Toon posts:

Flightsim Piloten in Opleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben onlangs weer eens aan de slag gegaan met FS2002, kon het niet laten. Nu ben ik nog een groentje wat betreft vlieg ervaring. Dus hoop ik dat via dit topic collega piloten met meer ervaring wat tips/uitleg kunnen geven inzake FS2002.

Zo kamp ik met het probleem hoe over VOR's te vliegen naar andere vliegvelden met een Boeing 777, ik snap het ff niet.
Wat moet ik instellen bij VOR 1 en VOR 2?. Hoe lees ik de naald af voor de richting. IK weet dat er boeken zijn, maar toch doe ik een beroep onder de ervaren/experts piloten!.

Verwijderd

whehe, ff geen bijdrage aan het topic, maar ik vind het spel volgens mij steeds boeiender worden. Ik ben nooit zo sot op flightsims geweest maar nu ik hoor dat er virtuele lijnvluchten worden gevlogen er toch nog best wel veel mensen zijn die vliegen er toch maar een over ga na denken om het te kopen. Ik wil ook weten wat ik nu mis

Verwijderd

Sinds ik het heb gekocht in de winkel ben ik me er ook steeds verder in gaan verdiepen.
En ik vind het prachtig om te vliegen met zo'n grote Boeing 747-400.
Hier kan geen enkel ander spel tegenop en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Je moet je echt super concentreren en het werkt bij mij echt rustgevend na een lange dag stressen op mijn werk.
Je leert er elke dag weer nieuwe dingen bij.
Dit mag voor mij het spel van de eeuw worden al is het eigenlijk geen spel vind ik.

Verwijderd

Wat wil je gaan doen ? , een aanslag ? ;)

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wanneer je van VOR naar VOR vliegt zet je de frequentie van de eerste voor in nav1. OP je kompas rechts naast de kuntstmatige horizon wordt de nav1 in het wit (witte pijl weergegeven. Je tweede naviagtiepunt kan je dan in nav2 zetten en deze wordt als een groene pijl weergegeven en wijst de koers aan op het kompas die je moet vliegen.

Verwijderd

Tip aan de topicstarter.
Volg hier de topics die over flightsimulator gaan, leer je echt heel veel van.
Ik volg de topics ook met veel plezier en heb hier heel wat van geleerd inmiddels.
Het lijkt me een vaste groep hier die zich met flight simulator bezig houden.
Ik heb versie '98 en 2000 altijd in mijn kast gehouden maar nu ik me erin heb verdiept is het een pure verslaving geworden, ik kan geen dag meer zonder ff te hebben gevlogen.
Er zou hier eigenlijk een aparte afdeling flightsimulator moeten komen.

• rdluca
  • Niet online
Nog een tip.
Zodra je denkt dat FS2002 leuk is en je met een B737 of groter de wereld over wil gaan vliegen kan je het beste een PSS747/777v2, PIC767 of Dreamfleet2000 kopen. Dit zijn commerciele add-ons voor FS2000 en aan de updates voor FS2002 wordt hard gewerkt. Dacht je dat FS2002 gaaf was, met deze panels wordt het echt verslavend en krijg je echt het gevoel dat je tijdens een echte vlucht wel een pilootje of twee kan missen aangezien jij alle kan overnemen.
Bijna excacte kopieen van de cockpits van deze vliegtuigen. Als je deze panels volledig beheerst kan je zo de echte simulator in want de cockpit weet je al volledig te bedienen.
Vanaf de B737 wordt alleen nog maar IFR (instrument flight recognition) gevlogen. De hele vlucht kan je dan in de FMC (flight management computer) invoeren en op je scherm in de cockpit zie je dan ook precies de route die je vliegt inclusief alle navigatie punten en alle info die je ook maar nodig hebt. De standaard vliegtuigen in FS2002 hebben niet zo'n FMC en daarom moet erg amateuristisch van VOR tot VOR vliegen of je route in flightplanner laden en met dat domme oproepbare gps-scherm vliegen.
Aangezien ik zelf geen site heb kan ik geen afbeelding plaatsen van de Dreamfleet 737-400panel in FS2002. Daarmee wordt vliegen in FS2002 pas echt verslavend. Wanneer je deze vergelijkt met het standaard panel van FS2002 weet je wat ik bedoel.
Zoek anders op avsim.com, flightsim.com, fsnordic.net naar wat reviews en je weet wat ik bedoel.

