• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:19
we hebben een tel rekening gekregen.... met daarop 350 piek aan service nummers!! dit nummer is : 0906-2020909

hoe kan ik achterhalen wat voor nummer het is? het is een inbel nummer, maar ik heb het niet geinstalleerd op de pc en kan het ook niet meer nakijken.. ( nieuwe install + kabel nu )

please help me

https://wren.co/join/Devian

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

Bel het eens? :?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:49
Staat 0906 niet voor sexnummers?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Devian
als ik het bel krijg ik dus een computer aan de lijn... ( veel gepiep dus )

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op zondag 02 december 2001 18:31 schreef THEF_Pino het volgende:
Staat 0906 niet voor sexnummers?
volgens mij wel.

voor gewone bedrijven is het toch 0900?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Fest
  • Niet online
Heb je niet een keer per ongeluk een progje binnengehaald van een sexsite die automatisch inbelt naar dat nummer?

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op zondag 02 december 2001 18:32 schreef skinhead het volgende:
sexdailer (hoe schrijf je dat?)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ben bang dat je een verkeerd proggie hebt geinstalleerd :o

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op zondag 02 december 2001 18:34 schreef Sequence het volgende:
ben bang dat je een verkeerd proggie hebt geinstalleerd :o
denk ik ook.

was laatst wat over op kassa

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Heb je niet een keer per ongeluk >:) een progje binnengehaald van een sexsite die automatisch inbelt naar dat nummer?
Zoiets doe je toch niet per ongeluk? Nou ja, als jij het zegt...
Op zondag 02 december 2001 18:32 schreef skinhead het volgende:
Ik zou niet nog een keer bellen, voor je het weet is je telefoonrekening weer per ongeluk heel hoog :z.

• Devian
ik niet, het komt niet van mijn pc namelijk, en zo achterlijk ben ik niet.

Ik kan me wel heel vaag herinneren dat het bij de inbelnummers bij stond, en dat het ( weet niet zeker ) SMS heette..... maar het is op mijn ma's pc gedaan, en ma weet ook niet hoe het daar komt

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

wat heeft jouw moeder speciale hobbies >:) ;)
maareh, je kan er weinig tegen doen, rekening zul je toch moeten betalen en het 99% zeker dat je dan zo'n "sexdailer" hebt gehad..

Verwijderd

klote voor je, je hebt idd vrijwel zeker zo'n proggie gedownload, en je moet daar toestemming voor gegeven hebben en dus kun je er niks aan doen...ik zal wel als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen en je pc _nu_ formateren

• Devian
ikzelf heber toendertijd ook 1x mee ingebeld... en je kon er ook gewoon op internetten... meer weet ik er niet van. ( mag niet zo veel op ma's pc komen... dat mens wil alles zelf instellen/installeren.. en aangezien ik een eigen pc heb is haar pc bijna verboden terrein )

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Jah, is idd zo'n sexdialer. Krijg je (bijna) automatisch geinstaleert als je op zo'n site komt met iets in de trant van cybererotica erop. Maar volgens mij stelt ie zichzelf niet in als standaardverbinding. (kan natuurlijka altijd mogelijk zijn dat ie dat WEL doet, maar ik dacht van niet.)

(en nou geen vragen gaan stellen hoe ik dit allemaal weet plz)

Greetzzz, ThaDuck

Flap

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 07:16

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ja, 0906=sexlijn, je kan geen show meer kijken na 23.00 uur of je ziet er wel 15 voorbij komen...

Als de topicstarter telefooninternet (56k) heeft is het waarschijnlijk een programma idd, 350 gulden is zo'n 233 minuten, da's 4 uur, van 20.00-0.00 hrmm... zou goed kunnen.

Wat je verder nog kunt doen is 0800-0429 bellen (vanaf je huisnummer) en een code aanvragen voor telefoonrekeningspecificatie via internet aanvragen.

Zo kun je precies zien wanneer dat telefoontje (of meerdere) heeft plaatsgevonden en is het makkelijker te achterhalen wat het was/is.

Mocht dit nou allemaal niet werken kun je altijd nog je register doorzoeken op termen als 0906-xxx- blaat blaat

succes!

Dividend for Starters

Verwijderd

misschien ook een goed idee om die nummers te laten blokkeren, zodat je ze niet eens KAN bellen al zou je dat willen

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Op zondag 02 december 2001 18:36 schreef skinhead het volgende:

Ik kan me wel heel vaag herinneren dat het bij de inbelnummers bij stond, en dat het ( weet niet zeker ) SMS heette..... maar het is op mijn ma's pc gedaan, en ma weet ook niet hoe het daar komt
Misschien moet je ma eens met je pa praten ;)

Vandaag geen signature

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
0906 nummers zijn inderdaad voor sex-hosts. Je hebt waarschijnlijk tijdens het bezoeken van minder legale ;) sites een dialertje gedownload, die zichzelf meteen als default internetverbinding zet.

Je belt dan ineens naar een 1 gulden per minuut lijntje, waarmee je toevallig ook kunt internetten, dus het verschil merk je inderdaad alleen op je telefoonrekening.....

