DDR Ram test util (dos) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Wie weet een goeie??

Aub met download link.

Heb net gister een nieuw systeem gekocht, alles zelf in elkaar gezet en nu doet ie het dus niet goed.

Specs:
AMD XP 1600+
MSI K7T266 Pro2
512 DDR
Asus Geforce2 Ti DeLuxe

Als ik de FSB gewoon op 133 (proc @ 1400)zet dan kan ik eigenlijk helemaal niks. Met veel moeite kan ik dan van CD lezen.
Als ik een poging doe om smartdrv op te starten en op deze manier het wat sneller te laten verlopen loop de PC gewoon helemaal vast.

Als ik m'n FSP op 100 zet (Proc @ 1050) dan doet smartdrv het wel goed.

Dus ik denk dat het geheugen niet op 133 wil draaien ofzo.

weet iemand een goed test utility???

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Memtest86, te vinden op www.memtest86.com

• OxiMoron
bedankt.. ga het meteen proberen :D

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde
2x256 DDR
athlon xp 1600 +
alleen ik heb een ander moederbord: asus a7v266

Installatie van windows 98 op 1400 Mhz gaat niet goed tijdens de systeeminstellingen (wanneer windows zegt dat het nog 10 minuten te gaan heeft). Dit resulteert in een blauw scherm.
Echter verloopt de installatie op een snelheid van 1050 Mhz wel goed (dus teruggegaan in bussnelheid van 133 naar 100).

Wanneer ik een programma oid installeer op 1400 Mhz in de geinstalleerde windows 98, dan loopt het geheel weer vast bij het opnieuw opstarten.
Ontzettend irritant. Zo instabiel. Bah.

Ik ken nu de registratiecode van windows 98 wel uit m'n hoofd

Verwijderd

Het valt mij op dat jij ook een Asus Geforce2 hebt. Die heb ik dus ook (7700, met 64 MB DDR geheugen). Deze heb ik vervangen door een oudere videokaart van S3 met 1 MB geheugen. En nu verloopt de installatie een stuk verder.
(ik wilde net vermelden dat het vervangen succesvol was, maar ik kreeg na de complete installatie alsnog een blauw scherm).
Uitzetten en opnieuw opstarten levert geen problemen op. Dat zou ook wat zijn: Geforce2 niet compatible met het moederbord?

Ellendige computers!

• OxiMoron
Als dat zo is dan sla ik de verkoper neer..

hij zei gaf mij deze kaart als aanbieding.

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb ook zo een raar probleem met W98. Ik heb ook juist een nieuwe pc (zie sig.)

Na de installatie van W98 heb ik moeite met opstarten van het OS. Krijg dan NTKern fout. Bij micro$oft zeggen ze dat het RAM geheugen kaduk is (site). |:(

Heb ik een memtest progje gebruikt. Is het geheugen dus niet stuk schijnbaar. Hij vindt in ieder geval geen fouten. (Docmem).

Volgens mij heeft W98 moeite met DDR geheugen of zo...

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit had je ook in de PMG FAQ kunnen vinden...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.