Oke, ik ben nu dus bezig met een fanbus maken die er als volgt uit zal komen te zien:
* 2x schakelaar met 3 standen (7V/uit/12V) met 2 ledjes per schakelaar, voor 2 FANS.
* 2x schakelaar met 2 standen (AAN/UIT) met 1 ledje per schakelaar, voor 2 ccfl lampies.
En ik heb daarvoor dit schema ontworpen:
Ik heb inmiddels alles gesoldeerd, maar toen ik hem net wou aansluiten gebeurde het volgende:
*ik zet pc uit
*ik stop molex connector van fanbus in molex van voeding
*ik zet pc aan
*ik kijk een beetje naar de ledjes of ze het doen --> doen het!
*ik schakel wat met de schakelaartjes
*PC stopt er gewoon mee (alles slaat uit) :(
*ik haal fanbus eraf
*ik probeer pc aan te zetten --> gebeurt nix
*ik zet voeding ff uit, en 10 sec later weer aan
*pc doet het weer
Maarja, nu zit er blijkbaar toch iets niet goed in mn fanbus, waardoor er kortlsuitng(?) ontstaat ofzo, ik heb gevoeld maar kon geen warme draden ontdekken en zag ook geen rook ofzo...
Zit er nu iets fout in mn fanbus, of kan mn voeding het niet aan ofzoiets?? (Ik heb wel een 300Watt voeding)
Voor specs, zie onder...
Kan iemand me hiermee ff helpen??
* 2x schakelaar met 3 standen (7V/uit/12V) met 2 ledjes per schakelaar, voor 2 FANS.
* 2x schakelaar met 2 standen (AAN/UIT) met 1 ledje per schakelaar, voor 2 ccfl lampies.
En ik heb daarvoor dit schema ontworpen:
Ik heb inmiddels alles gesoldeerd, maar toen ik hem net wou aansluiten gebeurde het volgende:
*ik zet pc uit
*ik stop molex connector van fanbus in molex van voeding
*ik zet pc aan
*ik kijk een beetje naar de ledjes of ze het doen --> doen het!
*ik schakel wat met de schakelaartjes
*PC stopt er gewoon mee (alles slaat uit) :(
*ik haal fanbus eraf
*ik probeer pc aan te zetten --> gebeurt nix
*ik zet voeding ff uit, en 10 sec later weer aan
*pc doet het weer
Maarja, nu zit er blijkbaar toch iets niet goed in mn fanbus, waardoor er kortlsuitng(?) ontstaat ofzo, ik heb gevoeld maar kon geen warme draden ontdekken en zag ook geen rook ofzo...
Zit er nu iets fout in mn fanbus, of kan mn voeding het niet aan ofzoiets?? (Ik heb wel een 300Watt voeding)
Voor specs, zie onder...
Kan iemand me hiermee ff helpen??