Iemand in julie familie heeft stoute dingetjes gedaan >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op zondag 02 december 2001 18:36 schreef skinhead het volgende:

Ik kan me wel heel vaag herinneren dat het bij de inbelnummers bij stond, en dat het ( weet niet zeker ) SMS (SadoMasochistische Seks? >:). Zo'n mannetje ben jij dus :P ) heette..... maar het is op mijn ma's pc gedaan, en ma weet ook niet hoe het daar komt

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

"maar het is op mijn ma's pc gedaan, en ma weet ook niet hoe het daar komt"

Zou ik ook zeggen ;)

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

hihi ff loos:)

Ik vind dit wel grappig eigenlijk :)

Maar ehh meestal krijg je toch zown pop up, tja en als je dan al aan het wegklikken was omdat je ma boven kwam :9 en er steeds meer pop ups kwamen hebbie misschien op yes download now gedrukt :) maar wel raar, ik heb dat ook 1 keer gehad en toen moest je toch echt nog wat installeren :? (ben niet zown sms mannetje, maar dat heb je wel es als je een game wilt downloaden en je gaat naar warez sites...) *D

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

Op de website van De opta kan je achterhalen welk bedrijf bij welk telnummer hoort.

www.opta.nl

Het genoemde nummer behoort aan: Tintel B.V.

Succes

Verwijderd

En Tintel is een sexdailer! Heb hetzelfde probleem gehad, er rust u niets anders dan de computer te reorganiseren, alleen de-installeren helpt niet!

Verwijderd

Nummer komt me bekend voor. Het heeft bij mij eens in een dialer gezeten die door een huisgenoot werdt binnen getoverd. Mja........ Tog maar eens KPN bellen...!!! :9

Verwijderd

Ach, als ik weer eens thuis kom bij mijn ouders mag ik ook weer een lading sms-programma'tjs verwijderen. Niet normaal. Ik heb uiteindelijk maar gezegd dat ze gewoon kabel internet moeten nemen. (adsl kon ook, maar was ook weer zo duur in aanschaf). Toen dat aangesloten was gewoon maar de telefoon stekker er uitgetrokken, KPN rekening is nu eindelijk normaal. _/-\o_

Ik weet niet wat het is met die ouders van tegenwoordig. Denken dat ze zo maar overal op kunnen klikken

Verwijderd

Even zoeken in google:

Stic heeft er een zaak van.
https://www.stic-nederland.nl/uitspraken/uitspraak.php?id=24

Je hebt weinig mogenlijkheden. Tintel heeft toen ook de rechtzaak gewonnen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 17:01 ]

Verwijderd

Sexdialer, kijk maar tussen je inbelnetwerken.
Soms staat het zelfs bovenaan je start-balk.
Valt weinig tegen te doen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ok.. dit topic is bijna een jaar oud.. :?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

gewoon het telefoonnummer in Google invullen levert een uitslag van een rechtzaak op...
https://www.stic-nederlan...%202001%20-%20website.doc
Lees en vorm uw mening....
Er is dus jurispudentie aanwezig.....

3. De beoordeling

De commissie heeft vastgesteld dat Tintel B.V. als nummerhouder van het betaalnummer 0906-2020909 staat geregistreerd bij de OPTA.

Vooropgesteld zij dat de commissie uitsluitend bevoegd is te beoordelen of Tintel in het onderhavige geval de Stic-Code heeft overtreden.

Uit de door klaagster overgelegde gegevens maakt de commissie op dat klaagster zelf ervan uitgaat dat de verbinding is tot stand gebracht via de computer. Op grond van de door klaagster overgelegde gegevens kan de commissie echter niet tot de conclusie komen dat Tintel de Stic-Code heeft overtreden. Immers, uit die gegevens valt op geen enkele wijze af te leiden of er mogelijk handelingen op de computer zijn verricht die hebben kunnen leiden tot een verbinding met het onderhavige betaalnummer, en of die handelingen al dan niet bewust zijn verricht, dan wel in de wetenschap dat het hier een betaalnummer betrof. Zo zal, alvorens een verbinding tot stand kan zijn gebracht, op zijn minst de website van Tintel moeten zijn bezocht, al dan niet na het installeren van de plugin van Tintel. Nu niet duidelijk is of, en zo ja, hoe deze website is bezocht, kan de commissie niet beoordelen of Tintel zich aan de Stic-Code heeft gehouden. Het enkele feit dat Tintel geen verweer heeft gevoerd in deze zaak doet daaraan niets af.

• Devian
teacher schreef op 30 November 2002 @ 00:50:
ok.. dit topic is bijna een jaar oud.. :?
dat zag ik ook :p d8 zelf dat het nog niet eens zo oud was :D kon het me nog zo goed herinneren, maarja... nu is er denk ik niet veel meer aan te doen.. tis dnek ik toendertijd gebeurt door een sms stuur programma wat mijn broertje erop gezet heeft:/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Dit is een oude koe :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.