Verwijderd

(Ik ga die PSS747 straks installeren (2002), ik ben benieuwd :) )

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gelieve voortaan de titel van je topic niet alleen met caps te schrijven ;).

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 23:59
Op zondag 02 december 2001 18:17 schreef rdluca het volgende:
Nog een tip.
Zodra je denkt dat FS2002 leuk is en je met een B737 of groter de wereld over wil gaan vliegen kan je het beste een PSS747/777v2, PIC767 of Dreamfleet2000 kopen. Dit zijn commerciele add-ons voor FS2000 en aan de updates voor FS2002 wordt hard gewerkt. Dacht je dat FS2002 gaaf was, met deze panels wordt het echt verslavend en krijg je echt het gevoel dat je tijdens een echte vlucht wel een pilootje of twee kan missen aangezien jij alles kan overnemen.
ik denk het niet in het echte zitten er veel meer knopjes etc.. bij
Bijna excacte kopieen van de cockpits van deze vliegtuigen. Als je deze panels volledig beheerst kan je zo de echte simulator in want de cockpit weet je al volledig te bedienen.
ik denk het niet, het is realistisch maar niet zo realistisch zodat je in het echt ze kan bedienen
Vanaf de B737 wordt alleen nog maar IFR (instrument flight recognition) gevlogen. De hele vlucht kan je dan in de FMC (flight management computer) invoeren en op je scherm in de cockpit zie je dan ook precies de route die je vliegt inclusief alle navigatie punten en alle info die je ook maar nodig hebt. De standaard vliegtuigen in FS2002 hebben niet zo'n FMC en daarom moet erg amateuristisch van VOR tot VOR vliegen of je route in flightplanner laden en met dat domme oproepbare gps-scherm vliegen.
das waar
Aangezien ik zelf geen site heb kan ik geen afbeelding plaatsen van de Dreamfleet 737-400panel in FS2002. Daarmee wordt vliegen in FS2002 pas echt verslavend. Wanneer je deze vergelijkt met het standaard panel van FS2002 weet je wat ik bedoel.
die is in de maak bij rateltje en ik dus jullie moeten nog ff w8ten
de beste simulator is ps1 (96% realistisch) van aerowinx , en met dat leren hoe te bedienen allemaal (de fs uitbereidingen) ben je wel een paar weken bezig en met ps1 wel een paar maanden

• rdluca
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 19:17 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

de beste simulator is ps1 (96% realistisch) van aerowinx , en met dat leren hoe te bedienen allemaal (de fs uitbereidingen) ben je wel een paar weken bezig en met ps1 wel een paar maanden
Smaken verschillen.:)

• KIMBLE
Op zondag 02 december 2001 19:29 schreef rdluca het volgende:

[..]

Smaken verschillen.:)
wat bedoel je daarmee?

• rdluca
  • Niet online
Bedoelde het niet verkeerd. Heb PS1 ook overwogen.
Bij FS2002 gaat het om zowel het visuele aspect als cockpit simulatie:
-mooie vliegtuigen a la POSKY_PSS_Feel Real enz. die je in spot-view kan bewonderen
-mooie sceneries als German Airports, Airport200 en NL2000v2
-panels als PSS, PIC en Dreamfleet
ik koop me dan ook een ongeluk aan alles. Microsoft geeft het als een spel uit maar PIC en Dreamfleet maken er wat mij betreft ook een steeds betere trainings-simulator van

