Sirene na verlagen Vcore???

Pagina: 1
Acties:

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:10

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Hallo Mede-tweakers.

Vandaag besloot ik, na goede voorzorgsmaatregelen kwa koeling te treffen, mijn 1-jarige Amd Athlon 1200@200FSB met AXIA core eens even een schop onder zijn kont te geven.

Na wat prutsen in de bios had ik het hele zaakje al gauw op 12x111=1.33Ghz lopen. Niks mis mee. Geheugen netjes op 148Mhz.

Nu was het wel leuk om m'n Crucial geheugen op 150Mhz te laten draaien. Het is er per slot van rekening voor gemaakt.

Echt hoger dan 111Mhz FSB kwam ik niet dus besloot ik de Vcore te verlagen, ik heb van 1,60V tot 1,85V geprobeerd, steeds met hetzelfde resultaat.

Tot de laatste keer, toen ik de Vcore in de bios naar 1.55V heb gezet. De PC starte niet meer op. Het beeld blijft zwart, en op het moment dat je zou verwachten dat het scherm aanspringt, klinkt er een politie achtige sirene uit de pc speaker. :?

Ik dacht dat dat misschien die beveiliging is, als de proc-koeler te weining of geen toeren maakt, maar dat is ondertussen allemaal gechecked.

Iemand een idee? Ik had de proc stabiel lopen op 1.33Ghz met 38Graden.

Is hij misschien.....
(slik) ...... dood :'(

Ik heb ook al geprobeer m'n battery er uit te prutsen en de bios te resetten. Op m'n A7v zit geen jumper, maar 2 soldeerpadjes. Ook heb ik al handmatig de settings goed gezet met de jumpers. Multi-> 12X. FSB-> 100Mhz. Vcore-> 1.65V.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Probeer gewoon via de jumpers Vcore op 1.75 te zetten (da's namelijk z'n default, en voor de rest inderdaad alles ook op default!)

Dan zou hij gewoon weer op moeten komen..

Een andere truuk is misschien om je proc er eens een keer uit te halen, en dan opstarten, daarna de proc er weer in.. Als het goed is springt de bios dan ook weer terug naar de default waarden..

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jouw mobo heeft een KT133 chipset. En die kunnen gewoon niet veel verder dan 110. Dat jij de 111 FSB is eigenlijk best hoog.

Het ligt dus aan je mobo

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Probeer gewoon via de jumpers Vcore op 1.75 te zetten (da's namelijk z'n default, en voor de rest inderdaad alles ook op default!)
Dan zou hij gewoon weer op moeten komen..

Een andere truuk is misschien om je proc er eens een keer uit te halen, en dan opstarten, daarna de proc er weer in.. Als het goed is springt de bios dan ook weer terug naar de default waarden..
Net geprobeerd. Met of zonder Proc één sirene! :P
Heb tijdens de gelegenheid er maar even artic silver II op gesmeerd.

Probleem is dat ik hier in een boerengat woon. Niemand in de buurt kan mij ff z'n AMD'tje lenen om te zien of die van mij (naar alle waarschijnlijkheid) dood is.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Jouw mobo heeft een KT133 chipset. En die kunnen gewoon niet veel verder dan 110. Dat jij de 111 FSB is eigenlijk best hoog.
Het ligt dus aan je mobo
Welke chipset kan dan wel verder volgens jouw?
Uiteraard met SDRAM onboard/socket A

bvd.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 19:05 schreef McLambo het volgende:

[..]

Welke chipset kan dan wel verder volgens jouw?
Uiteraard met SDRAM onboard/socket A

bvd.
iets met de KT133A of beter (die ondersteunen namelijk officieel 133Mhz FSB)

nog een opmerking: je wilde verder overklokken door je Vcore lager???? te zetten ? dat is vrij tegendraats laat ik zo zeggen, omhoog als je verder wilt met die Vcore :):)

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Volgens mij is er iets goed naar de kl*ten.

heb al een pci videokaart geprobeerd.
Nog geen ander geheugen. Ik verwacht niet dat DAT kapot is aangezien het pc150 is, en die snelheid had ik nog niet bereikt.

Zou het helpen als ik de pc eens een tijd (paar uur) uit laat staan?

Verwijderd

Bios resetten wil ook wel helpen.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Already did that.
Kheb gewoon de battery er een tijd uitgelaten, dat mocht zelfs niet helpen.

Mooiste zou wezen als men alle onderdelen dubbel als reserve had. maarja.....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op zondag 02 december 2001 19:10 schreef GiGNiC het volgende:
nog een opmerking: je wilde verder overklokken door je Vcore lager???? te zetten ? dat is vrij tegendraats laat ik zo zeggen, omhoog als je verder wilt met die Vcore :):)
Mjah, dat is op zich niet zo vreemd hoor.. Door een lagere Vcore te gebruiken ontwikkeld de processor minder hitte.. Daardoor kan hij soms inderdaad hoger komen..
(maargoed, dit is wel ergens terug te vinden in de ocm-topics ;))

Maargoed, ik vrees voor de topicstarter dat hij toch effe iemand moet vinden met een amd-systeempje om effe wat uit te wisselen en te proberen...

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op zondag 02 december 2001 19:36 schreef McLambo het volgende:
Already did that.
Kheb gewoon de battery er een tijd uitgelaten, dat mocht zelfs niet helpen.

Mooiste zou wezen als men alle onderdelen dubbel als reserve had. maarja.....
Je moet vaak de batterij EN de 220 eruit halen.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je moet die 2 soldeerpuntjes kortsluiten, das het enige wat bij mij hielp toen ie niks meer deed. Je proc is niet kapot, daar ben ik wel zeker van. Je mobo probeert nu gewoon met te weinig vcore te booten en dat gaat gewoon niet. Pak een schroevendraaier, daar ging het bij mij prima mee.

MechWarrior || Monsters Game

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Nou mannen/vrouwen,

bedankt voor alle goede raad tot zo ver.

Ik blijf proberen!

McLambo

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Lieve mensen!

Goed Nieuws!!

Ik had vanavond om half 8 de hoop opgegeven.
Ik ben naar mijn vriendin geweest, en had al helemaal in gedachten om een kt133a plankie te halen enzo. Hoe vertel je dat je vriendin(jaja).

Maar goed, ik kom nu terug, (half 12) zet de pc aan, en...

Ik heb beeld. ja ja ja...

hoppa, hij doet het weeer!
nogmaals thankx voor alle reacties! *D
Pagina: 1