbsoftware.f2s.com/delphi/
Aangezien het open-source is, mag je er in wijzigen wat je wil, maar als je iets leuks hebt, zoals een geweldige nieuwe feature, zou het leuk zijn mij daarvan op de hoogte te stellen, zodat ik het kan integreren in de officiële versie die op mijn site staat.
Het kan makkelijk in je bestaande Delphi-programma's worden geïntegreerd, en is niet moeilijk in gebruik. Je kunt van tevoren een aantal eigenschappen instellen, en daarna met één aanroep van een procedure het popup-venster op het scherm zetten. Als het nodig is, kun je met een OnClick event bepalen of er geklikt is op/in het popupvenster.
Features:
+ url opgeven om te openen in standaard-webbrowser
+ lettertype (gewoon/mouseover) instellen
+ scrollsnelheid kan worden ingesteld
+ popup komt automatisch in de goede hoek van het scherm
+ eigen icoon is op te geven voor popupvenster
+ 2-color gradients mogelijk, je kunt de gradients geheel instellen:
* begin/eind-kleur
* richting (horizontaal/verticaal)
+ breedte en hoogte zijn ook aanpasbaar
Ik heb een kleine site gemaakt voor dit component, het adres daarvan is: http://www.jwbsoftware.f2s.com/delphi/
Aangezien het open-source is, mag je er in wijzigen wat je wil, maar als je iets leuks hebt, zoals een geweldige nieuwe feature, zou het leuk zijn mij daarvan op de hoogte te stellen, zodat ik het kan integreren in de officiële versie die op mijn site staat.