Aerowinx geeft het al aan; computer based training for the 747-400. De nadruk ligt daar echt op simulatie en training van de hele cockpit-routine die een 747-400 vlieger moet beheersen. Het hele scherm staat volgebouwd met EADI, EHSI en EICAS. Ruimte voor zicht naar buiten is er bijna niet en daar is volgens mij ook helemaal geen aandacht aan besteed.
FS2002 is wat mij betreft tot op heden de beste mix van zowel cockpit als sceneries.
Kan zijn dat ik er naast zit dus: correct me if I'm wrong.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 18:17 schreef rdluca het volgende:
Nog een tip.
Zodra je denkt dat FS2002 leuk is en je met een B737 of groter de wereld over wil gaan vliegen kan je het beste een PSS747/777v2, PIC767 of Dreamfleet2000 kopen. Dit zijn commerciele add-ons voor FS2000 en aan de updates voor FS2002 wordt hard gewerkt. Dacht je dat FS2002 gaaf was, met deze panels wordt het echt verslavend en krijg je echt het gevoel dat je tijdens een echte vlucht wel een pilootje of twee kan missen aangezien jij alle kan overnemen.
Nou.... Overdrijven is ook een vak, ik zou niet bij je in het vliegtuig willen zitten iig :)
Vanaf de B737 wordt alleen nog maar IFR (instrument flight recognition) gevlogen. De hele vlucht kan je dan in de FMC
VFR: Visual Flight Rules, IFR: Instrument flight rules
(flight management computer) invoeren en op je scherm in de cockpit zie je dan ook precies de route die je vliegt inclusief alle navigatie punten en alle info die je ook maar nodig hebt. De standaard vliegtuigen in FS2002 hebben niet zo'n FMC en daarom moet erg amateuristisch van VOR tot VOR vliegen of je route in flightplanner laden en met dat domme oproepbare gps-scherm vliegen.
Zoek anders op avsim.com, flightsim.com, fsnordic.net naar wat reviews en je weet wat ik bedoel.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• rdluca
  • Niet online
Pfffff......
:(

Probeer alleen aan te geven op welke manier iemand nog wat meer plezier kan beleven aan FS2002 en als het kan te helpen met vragen (zie andere topics over FS2002 en de tips die ik daar geprobeerd heb te geven, zal genoeg tussen zitten voor je om commentaar op te hebben). Dus als je nog wat meer wil verbeteren en in twijfel trekken kan je nog wel even door gaan wanneer je daar behoefte aan hebt. Daar zal de rest ook vast reuze mee zijn geholpen.

Verwijderd

Begin met een korte vlucht, b.v. Schiphol-Rotterdam.
Kun je het landen en sturen goed oefenen.
Gebruik zo nodig je axis-indicator om mooi recht voor de baan te komen.
Belangrijk is je snelheid en hoogte vlak voor het landen.
Gebruik je kleppen om al in de lucht af te remmen.
Op deze manier heb ik het landen goed onder de knie gekregen.
Het is oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Als je het vliegtuig goed onder controle kunt houden kun je verder gaan uitbouwen.
Je moet niet te veel in 1X willen maar langzaam uitbouwen zo leer je het het beste.

Verwijderd

Wat iedereen hier verkeerd doet!! |:( Is om te beginnen met zo'n boeing! Leer eerst vliegen in een Cessna, anders leer je het nooit...hoe groot de verleiding ook is om in zo'n grote kist te vliegen.....

• KIMBLE
Op zondag 02 december 2001 20:38 schreef rdluca het volgende:
Bedoelde het niet verkeerd. Heb PS1 ook overwogen.
Bij FS2002 gaat het om zowel het visuele aspect als cockpit simulatie:
-mooie vliegtuigen a la POSKY_PSS_Feel Real enz. die je in spot-view kan bewonderen
-mooie sceneries als German Airports, Airport200 en NL2000v2
-panels als PSS, PIC en Dreamfleet
ik koop me dan ook een ongeluk aan alles. Microsoft geeft het als een spel uit maar PIC en Dreamfleet maken er wat mij betreft ook een steeds betere trainings-simulator van

