Resonantie in kast en zijpanelen

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nogal last van resonerende zijpanelen van mijn kast.
Het is een standaard ATX-miditower, met van die zijpanelen aan beide kanten. Deze panelen trillen echter mee, waardoor een zeer irritant geluid ontstaat. Ik heb ze goed vastgeschroeft.

Ik heb weinig fans in de kast. Alleen 2x CPU (dual) en de voeding.

Wat zou ik er aan kunnen doen?

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

type: Resonantie
in search

De vos loopt door het bos.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan de randen aan de binnenkant met wat dik isolatie tape afplakken, dat scheelt al heel wat.
Heb je echt heel veel speling, dan wil een stukej schuimrubber ook wel helpen =)
Als de binnenkant tegen je zijkant komt kan je er ook een stukej stop tegenaan plakken.

Senile! Senile Oekaki

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op zondag 02 december 2001 22:26 schreef _bas_ het volgende:
Je kan de randen aan de binnenkant met wat dik isolatie tape afplakken, dat scheelt al heel wat.
Heb je echt heel veel speling, dan wil een stukej schuimrubber ook wel helpen =)
Als de binnenkant tegen je zijkant komt kan je er ook een stukej stop tegenaan plakken.
Of tapijttegels. Die zijn zwaar genoeg om je kast helemaal niet te laten trillen :)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ook een tip:

zoek uit wat er die trillingen veroorzaakt en zorg ervoor dat dit onderdeel geen trillingen meer af kan geven aan je kast.
bekende trilling veroorzakende onderdelen zijn fans en harde schijven.

schroef deze los en stop er rubber tussen (rubberen ringetjes bijv.) dit rubber houd dan de trillingen tegen...

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36
Ook cdromspelers willen goed resonantie veroorzaken, maar dat zal je wel doorhebben. Als de zijpanelen klapperen zijn die vaak dun, je kan ze verzwaren en / of isoleren met vilt/kurk/tapijttegels. Zorg verder dat de kast zelf stabiel staat op zijn ondergrond. Leg desnoods een baksteen onderin de kast voor verzwaring.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Ik heb hier een computer op een bureau staan en die is normaal best stil, behalve als ik een flesje water op een specifieke plek op mijn bureau zet. Dan krijg je een vrij hard, dof geluid. Als ik hem ergens anders zet werkt het niet en als ik op de plek druk werkt het ook niet.

Resonantie is een vreemd verschijnsel.
Pagina: 1