Toon posts:

[Delphi] MSN popup-vensters

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in het gebruiken van popup-vensters zoals die in MSN Messenger zitten, en die met Delphi werken heb ik een open-source component geschreven.

Het kan makkelijk in je bestaande Delphi-programma's worden geïntegreerd, en is niet moeilijk in gebruik. Je kunt van tevoren een aantal eigenschappen instellen, en daarna met één aanroep van een procedure het popup-venster op het scherm zetten. Als het nodig is, kun je met een OnClick event bepalen of er geklikt is op/in het popupvenster.

Features:
+ url opgeven om te openen in standaard-webbrowser
+ lettertype (gewoon/mouseover) instellen
+ scrollsnelheid kan worden ingesteld
+ popup komt automatisch in de goede hoek van het scherm
+ eigen icoon is op te geven voor popupvenster
+ 2-color gradients mogelijk, je kunt de gradients geheel instellen:
* begin/eind-kleur
* richting (horizontaal/verticaal)
+ breedte en hoogte zijn ook aanpasbaar

Ik heb een kleine site gemaakt voor dit component, het adres daarvan is: http://www.jwbsoftware.f2s.com/delphi/

Aangezien het open-source is, mag je er in wijzigen wat je wil, maar als je iets leuks hebt, zoals een geweldige nieuwe feature, zou het leuk zijn mij daarvan op de hoogte te stellen, zodat ik het kan integreren in de officiële versie die op mijn site staat.

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Heel leuk idee! Bedankt!

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Werkt perfect.

* jelmervos heeft hem mogen testen!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
cool! Thx! :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Delpix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11-2021

Delpix

Alanis Fan

Lijkt me een leuk component. Die ga ik morge meteen uitproberen. :)

tip: Voeg een screenshot toe aan je site. Dan weten bezoekers een beetje hoe je component er uit ziet :+

...beter bekend als AMFan

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 21:19 schreef Delpix het volgende:
Lijkt me een leuk component. Die ga ik morge meteen uitproberen. :)

tip: Voeg een screenshot toe aan je site. Dan weten bezoekers een beetje hoe je component er uit ziet :+
Bezoekers kunnen nu zien hoe het component er uitziet, op de site staan twee screenshots. Verheug je alvast maar :)

Verwijderd

Ik heb het niet gedownload.

Wat gebeurt er als je b.v. twee of meerdere popups laat zien? Komen ze onder elkaar te staan?

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 12:17

YpS

gege leuk idee lekker wreed! f*cken met MSN :P 8-)

* YpS is confused
ik heb hem gedownload maarre hoe kom ik aan delphi 6 ? moet het gekocht zijn of is het shareware, zo ja waar kan ik het vinden ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 22:24 schreef Single Guy het volgende:
Ik heb het niet gedownload.

Wat gebeurt er als je b.v. twee of meerdere popups laat zien? Komen ze onder elkaar te staan?
Ze komen op dezelfde plek, dus als het ware over elkaar heen. Als je de een wegklikt, zie je de ander.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 22:30 schreef YpS het volgende:
gege leuk idee lekker wreed! f*cken met MSN :P 8-)

* YpS is confused
ik heb hem gedownload maarre hoe kom ik aan delphi 6 ? moet het gekocht zijn of is het shareware, zo ja waar kan ik het vinden ?
Het is bedoeld voor programmeurs die Delphi 6 zelf al hebben, en die net zulke vensterstjes willen maken als die van MSN Messenger. De enige relatie met MSN is dat de vensterjes er op LIJKEN, het heeft niets te maken met 'f*cken met MSN' ofzo.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:04

rik

Werkt het ook in D4?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 22:54 schreef rik het volgende:
Werkt het ook in D4?
Dat heb ik niet... Dus als jij het zou kunnen testen, weet ik het ook meteen. Zou ik leuk van je vinden als je er ff naar zou kijken.

Verwijderd

Werkt niet in 4/5.

Maar is een simpeler aanpassing (OnEnter bestaat niet, dus dat wordt on OnMouseMove met een Bool)

Verwijderd

hmm, open source..

sta ik wel in de bron vermeld wegens hulp bij problemen? :)

(bovenstaande niet serieus nemen aub)

mooi werk :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 13:06 schreef robh het volgende:
Werkt niet in 4/5.

Maar is een simpeler aanpassing (OnEnter bestaat niet, dus dat wordt on OnMouseMove met een Bool)
Wát werkt er precies niet in D4/5 ?

En wat bedoel je met die aanpassing, wat moet er aangepast worden zodat het wel zou werken in D4/5 ? OnEnter gebruik ik namelijk niet, ik heb er alleen een OnClick in zitten als event.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 13:08 schreef hezik het volgende:
sta ik wel in de bron vermeld wegens hulp bij problemen? :)
Zie dit open-source component maar als een bedankje voor jouw geweldige hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuwe versie van het Delphi TMSNPopUp-component. Dit component wordt ook gebruikt in HotTopic, het programma van jelmervos om GoT-threads mee te volgen.

De laatste versie van TMSNPopUp is 2.0, en bevat de volgende wijzigingen tov de vorige versie:

[changelog]
+ improved text positioning
+ added cursor property
+ popup window doesn't steal focus anymore
+ added Title + TitleFont properties
+ enhanced scrolling code
[/changelog]

Op deze url: http://people.zeelandnet.nl/famboek/tmsnpopup/ is de laatste versie te downloaden.
Pagina: 1