Aerowinx geeft het al aan; computer based training for the 747-400. De nadruk ligt daar echt op simulatie en training van de hele cockpit-routine die een 747-400 vlieger moet beheersen. Het hele scherm staat volgebouwd met EADI, EHSI en EICAS. Ruimte voor zicht naar buiten is er bijna niet en daar is volgens mij ook helemaal geen aandacht aan besteed.
FS2002 is wat mij betreft tot op heden de beste mix van zowel cockpit als sceneries.
Kan zijn dat ik er naast zit dus: correct me if I'm wrong.
dat weet ik wel maar jij zegt als je bijv de pss747 helemaal kent dat je in een 747 ook kan vliegen maar dat is totaal niet waar je weet misschien een beetje waar alles zit maar dat is ook haast alles..
FS2002 is wat mij betreft tot op heden de beste mix van zowel cockpit als sceneries
daar ben ik het niet mee eens , bijna geen 1 scenery/plane werkt goed met fs2002 , dus voor mij blijft het bij fs2000 O+ O+
(en bij fs2002 zitten nog veel bugs)

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:12
Op zondag 02 december 2001 21:33 schreef Aerodynamic het volgende:
Wat iedereen hier verkeerd doet!! ( Is om te beginnen met zo'n boeing! Leer eerst vliegen in een Cessna, anders leer je het nooit...hoe groot de verleiding ook is om in zo'n grote kist te vliegen.....
Psies. Ik zie alleen maar screenshots van die grote kisten (uitzonderingen nagelaten). Zo nu en dan lees ik er bij dat de hele vlucht van A tot Z uitgevoerd wordt met de A/P (misschien het opstijgen dan nog het echte handwerk). Ben nog steeds niet boven het niveau van de Cessna uitgekomen. Nog op de houwtje-touwtje manier proberen te navigeren en zonder ILS het geheel op de runway te zetten. Verder beetje stedentripjes maken (vandaag o.a. rondje Las Vegas; extra scenery gedownload; herkende bijna alle hotels).

Btw, een leuke uitdaging om op Saba (Nederl. Antillen) te landen (STOL). Helaas is het eiland niet zo mooi weergegeven. Islandhoppen in de Caribbean is erg grappig. Met bv. een Dash 8 van eiland naar eiland vliegen. Allemaal op zeer korte afstand van elkaar. Landingen oefenen totdat je er bij neer valt ... nou ja, niet al te letterlijk; kist moet nog wast langer mee dan alleen vandaag ;).

• KIMBLE
Op zondag 02 december 2001 22:57 schreef EdwinW het volgende:

[..]

Btw, een leuke uitdaging om op Saba (Nederl. Antillen) te landen
dat is mij gelukt :7

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:31

Tourniquet

Hiya, fellas!

[..]

Psies. Ik zie alleen maar screenshots van die grote kisten (uitzonderingen nagelaten). Zo nu en dan lees ik er bij dat de hele vlucht van A tot Z uitgevoerd wordt met de A/P (misschien het opstijgen dan nog het echte handwerk). Ben nog steeds niet boven het niveau van de Cessna uitgekomen. Nog op de houwtje-touwtje manier proberen te navigeren en zonder ILS het geheel op de runway te zetten. Verder beetje stedentripjes maken (vandaag o.a. rondje Las Vegas; extra scenery gedownload; herkende bijna alle hotels).

Btw, een leuke uitdaging om op Saba (Nederl. Antillen) te landen (STOL). Helaas is het eiland niet zo mooi weergegeven. Islandhoppen in de Caribbean is erg grappig. Met bv. een Dash 8 van eiland naar eiland vliegen. Allemaal op zeer korte afstand van elkaar. Landingen oefenen totdat je er bij neer valt ... nou ja, niet al te letterlijk; kist moet nog wast langer mee dan alleen vandaag ;).
Ik vlieg sinds ongeveer 1992/93 met Flight Simulator. Begonnen met versie 4. Eigenlijk heb ik het hele vliegen geleerd met een boek erbij ("Leren vliegen met flightsimulator 4"), in een Cessna uiteraard. Eerst alles met de hand en VFR. Korte vluchtjes uiteraard zodat je veel starts en landingen kan oefenen. Ook het "level" vliegen zonder autopilot is best een uitdaging (kwestie van het goed uittrimmen van het vliegtuig). Later gebruik je steeds meer "hulpmiddelen" zoals VOR, NBD, ILS en ook de autopilot ja, ze zijn er niet voor niks tenslotte.

