Ik ben van plan om het geluidsniveau van mijn PC eens flink te gaan verminderen. Op dit moment maken de voeding en de CPU-koeler de meeste herrie. Om dit op te lossen ga ik een AOpen HQ-08 Bigtower kopen icm een Enermax 350 Watt voeding. Welke CPU-koeler (stilste en/of beste kwaliteit) kan ik het beste hierbij aanschaffen?
Verwijderd
WATERRRRRRRRRRRRRRRKOELING!!!!!!!!
F*UCKING STIL,
F*UCKING KOEL,
F*UCKIN STOER,
GEWOON F*UCKING ALLES!
F*UCKING STIL,
F*UCKING KOEL,
F*UCKIN STOER,
GEWOON F*UCKING ALLES!
Verwijderd
Waterkoeling kan ik je zeker aanraden ! Ennuh allan ik denk dat jij even F*CKIN rustig moet gaan doen!
alpha pep66t is the way to go, zekers met een stille panaflo, houd mijn sys op 31 graden
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
Thermaltake Dragon 3 Orb voor als je luchtkoeling wilt.
Waterkoeling beveel ik als beste aan, kan je je proc ook nog flink overclocken.
Waterkoeling beveel ik als beste aan, kan je je proc ook nog flink overclocken.
Waterkoeling valt af, omdat ik student ben en weinig geld heb. Welke "normale" CPU cooler is heel erg stil? Nu heb ik een In-a-Box cpu met een standaard cooler, maar deze maakt echt een tering herrie.
Fuckin duurOp zondag 02 december 2001 18:38 schreef allanzoet het volgende:
F*UCKING STIL,
F*UCKING KOEL,
F*UCKIN STOER,
GEWOON F*UCKING ALLES!
Fuckin risico, als je niet precies weet wat je doet
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Ow, dit zou ik ook wel eens willen weten, alleen hier gaat het om een oem model... Dus niet volledig in een cartridge...
Mijn koeler is wel wat "instabiel" op de core, maar die is ook zo fucking klein! Ik dacht eraan om hem stabiel te maken door links en recht een rubberren stripje tussen cpu en koeler te plaatsten en het contactvlak met Arctic Alumina te doen...
Btw. ik had hiervoor een 400 vloeiend op 4x133MHz draaien (ongeveer vloeiend, draaide stabiel voor een uur ofzo) en deze is al bij 110MHz bus instabiel...
Mijn koeler is wel wat "instabiel" op de core, maar die is ook zo fucking klein! Ik dacht eraan om hem stabiel te maken door links en recht een rubberren stripje tussen cpu en koeler te plaatsten en het contactvlak met Arctic Alumina te doen...
Btw. ik had hiervoor een 400 vloeiend op 4x133MHz draaien (ongeveer vloeiend, draaide stabiel voor een uur ofzo) en deze is al bij 110MHz bus instabiel...
Je kunt de WC natuurlijk ook zelf maken, ben ik ook van plan. maar wil mn koelvin laten zitten..Op zondag 02 december 2001 20:19 schreef TweakersOnly het volgende:
Waterkoeling valt af, omdat ik student ben en weinig geld heb. Welke "normale" CPU cooler is heel erg stil? Nu heb ik een In-a-Box cpu met een standaard cooler, maar deze maakt echt een tering herrie.
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
Minder schreeuwen mag ook welOp zondag 02 december 2001 18:38 schreef allanzoet het volgende:
F*UCKING STIL,
F*UCKING KOEL,
F*UCKIN STOER,
GEWOON F*UCKING ALLES!
Waterkoeling is heel leuk ja... maar eigenlijk overbodig als je een P3 800 standaard laat lopen...
Zoveel warmte produceert het dingetje niet..
Simpele coolermaster is al voldoende..
Mischien een ander merk als die het stiller kan
BTW hoe warm mag een P3 733 worden? en hoe hoog kan ik hem overclokken met een leuke home made wc? wat zijn dan de temps?
Verwijderd
Hoe warm die mag worden... bij 70 a 80 graden moet het wel ophouden...Op zondag 02 december 2001 22:05 schreef RamShackle het volgende:
BTW hoe warm mag een P3 733 worden? en hoe hoog kan ik hem overclokken met een leuke home made wc? wat zijn dan de temps?
Overclocken is altijd afhankelijk van de kwaliteit van je proc en mem.
Kan zijn dat je je FSB 5 Mhz verhoogt en dat je pc op z'n bek loopt... moet je een beetje mazzel mee hebben..
Rustig stapje voor stapje opkloken en testen
Mijn proc word niet warmer dan zo'n 40 graden.. maar ik wacht nog op m'n radiator
Dan zal het wel kouder worden..
Hoe warm jou proc zal worden... geen idee... is een kwestie van proberen.
suc6
dus 33 graden idle is lekker koud. (stressed ligt ie vaak nog kouder) mn mobo ik 27 graden. heb dan ook 8x8 in zijkant. Kan ik dubbel koelen? lucht en water.(als je het spul laat zitten en een wc erbij in bouwt) BV als ik wc aan wil zetten blijft de fan lopen en koelt ie ok met water... zou dat kunnen?
Verwijderd
begrijp ik je goed.. en een waterjacket en daarop een koelblok met fan ?Op zondag 02 december 2001 22:14 schreef RamShackle het volgende:
dus 33 graden idle is lekker koud. (stressed ligt ie vaak nog kouder) mn mobo ik 27 graden. heb dan ook 8x8 in zijkant. Kan ik dubbel koelen? lucht en water.(als je het spul laat zitten en een wc erbij in bouwt) BV als ik wc aan wil zetten blijft de fan lopen en koelt ie ok met water... zou dat kunnen?
een radiator is aanzienlijk beter..
mijn 3 500 wordt passief gekoelt...Dat is met een Heatsink gedaan en in mijn voeding zit 1 venti...een grotere dan normaal...met een kap eroverheen die over me proccessor hangt...is superstil..:)
Verwijderd
Hoe kan ik mijn pc stiller maken?? Doe er een DRagon Orb 3 in. Niet dus, ik heb hem zelf, en hij maakt een kloteherrie, maar ik vind het niet erg, want hij koelt heel erg relaxt. Als je je kast goed isoleert, of het geluid maakt niks uit, is dat kwa prijs/kwaliteit zeker een van de beste. SuccesOp zondag 02 december 2001 20:11 schreef CaseBuster het volgende:
Thermaltake Dragon 3 Orb voor als je luchtkoeling wilt.
nee gewoon een heatsink met koeler en in het midden van de heatsink een blokkie koper met 2 aansluitingen voort water.Op zondag 02 december 2001 22:17 schreef DRG het volgende:
[..]
begrijp ik je goed.. en een waterjacket en daarop een koelblok met fan ?
een radiator is aanzienlijk beter..
Verwijderd
heeft geen zin.. daarvoor is de radiator..Op zondag 02 december 2001 22:21 schreef RamShackle het volgende:
[..]
nee gewoon een heatsink met koeler en in het midden van de heatsink een blokkie koper met 2 aansluitingen voort water.
Ik hoorde via de Regenboog computers dat Zalman koelers nogal stil zijn. Klopt dit? Of moet ik toch een andere koeler nemen, die stiller is?
Verwijderd
pak de standaard INTEL cooler
RETEGOED... en RETESTIL
het toerental wil nix zeggen want hij draait maar 4200

Grz
RETEGOED... en RETESTIL
het toerental wil nix zeggen want hij draait maar 4200
Grz
Pagina: 1