Kort nieuws ondergesneeuwd?

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Het valt me op dat er steeds meer "echt" nieuws komt op de FP, das heel goed. Wat me ook opvalt is dat er weinig kort nieuws is, das wat minder.

In mijn oogpunt zou kort nieuws een doorlopend balkje moeten zijn met veel nieuws, alla CNN. Dus veel kort nieuws al is het niet echt belangrijk.

Zijn de nieuwslinks dan niet goed?
Dat is niks, want je kan er helemaal niet op reageren op opvallende dingen. Er moet verder gebouwd worden op die nieuwslinks.

Er moet een mengeling komen tussen nieuwslinks en kort nieuws. Kort nieuws moet nog kleiner worden, dus met alleen een quote en soms een klein stukje tekst (1-2 regels0 ter verduidelijking. Dus de nieuwslinks moeten er allemaal zo uit komen te zien. Ook moeten er meer nieuwslinks komen, maar dat ligt waarschijnlijk aan de submitters. Volgens mij bespaart dit nieuwsposter ook tijd.

Conclusie: Kort nieuws meer priority geven, nieuwslinks met kort nieuws samenvoegen en een iets andere opzet.

Dat was mijn mening. Wat vinden jullie ervan?

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 18:48 schreef WaarAnders het volgende:
Het valt me op dat er steeds meer "echt" nieuws komt op de FP, das heel goed. Wat me ook opvalt is dat er weinig kort nieuws is, das wat minder.
Ik vind echt nieuws belangrijker dan shorts, die zijn eigenlijk maar bijzaak. Maar ja, jij wil nieuwsposter worden dus moet je ons het idee geven dat jij ook nodig bent :P. Hm, ik ben flauw. Maakt niet uit :), altijd fijn als mensen meedenken hoor.
In mijn oogpunt zou kort nieuws een doorlopend balkje moeten zijn met veel nieuws, alla CNN. Dus veel kort nieuws al is het niet echt belangrijk.
Vind ik op zich een goed idee, alleen lastig uit te voeren. Zoveel nieuws dat je in een regel kan vertellen is er ook weer niet, het meeste komt gewoon in aanmerking voor een echte posting.
Er moet een mengeling komen tussen nieuwslinks en kort nieuws. Kort nieuws moet nog kleiner worden, dus met alleen een quote en soms een klein stukje tekst (1-2 regels0 ter verduidelijking. Dus de nieuwslinks moeten er allemaal zo uit komen te zien. Ook moeten er meer nieuwslinks komen, maar dat ligt waarschijnlijk aan de submitters. Volgens mij bespaart dit nieuwsposter ook tijd.
Zoals ik hierboven al zei, ik vind het normale nieuws het belangrijkste. Nieuwslinks zijn leuk meegenomen, maar ik denk niet dat het goed is om daar zoveel op te focussen.
Conclusie: Kort nieuws meer priority geven, nieuwslinks met kort nieuws samenvoegen en een iets andere opzet.
1. Nee :P
2. Op zich een optie, maar lastig uit te voeren verwacht ik.

• WaarAnders
Op zondag 02 december 2001 19:02 schreef Mark Timmer het volgende:

Ik vind echt nieuws belangrijker dan shorts, die zijn eigenlijk maar bijzaak. Maar ja, jij wil nieuwsposter worden dus moet je ons het idee geven dat jij ook nodig bent :P. Hm, ik ben flauw. Maakt niet uit :), altijd fijn als mensen meedenken hoor.
Deze vraag had ik natuurlijk al verwacht en daarom heb ik ook een antwoord :P . Het zou leuk zijn als er om het half uur weer nieuw nieuws zou zijn, want dan heb je veel te doen op t.net en dan blijf je langer, tenminste ikke. Ennuh over dat ik nieuwsposter wil worden, dat heeft er natuurlijk ook mee te maken, anders had ik er veel minder nagedacht hierover denk ik.
Vind ik op zich een goed idee, alleen lastig uit te voeren. Zoveel nieuws dat je in een regel kan vertellen is er ook weer niet, het meeste komt gewoon in aanmerking voor een echte posting.
Je hoeft ook niks te vertellen, daarvoor is de quote, het gaat er meer om, dat je opmerkingenen ervoer kan maken, reply'en dus.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 17:22
Heb ik me ook al vaak afgevraagd waarom niet veel van die "nieuwslinks" niet simpel als kort nieuws geplaatst worden.

Maarja, ik zie die nieuwslinks nu dan ook meer als kort nieuws.

Een titel, en een link. da's kort nieuws. Desnoods met 1 of 2 regels eige tekst erbij.
Dan kan iedereen er ze eige intressante nieuws uit filteren.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Het valt mij ook op dat er soms dagen achtereen geen shorts geplaatst worden, en dat ik soms het idee heb dat sommige shorts niet zo 'short' zijn en normale nieuwsberichten niet altijd even uitgebreid, maar er valt nog prima mee te leven.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 12:14 schreef m.m het volgende:
Het valt mij ook op dat er soms dagen achtereen geen shorts geplaatst worden, en dat ik soms het idee heb dat sommige shorts niet zo 'short' zijn en normale nieuwsberichten niet altijd even uitgebreid, maar er valt nog prima mee te leven.
De definitie van een 'short' is ook niet dat het perse kort moet zijn, maar meer dat het nieuws eigenlijk net niet belangrijk genoeg is om te posten als normaal nieuws. Daarentegen kunnen korte berichten soms dermate interessant zijn, dat ze toch als normaal nieuws gepost worden.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Je zou die newslinks gewoon ook onderdeel van de site uit kunnen laten maken, inclusief reactie/modereer-systeem...
Als je op zo'n link klikt, ga je direct naar het betreffende externe artikel, en achter die link, zet je een 'reageer'-button.
Klik je daarop, dan ga je naar een pagina, waar de link gewoon vermeld staat in de standaard layout van een nieuwsbericht, inclusief de mogelijkheid van reageren/modereren; alleen zonder verhaaltje...

:?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
Die nieuwslinks zouden best als kort nieuws kunnen vaak, aangezien het meestal de 10000e review is van een bepaald moederbord bijvoorbeeld. Echter ook het fabriceren van een short kost relatief veel tijd (al snel 10 minuten ofzo), en aangezien het normale nieuws tot 3 weken terug niet echt super ging (te weinig) was dus besloten de prioriteiten voor het normale nieuws omhoog te stellen, en de shorts wat minder.

• WaarAnders
aha, dus toch ondergesneeuwd :o :+
Pagina: 1