Tegenwoordig vlieg ik inderdaad vaak de "grote" kisten. En omdat ik het leuk vind de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen vlieg ik de 747-400 (van PSS) grotendeels op de autopilot, met behulp van de FMC (Flight Management Computer). Dit gaat in het echt namelijk ook zo. En nu denk je misschien: "nou wat saai, alleen de autopilot het vliegtuig laten vliegen", maar het leuke is dat je daarvoor (bij de PSS 747-400) eerst de FMC moet gaan programmeren en dat is nog best weer een uitdaging :)

Ook is het niet zo dat het vliegtuig automatisch ALLES zelf doet, er blijven nog best veel handelingen over die je moet doen. Hoogtes instellen, snelheid instellen, flaps bedienen, brandstofverdeling tussen de tanks managen, enz.
En ja soms kan je geen "autolanding" doen (zoals op St. Maarten, hoi Rateltje :P) en ben je weer aangewezen op je skillz en dat houdt het spannend...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/fs2002_73.jpg
Landing "met de hand" op St. Maarten Princess Juliana Airport.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

[..]

Neeee!! Saba :( :( Kimble weet waarover ik het heb....
4 go-arounds en uiteindelijk van af het plateau het water in gedonderd. Ik ben er toen hard mee geconfronteerd dat ik een IFR-freakje ben geworden en alleen nog maar VNAV en LNAV knoppen kan indrukken, FMC's kan programmeren, en grote kisten volgens SID's en STAR's van A naar B kan brengen.
Maar Kimble en ik gaan binnenkort een lange vlucht van Barbados naar St.Maarten doen met de Cessna Amphibian, wellicht met een tussenlanding op een klein stripje hier en daar.

Rateltje voelt zich overigens alweer stukken beter! Bedankt voor al jullie positieve instraling! :D

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 23:13 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik vlieg sinds ongeveer 1992/93 met Flight Simulator. Begonnen met versie 4. Eigenlijk heb ik het hele vliegen geleerd met een boek erbij ("Leren vliegen met flightsimulator 4"), in een Cessna uiteraard. Eerst alles met de hand en VFR. Korte vluchtjes uiteraard zodat je veel starts en landingen kan oefenen. Ook het "level" vliegen zonder autopilot is best een uitdaging (kwestie van het goed uittrimmen van het vliegtuig). Later gebruik je steeds meer "hulpmiddelen" zoals VOR, NBD, ILS en ook de autopilot ja, ze zijn er niet voor niks tenslotte.

Tegenwoordig vlieg ik inderdaad vaak de "grote" kisten. En omdat ik het leuk vind de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen vlieg ik de 747-400 (van PSS) grotendeels op de autopilot, met behulp van de FMC (Flight Management Computer). Dit gaat in het echt namelijk ook zo. En nu denk je misschien: "nou wat saai, alleen de autopilot het vliegtuig laten vliegen", maar het leuke is dat je daarvoor (bij de PSS 747-400) eerst de FMC moet gaan programmeren en dat is nog best weer een uitdaging :)

Ook is het niet zo dat het vliegtuig automatisch ALLES zelf doet, er blijven nog best veel handelingen over die je moet doen. Hoogtes instellen, snelheid instellen, flaps bedienen, brandstofverdeling tussen de tanks managen, enz.
En ja soms kan je geen "autolanding" doen (zoals op St. Maarten, hoi Rateltje :P) en ben je weer aangewezen op je skillz en dat houdt het spannend...
St.Maarten St.Maarten wat is daar toch mee.... nou ja ik ga me er niet meer over opwinden. Ja ook ik ben een veteraan, begonnen in 1991 met FS4.0 eveneens. En heb zo te lezen dezelfde FS carrière als jij opgebouwd. Het vreemde is nu echter dat ik beter een 747 op het handje feilloos op de nummers van de baan weet neer te zetten, dan dat ik de controls van een Cessna beheers. Helemaal verleerd...

