Ik heb een Vigor 2200 router, nu probeer ik via mns te gamen, nu wil dit niet meer lukken, het zal wel iets met poorten te maken hebben, nu heb ik alle poorten van 0 tot 65535 open gezet en nog werkt het niet, ook heb ik de computer in een DMS geplaast ook dit werkt niet. Wie o wie heeft de oplossing ??
Je kunt die poorten wel openzetten maar in sommige gevallen is het handig dat je die poorten ook doorstuurt naar het goede adres. Dat wil helpen als je een serverfunctie hebt.
Om nu direct ALLE poorten open te gooien is ook wat overdreven. Je hebt niet een firewall op de client staan die de boel blokt? Dan kan die Vigor wel openstaan maar ja.....
De meeste games doen het prima zonder rare instellingen aan de router dacht ik. Het plaatsen van een computer in de DMZ is volgens mij ook alleen nuttig als die servertaken heeft.
Dus:
-check ff of er geen firewall draait op de client
-haal die computer maar weer uit de DMZ
Om nu direct ALLE poorten open te gooien is ook wat overdreven. Je hebt niet een firewall op de client staan die de boel blokt? Dan kan die Vigor wel openstaan maar ja.....
De meeste games doen het prima zonder rare instellingen aan de router dacht ik. Het plaatsen van een computer in de DMZ is volgens mij ook alleen nuttig als die servertaken heeft.
Dus:
-check ff of er geen firewall draait op de client
-haal die computer maar weer uit de DMZ
Chance favors the prepared mind
Verwijderd
via msn.... via msn messenger bedoel je ???
in dat geval , ook files zenden en ontvangen werkt niet goed. dit ligt aan msn, poorten mappen werkt ook niet.
als iemand msn compleet aan de praat krijgt , dus incl verzenden en ontvangen achter router ben je m'n held
in dat geval , ook files zenden en ontvangen werkt niet goed. dit ligt aan msn, poorten mappen werkt ook niet.
als iemand msn compleet aan de praat krijgt , dus incl verzenden en ontvangen achter router ben je m'n held
Verwijderd
Ik gebruik een Xrouter Pro (merk : Exense) en kan (niet achter DMZ) zenden en ontvangen, maar niet met iedereen. Dus aan een router hoeft het niet per-se te liggen volgens mij. Ook /dcc op irc werkt goed. (@home)
Verwijderd
Ik heb een enkele PC aan de praat... Maar logisch lijkt meOp zondag 02 december 2001 22:50 schreef psychic het volgende:
via msn.... via msn messenger bedoel je ???