Toon posts:

3Com ethernetkaart start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de afgelopen 3 weken heb ik mijn systeem verschillende malen geformateerd en vervolgens weer opnieuw geïnstalleerd, alleen om mijn 3Com ethernetkaart aan de praat te krijgen in XP :( . Ik heb een 3C900B TPO ethernet kaart van 3Com. Ik krijg telkens de volgende foutmelding:
Apparaat start niet (code 10).
Ik installeer de drivers opnieuw maar ook dat helpt niet. Ik heb ook geprobeerd tijdens de installatie de 3Com kaart te configureren (gateway, ip adres etc.) Ook dit helpt niet. (Twee maanden geleden toen ik XP voor het eerst installeerde deed de kaart het wel.) Kan iemand mij plz hiermee helpen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je hem niet in een ander PCI slot duwen.

Verwijderd

Hoi Wolferine
Ik zou maar eens aan de mogelijkheid denken dat je netwerk kaart overleden kan zijn.ik had het namelijk ook met mijn kaart,van de ene op de andere dag geen internet meer,een aantal foutmeldingen,een nieuwe kaart erin en alles deed het weer.
ck

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zet wanneer mogelijk in je BIOS 'Plug and Play aware OS' uit.
Zet wanneer mogelijk in je BIOS 'ACPI' aan.

Doet hij het nog wel in een ander systeem?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga die kaart in een ander PCI slot stoppen.Ik vertel zo of het werkte. Die kaart doet het wel in Windows 98, maar niet in XP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de kaart in een ander PCI slot gestopt en XP opgestart, krijg dan weer dezelfde foutmelding :( . Voor ik van PCI slot verwisselde heb ik eerst geprobeerd wat MauritsvanBaerle zei. Maar ik heb Plug & play aware OS niet gevonden en ook ACPI niet.

Moet ik dan toch een andere kaart gaan kopen zoals captainkirk dat aanraadt.

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Ho ho, wacht even met een andere kaart kopen. Zelfs als hij stuk is hoeft dat niet bij 3Com! 3Com heeft nl. op al haar kaartjes LEVENSLANGE garantie.

Vorig jaar zelf een 2e (3e, 4e?) hands kaartje gekocht. Kreeg die met geen mogelijkheid aan de praat. Na het nodige surfen naar een oplossing uiteindelijk de technical support club van 3Com gebeld. "Och meneer, waarom zo diep zoeken? Als hij stuk is krijgt u toch gewoon voor nop een nieuwe." Dat ik (eerlijk als ik ben) niet de eerste eigenaar was en daarom ook geen doosje, papieren o.i.d. had maakte allemaal niets uit. Kreeg een formulier per fax en kon de kaart opsturen naar Hoofddorp. Zij (UPS) stuurden het door naar UK. Binnen 10 dagen viel een fonkel nieuw exemplaar (van hetzelfde type) bij mij in de bus. Geheel compleet in door, met handleiding, drivers etc.

Dus, stoei desnoods nog even met het configuratie bestandje wat bij de driver zit (heet zoiets als 3c9xxx.exe), maar stop daarna en neem met 3Com contact op.

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks a lot Roba voor de tip. Yep ik dacht al om de technical support te bellen. :)

Nadeel is wel dat ik dan in die tussen tijd mijn internet moet missen of zal ik dan gewoon een tijdje via de telefoon moeten.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 21:04 schreef Wolverine het volgende:
Thanks a lot Roba voor de tip. Yep ik dacht al om de technical support te bellen. :)

Nadeel is wel dat ik dan in die tussen tijd mijn internet moet missen of zal ik dan gewoon een tijdje via de telefoon moeten.
Of koop een realtek kaartje voor 25 piek en verkoop die als je 3Com terug is voor 15... Is goedkoper dan tikken >:)

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Ik kan me vergissen maar is dit ondertussen niet een bekend probleem met 3com, ik heb er nl al enige topics hier over langs zien gaan.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1