• rdluca
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 21:34 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

dat weet ik wel maar jij zegt als je bijv de pss747 helemaal kent dat je in een 747 ook kan vliegen maar dat is totaal niet waar je weet misschien een beetje waar alles zit maar dat is ook haast alles..
[..]

Van de drie PIC, Dreamfleet en PSS vind ik de panels van PSS zelf de slechtse van de drie en dus helaas het slechtse voorbeeld.
Ik heb een vriend die op onder meer op een B737-300 en B757-200 bij Transavia vliegt en die was toch behoorlijk onder de indruk van de panels van PIC en Dreamfleet. Afgelopen zomer ben ik drie keer met Basiq Air in een B737-300 naar Nice (LFMN) gevlogen. De twee vluchten voor de ellende met het WTC in NY heb ik een uitgebreid bezoek aan de cockpit kunnen brengen dankzij de vriendelijke bemanning. Het feit dat ik de cockpit dankzij de DF7374 goed kende ontlokte bij de piloten toch wel de nodige verbazing en bewondering.

Zeker, wanneer ze me tijdens de vlucht ineens in de stoel zouden proppen zou ik waarschijnlijk ineens niet meer weten wat uberhaupt de voor en de achterkant is en nog maar niet te spreken van het gevoel.
Iemand die altijd naast iemand in een auto zit denkt ook wel te weten hoe autorijden gaat maar tijdens de eerste rijles blijkt dan ook dat het zelf besturen toch effe wat anders is dus laat staan een vliegtuig. Ik maak me dan ook geen ilussie wat betreft een simulatie en de werkelijkheid maar probeerde een beetje het gevoel weer te geven.

Ik ben toch verschillende artikelen tegengekomen van mensen die alleen via FS2000 en PSS en PIC de panels onder de knie hebben gekregen en voor erg veel geld 2 uur in een echte B777/767 simulator hebben mogen vliegen (wordt in engeland commercieel door BA gedaan en in USA door Delta iclusief een videoband van de twee uur) en hun ervaringen en de commentaren van de instructeurs bevestigen wel datgene wat ik probeerde te beschrijven.

[..]
daar ben ik het niet mee eens , bijna geen 1 scenery/plane werkt goed met fs2002 , dus voor mij blijft het bij fs2000 O+ O+
(en bij fs2002 zitten nog veel bugs)
Wat scenery betreft;
Bij mij werken alle sceneries van SimFlyers, Airport2000 vol.3 en sinds dit weekend ook German Airports I werkelijk perfect in FS2002. Ook Sint Maarten en London Airports werken zonder fouten.

Wat panels betreft:
De DF7374 werkt met de laatste beta (4a) nagenoeg perfect in FS2002.
De PSS747/777v2 werken op de bekende vnav problemen ook al goed in FS2002. Laat staan wanneer van beiden de officiele FS2002 patch uitkomt.
Op de patch van PIC zit ik ook te wachten maar heb er het volste vertrouwen in dat die ook probleemloos zal gaan werken in FS2002.

• rdluca
  • Niet online
Nog even min eerste reactie uit de qoute gehaald voor de duidelijkheid.

Van de drie PIC, Dreamfleet en PSS vind ik de panels van PSS zelf de slechtse van de drie en dus helaas het slechtse voorbeeld.
Ik heb een vriend die op onder meer op een B737-300 en B757-200 bij Transavia vliegt en die was toch behoorlijk onder de indruk van de panels van PIC en Dreamfleet. Afgelopen zomer ben ik drie keer met Basiq Air in een B737-300 naar Nice (LFMN) gevlogen. De twee vluchten voor de ellende met het WTC in NY heb ik een uitgebreid bezoek aan de cockpit kunnen brengen dankzij de vriendelijke bemanning. Het feit dat ik de cockpit dankzij de DF7374 goed kende ontlokte bij de piloten toch wel de nodige verbazing en bewondering.

