Toon posts:

Why, o, why kan dit niet???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een ECS P6BAT-A+ mobo en op internet staat:
This motherboard support:

Pentium II
Celeron ppga up to 533mhz - 66fsb
Celeron fc-pga up to 733mhz - 66fsb
Celeron fc-pga up to 800mhz - 100fsb
Pentium III up to 850mhz - 100fsb

In mijn bios stond mp van 8 en fsb van 133 = 1064mhz
er staat nu in mijn geflashte bios een mp van 12 en fsb van 133 = 1596mhz

Waarom kan er geen celeron fc-pga 1000mhz - 100fsb in?
Of kan het nu wel met de nu geflashte bios?
Hoe zit dit?

Verwijderd

Als je bios de settings aankan die jij net geeft. Wat waarschijnlijk wel zo is. Moet die celeron gewoon gaan passen.

Verwijderd

De gegevens op de site zijn gewoon niet aangepast.
Het moederbord is waarschijnlijk getest met de processoren die op de site als door het moederbord ondersteunt zijn aangegeven. De andere processoren zijn daarna uitgekomen, of niet meer getest omdat ze te nieuw waren.

Zolang je mp en fsb het redden, zou de proc het ook moeten redden.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik er dan meteen een celeron 1200mhz in zetten?

of kan die niet omdat die een andere core heeft?

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik had mijn bord ook geflashed, en volgens de specs van die flash moest ik ook 133mhz kunnen halen, maar mooi dat me chipset het niet pikt.
112mhz doet ie nog net en met 133mhz komt ie niet eens door de post bij het opstarten.
Mijn bord ondersteunde voor de flash maar tot 100mhz.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Topicstarter
voor de flash was ie ook al 133mhz...

Verwijderd

waarschijnlijk is die site idd nog niet geupdate..

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33

Wok

Dakloos...

Het kan idd zijn dat de site nog is niet geüpdate. Wat mij ook waarschijnlijk lijkt, is dat het moederbord geen ondersteuning biedt voor de nieuwe Celerons met Tualatin-core.

Ik weet dus niet zeker of de 1GHz-variant ook deze core heeft. Als dat wel het geval is, zal deze dus niet werken. Als het niet het geval is, zal hij wel kunnen werken.

Ik heb gelezen dat jij jr BIOS geflashed hebt, dus wat dat betreft is het bord weer up-to-date. Een Celeron 1GHz zonder Tualatin-core (dus nog met de Coppermine-core)zal vast wel werken. De max. snelheden die worden aangegeven door de fabrikant zeggen niet alles. Meestal wordt de snelheid bij snellere procs niet goed weergegeven, maar werkt deze wel op de juiste snelheid.

Ter illustratie: ik had een oud MSI mobo met een Pentium II 266. Later heb ik een converterkaartje gekocht en een Celeron II 667 (met Tualatin-core). Het BIOS gaf aan dat er een Pentium III 550 inzat. Een benchmark met SiSoft Sandra gaf wel de juiste waarden aan: Celeron II 667.

Met andere woorden: heb je de nieuwste BIOS en een Celeron met Tualatin-core, dan weet ik haast zeker dat het wel werkt.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Deze procesores zijn uitgerust met een cc0 core of lager. Mijn 1Ghz celeron heeft een cd0 core. Ik heb ook de nieuwste beta bios moeten flashen voordat hij herkent werd, maar met een oudere bios deed hij 't wel. Ik kreeg alleen een foutmelding dat hij niet herkend werd, ik denk dat hij dan ook geen microcode updates doet.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Pagina: 1