Zeker, wanneer ze me tijdens de vlucht ineens in de stoel zouden proppen zou ik waarschijnlijk ineens niet meer weten wat uberhaupt de voor en de achterkant is en nog maar niet te spreken van het gevoel.
Iemand die altijd naast iemand in een auto zit denkt ook wel te weten hoe autorijden gaat maar tijdens de eerste rijles blijkt dan ook dat het zelf besturen toch effe wat anders is dus laat staan een vliegtuig. Ik maak me dan ook geen ilussie wat betreft een simulatie en de werkelijkheid maar probeerde een beetje het gevoel weer te geven.

Ik ben toch verschillende artikelen tegengekomen van mensen die alleen via FS2000 en PSS en PIC de panels onder de knie hebben gekregen en voor erg veel geld 2 uur in een echte B777/767 simulator hebben mogen vliegen (wordt in engeland commercieel door BA gedaan en in USA door Delta iclusief een videoband van de twee uur) en hun ervaringen en de commentaren van de instructeurs bevestigen wel datgene wat ik probeerde te beschrijven.

• rdluca
  • Niet online
Probeerde alvast te anticiperen op de volgende kritiek dus ging op zoek naar de links van die artikelen en kijk wat ik aantref op het forum van AVSIM:

PilotFlying Dec-02-01, 11:56 PM (EST)
"Full-Motion 767 Sim Experience..."
Hi all,
A while back I shared with you the experience I had when I flew Air Canada's full-motion 737 sim. Well, two nights ago I was lucky enought to return for a flight in the A320 and the 767. Words cannot describe the experience I had...unbelievably realistic!!

I just wanted to comment on how incredibly accurate 767 PIC is compared to the real thing. From the knowledge I have obtained through 767 PIC, I was able to climb into the 767 sim, go through all the pre-flight checks, program a flight from Vancouver to Calgary into the FMC, start the engines, and fly the entire flight all without any help from the instructor. I felt completely at home. I am absolutely amazed at the accuracy of 767 PIC. It's extraordinary.

Eric, Laurent, Pedro, and Wade: the quality of your work on 767 PIC is truly exceptional. To be able to compare a $40 piece of software to a $25 million dollar machine just shows what a masterpiece you guys have created. Thank you so much.

Regards,

Chris Brunner
CYVR

• KIMBLE
gvd waarom ken ik geen piloten :'(

en rdluca heb ie msn/icq?

• rdluca
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 08:32 schreef KIMBLE het volgende:
gvd waarom ken ik geen piloten :'(

en rdluca heb ie msn/icq?
Goedemorgen!
Heb geen msn/isq. Mail me anders effe.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Op zondag 02 december 2001 21:33 schreef Aerodynamic het volgende:
Wat iedereen hier verkeerd doet!! |:( Is om te beginnen met zo'n boeing! Leer eerst vliegen in een Cessna, anders leer je het nooit...hoe groot de verleiding ook is om in zo'n grote kist te vliegen.....
jos begon meteen in een boeing! en ik vlieg nu als een zonnetje :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Op zondag 02 december 2001 17:51 schreef Bamboe het volgende:
Sinds ik het heb gekocht in de winkel ben ik me er ook steeds verder in gaan verdiepen.
En ik vind het prachtig om te vliegen met zo'n grote Boeing 747-400.
Hier kan geen enkel ander spel tegenop en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Je moet je echt super concentreren en het werkt bij mij echt rustgevend na een lange dag stressen op mijn werk.
Je leert er elke dag weer nieuwe dingen bij.
Dit mag voor mij het spel van de eeuw worden al is het eigenlijk geen spel vind ik.
IL2-stormovic,

ok, weinig dingen in te stellen maar dat hoefte ook niet met planes van de 2e wereld oorlog.
IL2 is ook SUPER realistisch!
Pagina: 1